Unconfigured Ad

Collapse

Raptor 50 og Zoom/Zap

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ehaga
    • Feb 2005
    • 1173

Raptor 50 og Zoom/Zap

Hei,

Har i dag en zoom som er litt ekstra modifisert men har etter hvert kommet på tanken å skaffe meg en Raptor 50. Kanskje noen av dere kan dele noen erfaringer rundt disse to slik at jeg vet hva jeg kan forvente meg !!
    - Erik -

------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

Futaba 18MZ
  • Trondhjem
    • Dec 2004
    • 639

Hvis du flyr zoomen din uten store problemer kommer ikke raptor 50 til å by på noen problemer. Bortsett av at du vil ha e annen type power, og ett større, men likevel snillt og kraftig helikopter
    OAF
    Caliber 30FT MiniTitan
    Div Fly
    Radio Hitec Aurora 9
    www.ringerikemfk.com
    http://modelsport.no/

Comment

• sskogen
      • Feb 2005
      • 403

Vel... La meg si det slik: Jeg gikk fra Zoom til Caliber 30, og jeg kikker meg sjeldent eller aldri tilbake.

Såvidt jeg vet, er Raptor 50 og Caliber 30 omtrent "det samme" i vekt/thrust rate, og stabilitet.

Eneste advarselen jeg må gi deg, er at det å gå "ett hakk opp" i størrelse er "farlig", fordi du kommer til å lure på hvorfor i all verden du gadd å bruke så mye penger på det lille helikopteret i første omgang.

//Svein
      Med forbehold om dårlige dager:

Svein Skogen

Comment

• tahustvedt
        • Feb 2004
        • 4601

Jeg har Zap og har også blitt sugen på et større helikopter og har lekt litt med tanken på å kjøpe en Raptor 50 og elektrifisere den, for eksempel med et sett fra http://www.tppacks.com

Hvis de flyr i nærheten av Raptor 50 i Reflex XTR simulatoren min så er det veldig fint å fly.

sskogen
        Betyr det at du ikke skal sette sammen Zap'en med CCPM?

Comment

• Tom Erik
          • Feb 2004
          • 1601

Riktig satt opp så vil en Raptor 50 være langt mer stabil og forutsigbar enn det den er på Reflex-simulatoren.
          Tom Erik Smedal
          www.artistic3D.net
          www.photopia.no

Comment

• OAK
            • Jul 2002
            • 863

Min erfaring etter å ha flydd kun zoom i en lengre periode for deretter å fly Raptor50 igjen er at raptoren er dritstor , bråker noe sinnsykt og virker skikkelig farlig der den står og visper . I tillegg så virker den alvorlig tung og dorsk (men den er jo ikke det selvsagt). Den spretter liksom ikke rundt på himmelen på samme måte som zoomen.

ALT du har klart å gjøre med zoomen er nå mye lettere (så sant du tør å prøve det samme da) og penere. Raptoren flyr som på skinner og gjør akkurat det du ber om sammenlignet med Zoom'en. Så det blir som å komme til en ny verden hvor du tenker "fy f... dette flyr jo dritbra".

Når det er sagt så ville jeg aldri sluttet å fly med Zoom'en. Den er skikkelig koselig og gjør faktisk mer eller mindre det samme som raptoren. Og jeg mener jeg faktisk har blitt flinkere til å fly Raptor etter å ha flydd mye zoom. Zoom krever mer "arbeid" og korreksjon med stikkene så det er god trening. Og det er jo lettvint å ta med seg senderen, zoom og et par oppladede batterier og ta en tur for å fly. Slipper fuel-søl etc.

mvh.
            Ole André

Comment

• ehaga
              • Feb 2005
              • 1173

På min zoom har jeg "måtte" oppgradere en del før jeg fikk den slik jeg ville ha den. Er dette nødvendig på raptoren.

Og en annen ting. Zoom'en synes jeg kan bli dyr når man crash'er, relativt sett i forhold til hva zoom'en koster i innkjøp. Etter det jeg har forstått er delene til raptor "billige". Er det noen som har noen formening om at det er "dyrt" å fly raptor.
              - Erik -

------------------------------------------
              Logo 600SX + 6003D
              Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• OAK
                • Jul 2002
                • 863

Spørs helt hvordan du skal fly den, men til normal flyging trenger du ingen oppgraderinger.

Jeg driver å prøver meg på litt 3d-flyging og det eneste jeg har byttet som jeg følte var nødvendig er paddlene, koster en drøy 50-lapp. Har byttet en del andre ting også, men dette er av mindre betydning.

Det er vel ikke så mange rimeligere helikoptere å krasje enn raptoren (i samme størrelse), men det blir jo fort noen kroner allikevel. Hadde en smell med min Raptor i dag (mid-air med fly). Regnestykket er ikke helt ferdig men det kommer nok på gode 2k hvertfall.

mvh.
                Ole André

Comment

• ThomasB
                  • Aug 2004
                  • 1305

hvor kjøper du deler hen da? har greidd 1800 en gang, men da var den totalvrak. jeg kjøper kun deler hos smallsize, helizone.no, og xmode.no da. da det er de som er billigst på biter til raptor.
                  Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                  www.airheads.no

Comment

• OAK
                    • Jul 2002
                    • 863

Det var med priser fra Helizone jeg kom frem til den summen.

NHP tailblade 95mm 175
                    NHP Razor 600mm 645
                    PV0035 Landing skid set 169
                    PV0252 Tail control fork 49
                    PV0108 Tail boom set 119
                    PV0364 Body 279
                    PV0008 Flybar rod 69
                    AK0029 Main shaft 69
                    PV0040 Double link 19
                    PV0355 Spindle 59
                    PV0362 Frame 229
                    PV0033 Servo-tray 99
                    PV0326 Carbon baseplate 249

SUM 2229

Og da trenger jeg i tillegg et par servohus og muligens noe annet småtteri.

Comment

• ThomasB
                      • Aug 2004
                      • 1305

sjekk med www.smallsize.no og. de har bedre priser på noe av delene.
                      Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                      www.airheads.no

Comment

• tahustvedt
                        • Feb 2004
                        • 4601

Elefun.no har også bra priser på Raptor-deler, men ikke alle delene er oppe på siden.

Comment

Working...