Unconfigured Ad

Collapse

Innkjøring og justering av motor

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ole.foll
    • Apr 2005
    • 1043

    #1

    Innkjøring og justering av motor

    Jeg lurer på om det lønner seg å kjøre inn helimotoren i benk med vanlig propell først får å få finjustert motoren. Får jo ikke testet motoren skikkelig når den sitter i helien. kan jo fort begynne å fjuske og stoppe ved gasspådrag. kjiipt viss dette skjer i 5-10høyde
    Ole Kr Follstad

    BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
    PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
    EF Extra 300 60"
    EF Extra 300 104" Eme120
    GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
    ESM Bearcat, NGH 38cc
    Phoenix p51D Mustang, Dle55
    Phoenix K8b, 1:2,5 6m
    Hangar 9 Piper cub 1\4
    Ask 21 1:3 5,7m helkompositt
  • Isak
    • Apr 2004
    • 680

    #2
    Det mener jeg er unødvendig. Du merker for hvis motoren ikke gidder å gå i det hele tatt slik at det er skummelt i 5-10 meters høyde som du snakker om. Skal mye til for at det skjer, da har du ikke øre for motorgang Vil tro at de aller fleste klarer å justere motoren bra nok bare med å hovre forsiktig over bakken den første justeringstiden for så å finjustere pådrag etc.
    Runar Isaksen
    risaksen@bluezone.no

    Comment

    • Harpoon
      • Nov 2003
      • 168

      #3
      Jeg har kjørt inn motor i helien. Blandet inn litt ekstra olje de 2 første tankene og kjørte den rikt de første 4 - 6 tanker. Da med hovring i maks 2 meters høyde. Etter det ble motoren justert inn og har gått som en klokke siden. Nesten uten behov for etter justering.

      Anders

      Comment

      Working...