Unconfigured Ad

Collapse

Honey Bee 2 CP - problem med justering

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Bonus_
    • Mar 2005
    • 96

Honey Bee 2 CP - problem med justering

Hei,

jeg får ikke justert inn hovedrotoren skikkelig på helikopteret mitt.

Skal forsøke å forklare hva som skjer:
    - Når jeg har tilstrekkelig med pådrag (throttle) og fører høyre stikke rett fram, så går rotoren fram og til venstre = heli'et flyt til venstre.

-Når jeg gjør tilsvarende øvelse, bare bakover, så går rotoren bak og til høyre = heliet flyr bak til høyre.

Her er hva jeg har gjort:
    - Har forsøkt å kompensere på servoer og stag slik at ovennevnte ikke skjer, og har klart å få det litt bedre, men det blir ikke helt bra. Det ser nesten ut som om swashplaten (bottom) ikke står helt slik den skal ??

Dette fører til at jeg ikke klarer å lette på en vettug måte, og dermed blir øvelsen som å fly ei drita full kråke...og det er jo ikke så moro!

Noen som har vært borti dette før og har noen forslag til løsning ?

Hilsen
    _Bonus_
  • Tintin
    • Jan 2005
    • 4631

Slark noe sted eller en dårlig servo...?
    Prøv å bytte servoene og se om problemet bytter side, i så fall, kjøp minst 1 ny servo.

Comment

• _Bonus_
      • Mar 2005
      • 96

Originally posted by Tintin
      Slark noe sted eller en dårlig servo...?
      Prøv å bytte servoene og se om problemet bytter side, i så fall, kjøp minst 1 ny servo.
      Det er ikke slark noe sted, og helikopteret er helt nytt. Kan jo forsøke å bytte plass på servoer, men hadde håpet å slippe å gjøre det som første "test".

Noen flere forslag ?

_Bonus_

Comment

• Bonito
        • Sep 2004
        • 265

Er swashplaten 100% vandrett i både lengde og bredde??? Hadde problemer med det på mitt Dragonfly 22A!

Prvø å koble ut motorene og kjør stikke fram og se om swashplaten kun beveger seg i en retning, hvis den går i to retninger har du et mikse problem!!!
        Damn these things are hard to fly!

Comment

• Tintin
          • Jan 2005
          • 4631

I så fall kan du også teste det ved å bytte om servokontaktene for da flytter problemet seg til den andre servoen/siden.

Har du rullet ut antenna?

Et spørsmål, skjer dette mens du fortsatt har understellet på bakken eller er du i lufta???
          Om du ikke er kommet opp så er dette normal oppførsel.
          har swashplata delt seg ?

Comment

• _Bonus_
            • Mar 2005
            • 96

Hmm...det oppfører seg slik før det letter og når den kommer opp i lufta flyr den til venstre...kan rette den litt opp med stikka da, men det blir jo som å kontrollere ei kråke. Har ikke sjans å holde heli'et mer eller mindre stabil i lufta (hovre).

Antenna er surra rundt understellet...kan det ha no å si tro ?

_Bonus_

Comment

• Tintin
              • Jan 2005
              • 4631

Det er som sagt normalt at det drar frem og til venstre rett før det letter.
              Om det drar venstre i lufta må det trimmes inn om det ikke skyldes at servoene beveger seg ulikt langt.
              Nå er det ikke slik at dette kan henge ubevegelig i lufta uten at man må korrigere. I alle fall på de små må du korrigere hele tiden, en promp er nok til at det driver avgårde.

Antenna skal ikke være surret rundt understellet. Skal egentlig rulles helt ut men det er litt risky for har du uflaks kommer den inn i halerotor eller hovedrotor (ja det er testet). En sammensurret antenne kan gi rare forstyrrelser.

Bruker selv en antennetube for bil og har hengt denne på understellet, trer den igjennom og surrer resten rundt i spiraler. (Skal ikke krysses seg selv sies det)

Karbonfiber som det ser ut som understellet er laget av leder strøm godt så det kan hende det skaper morsomme strømemr når antenna er surret rundt sånn som når det kommer.

Comment

• _Bonus_
                • Mar 2005
                • 96

Får forsøke å justere litt mens jeg har heli'et i lufta. Takk for tipsene!

_Bonus_

Comment

• Tintin
                  • Jan 2005
                  • 4631

Det syns jeg absolutt ikke du skal gjøre. Sist gang jeg forsøkte meg på det gikk det et sett karbonblader.
                  Om det er så stabilt at du kan ta fingrene av stikkene for å justere er det så stabilt det kan bli.

Løft, sjekk, land, juster,, løft, sjekk, land osv osv er tryggere og ihht manualen

Comment

• _Bonus_
                    • Mar 2005
                    • 96

hupp...

har fått det i lufta og det funket ganske bra...men så klarte jeg selvsagt å smelle rotorbladene litt på tverra i bakken...argh...gurgle! Det skal ikke være lett!

*Må se til å få simulatorskiten til å funke*

_Bonus_

Comment

• _Bonus_
                      • Mar 2005
                      • 96

Hupp!

Nå flyr HB 2 CP'en min ganske bra, men:

1.
                      Jeg har 1050 mAh LiPo batteri...det ser ut til at disse leverer for lite strøm, og dermed vil ikke heliet "klatre" til værs. Får for lite turtall liksom...klarer å få det litt opp, men så detter det ned igjen til ca. 30 cm over bakken...kan det være batteriene ? Er dette normalt ?

2.
                      Noen ganger ser det ut som om strømtilførselen blir borte i et brøkdel av et sekund....da detter heliet selvsagt ned, og er jeg rikitg heldig, så går det i bakken. Hva kan dette være for noe ?

/PG

Comment

• Tintin
                        • Jan 2005
                        • 4631

Kan være ditt batteri ikke leverer nok strøm ja. Hvilken type er det?
                        Hvor mange C/Ampere kan det levere ?
                        Det du opplever kan være et resultat av at ESC'en prøver å fortelle deg at batterispenningen er for lav. er det 2 eller 3S, dvs 7,4 eller 11,1 V?
                        Eller så er det et radio problem. Skjer det noe med led'en på 3i1 boksen? eller lyser den stødig grønt (også når det detter)?

Funker best rett etter lading og detter så fort? I så fall gjetter jeg på at det ikke leverer nok strøm.

Comment

Working...