Jeg lurer på om det lønner seg å kjøre inn helimotoren i benk med vanlig propell først får å få finjustert motoren. Får jo ikke testet motoren skikkelig når den sitter i helien. kan jo fort begynne å fjuske og stoppe ved gasspådrag. kjiipt viss dette skjer i 5-10høyde
Unconfigured Ad
Collapse
Innkjøring og justering av motor
Collapse
X
-
Innkjøring og justering av motor
Ole Kr Follstad
BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
EF Extra 300 60"
EF Extra 300 104" Eme120
GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
ESM Bearcat, NGH 38cc
Phoenix p51D Mustang, Dle55
Phoenix K8b, 1:2,5 6m
Hangar 9 Piper cub 1\4
Ask 21 1:3 5,7m helkomposittTags: None -
Det mener jeg er unødvendig. Du merker for hvis motoren ikke gidder å gå i det hele tatt slik at det er skummelt i 5-10 meters høyde som du snakker om. Skal mye til for at det skjer, da har du ikke øre for motorgangVil tro at de aller fleste klarer å justere motoren bra nok bare med å hovre forsiktig over bakken den første justeringstiden for så å finjustere pådrag etc.
Runar Isaksen
risaksen@bluezone.no -
Jeg har kjørt inn motor i helien. Blandet inn litt ekstra olje de 2 første tankene og kjørte den rikt de første 4 - 6 tanker. Da med hovring i maks 2 meters høyde. Etter det ble motoren justert inn og har gått som en klokke siden. Nesten uten behov for etter justering.
AndersComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment