Unconfigured Ad

Collapse

Halerotor hub Raptor 50

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Albert_Hess
    • Jan 2005
    • 13

Halerotor hub Raptor 50

Er det noen som har vært plaget av at settskruene som er skrudde inn i halerotor hub'en har knukket?? (To tynne, men lange unbrako skruer). Og hva årsaken er? Min har knukket to ganger, og begge gangene har halerotorbladet sust forbi meg... Begynner å bli ganske lei av det tulle nå..
  • OAK
    • Jul 2002
    • 863

Har hørt om dette ja, og årsaken er antagelig at du strammer nylock-mutteren som holder bladholderen for hardt. Denne skal bare skrus inn akkurat til at den stopper og ikke strammes noe utover dette. Strammer du mer skaper du unødig belastning på set-skruen.

mvh.
    Ole André Knutsen

Comment

• Albert_Hess
      • Jan 2005
      • 13

Var forsiktig når eg monterte det for andre gang, men den knakk alikevel. Lurer på om det kan vere at eg har stramma bolten som helt halerotorbladet for stramt, slik at blada ikkje fekk "slyngt" seg ut, og det var vibrasjonar som gjorde at den knakk. Kan det vere ein årsak???

-Albert-

Comment

• OAK
        • Jul 2002
        • 863

Hmm...da er det ikke godt å si hva som kan være årsaken, men det kan jo muligens være noe i det du nevner om vibrasjoner.

Jeg pleier å ha halerotorbladene nesten helt løse. Bare ørlite som skal til for å bevege på de i holderen.

Ellers så kan du jo sjekke at du ikke har fått kast i halerotorakslingen din fra første gang bolten røyk, og at det er vibrasjoner fra dette som var årsaken gang nummer to.

OAK

Comment

Working...