Unconfigured Ad

Collapse

Sånn kan det gå!!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HappyRappy
    • Feb 2005
    • 109

Sånn kan det gå!!!

Endelig en dag med lite vind i tillegg til oppholdsvær..

Her skulle det flys, snøen er borte og alt er fryd og gammen..jada!!
    Myra bak huset jeg bor i viser seg desverre å være temmelig tuete..
    Men med nygegynnerens vanlige pågangsmot måtte jeg selvsagt prøve.
    Hadde kjøpt 5% fuel for å teste dette og virket glimrende, helien starta tvert enda den har stått en stund og ingen choke her i gården.
    Så tok jeg av da og hovra fint, ikke så høyt (30 cm) så begynte helien å stige og jeg selvsagt fro av litt på throttle, noe som resulterte i at en tue som da fikk for seg å stikke ekstra høyt opp tok et grepa tak i halerotoren så gress og anna lort fløy vegg imellom.. Og jaggu tok ikke møkka med seg plasten på hovedrotorene av treflis også, og det var helt nye!!!!
    SÅ nå er det over på glassfiber blader..
    Servoen så mest ut som en tannlaus gubbe etterpå så må nå ha en ny..
    Noen som vet om en god servo og som ikke koster skjorta (til Halerotoren)..Kjører med snurredass gyro så er vel ikke mulig med noe digitalt her i gården eller hva??
    Raptor 50
    Trex 500 esp
    JR 3810 ADT
  • HappyRappy
    • Feb 2005
    • 109

En annen ting som er litt rart når jeg først spørr og graver er:
    Når jeg har laddet opp mottakerbatteriet og setter det rett i helikopteret så fungerer ikke mottakeren i det heletatt, uansett hvor jeg setter stikkene på sender skjer ingenting.
    Men lar jeg snurredassen gå ca 30-60 sek så begynner alt plutselig å virke..
    Er det muligens fordi det er for høy spenning på batteriet??
    Dette skjer bare om jeg mere eller mindre tar batteriet rett fra laderen(orginal) og rett i helikopteret.
    Raptor 50
    Trex 500 esp
    JR 3810 ADT

Comment

• ThomasB
      • Aug 2004
      • 1305

virker dette med strømmen din slik uansett om gyroen er frakoblet også? synes ikke det hørtes veldig bra ut egentlig men........
      Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
      www.airheads.no

Comment

• HappyRappy
        • Feb 2005
        • 109

vet ikke egentlig, men det virker som om spenninga må ned litt når batteriet er fullt og nyladda..
        Når det har gått en 15 min eller så etter at den er tatt av lading virker alt normalt når jeg kobler batteriet til..
        Raptor 50
        Trex 500 esp
        JR 3810 ADT

Comment

Working...