Endelig en dag med lite vind i tillegg til oppholdsvær..
Her skulle det flys, snøen er borte og alt er fryd og gammen..jada!!
Myra bak huset jeg bor i viser seg desverre å være temmelig tuete..
Men med nygegynnerens vanlige pågangsmot måtte jeg selvsagt prøve.
Hadde kjøpt 5% fuel for å teste dette og virket glimrende, helien starta tvert enda den har stått en stund og ingen choke her i gården.
Så tok jeg av da og hovra fint, ikke så høyt (30 cm) så begynte helien å stige og jeg selvsagt fro av litt på throttle, noe som resulterte i at en tue som da fikk for seg å stikke ekstra høyt opp tok et grepa tak i halerotoren så gress og anna lort fløy vegg imellom.. Og jaggu tok ikke møkka med seg plasten på hovedrotorene av treflis også, og det var helt nye!!!!
SÅ nå er det over på glassfiber blader..
Servoen så mest ut som en tannlaus gubbe etterpå så må nå ha en ny..
Noen som vet om en god servo og som ikke koster skjorta (til Halerotoren)..Kjører med snurredass gyro så er vel ikke mulig med noe digitalt her i gården eller hva??
Her skulle det flys, snøen er borte og alt er fryd og gammen..jada!!
Myra bak huset jeg bor i viser seg desverre å være temmelig tuete..
Men med nygegynnerens vanlige pågangsmot måtte jeg selvsagt prøve.
Hadde kjøpt 5% fuel for å teste dette og virket glimrende, helien starta tvert enda den har stått en stund og ingen choke her i gården.
Så tok jeg av da og hovra fint, ikke så høyt (30 cm) så begynte helien å stige og jeg selvsagt fro av litt på throttle, noe som resulterte i at en tue som da fikk for seg å stikke ekstra høyt opp tok et grepa tak i halerotoren så gress og anna lort fløy vegg imellom.. Og jaggu tok ikke møkka med seg plasten på hovedrotorene av treflis også, og det var helt nye!!!!

SÅ nå er det over på glassfiber blader..
Servoen så mest ut som en tannlaus gubbe etterpå så må nå ha en ny..
Noen som vet om en god servo og som ikke koster skjorta (til Halerotoren)..Kjører med snurredass gyro så er vel ikke mulig med noe digitalt her i gården eller hva??

Comment