Unconfigured Ad

Collapse

Micro- eller fuelhelikopter til nybegynnere?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tintin
    • Jan 2005
    • 4631

Vi er uenige i 2 ting. Hvorvidt mikro er noe å starte med og om mikro er billigere enn fuel.

Likevel kommer dere bare igjen og igjen og igjen med argumenter om prestanda, stabilitet etc etc som INGEN er uenige med dere i, der ingen argumenterer i mot og fyller på med litt spydigheter og besserwisser toner slik at alle glemmer forrige innlegg samt prater om hatt og dressing.

Så klages det på at man ikke er saklig?
    Fortell meg heller hvorfor f.eks. Rexen bare nesten flyr som et heli f.eks. ? Så vidt jeg har fått med meg gjør den i allefall klart mer enn et 1:1 heli. Man prater om at fuel er billligere i lengden og er fornøyd om man kommer under 10' i starten nå man kan være i lufta for under 1,2' med de enkleste pakkene.

Gi meg hvilket som helst 30/50/90 regnestykke og jeg kan nok vise at omtrent samtlige deler er billigere på et mikro. Og jeg er ikke den eneste som har merket det. Det er en av de klare grunnene til at folk velger Rex. Billig bling og billige deler. Og fortell meg heller om disse forskjellene i prestanda, fortell meg hva dere mener dere kan gjøre som Rexen ikke kan kopiere, om enn i et roligere tempo, men dere vil kanskje heller ha et tips på en sommersalat?

Comment

• sskogen
      • Feb 2005
      • 403

Der har du faktisk kjernen av problemet ditt...

Gi meg hvilket som helst 30/50/90 regnestykke og jeg kan nok vise at omtrent samtlige deler er billigere på et mikro.
      Kan du gi meg EN ENESTE annen tolkning av dette enn at du overhodet ikke er interessert i å komme frem til en saklig drøftelse, og kun ute etter å bevise at vi andre tar feil?

Det er en grunn til at flere her har gitt opp å forklare deg noe somhelst, og heller venter til du har prøvd en 30-størrelse (evt 50-størrelse) selv, så du kan finne det ut.

//Svein
      Med forbehold om dårlige dager:

Svein Skogen

Comment

• sskogen
        • Feb 2005
        • 403

Anbefaler forøvrig at denne tråden låses. Det er rimelig klart at det ikke vil komme noe sakelig ut av denne diskusjonen, bare mer krangling.

//Svein
        Med forbehold om dårlige dager:

Svein Skogen

Comment

• Tom Erik
          • Feb 2004
          • 1601

Vi legger den på is til over sommeren, så kan Tintin fortelle oss hvordan han ser på saken når han har prøvd litt andre og større helikopter....
          Tom Erik Smedal
          www.artistic3D.net
          www.photopia.no

Comment

• ThomasB
            • Aug 2004
            • 1305

Originally posted by Tintin
            Og du får vel i det minste ha i bakhodet at det kan komme moms på den Cyberhelipakka på opptil en 1350,-
            Cyberheli oppgir alle invicer i hongkong dollar. dvs lavere moms. myyye lavere.. og forresten. dere har fortsatt å skrive, og jeg har flydd isteden. fløy opp 2 liter på vigoren min i dag jeg KOM DERE UT I SOLA. God sommer
            Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
            www.airheads.no

Comment

• Tintin
              • Jan 2005
              • 4631

Originally posted by sskogen
              Kan du gi meg EN ENESTE annen tolkning av dette enn at du overhodet ikke er interessert i å komme frem til en saklig drøftelse, og kun ute etter å bevise at vi andre tar feil?
              //Svein
              Hele poenget er, som jeg nevnte at hver gang jeg går konkret på sak etter at det påstås at fuel er billigere så begynner man å prate stabilitet, prestanda etc etc og prater seg bort fra tall. Jeg vil svært gjerne ha en saklig drøftelse og ikke bare løse påstander blandet med dressingoppskrifter. Men ja det hadde vært interessant å finne ut hvem som har sånn noenlunde rett om pris. OM vi bare skal diskutere meninger så er det jo åpenbart at ingen av oss her har tenkt å skifte så jeg forsøker og forsøker å få frem fakta uten å lykkes.

Jeg vet at Cyberheli skriver HKD, i alle fall om man ber om det, det var derfor jeg skrev som jeg gjorde, så om tollerne regner etter deklarasjonen uten å sjekke reell verdi så slipper man billigere unna. (Har kjøpt derfra selv) Skrev kan komme og opptil. Men om det skal være et poeng i debatten så betalte jeg mindre moms for heliet og alle delene jeg har på lager til det og depronkjerra, depronkjerra inkludert, og laderen enn på radioen, og for radioen betalt jeg vel en bit under 200 i moms...defor sammenlignet jeg nettopris med nettopris og ikke epler med pærer.

Og når jeg kommer til nitro så kan ikke jeg skjønne hvordan jeg da skal komme til konklusjonen at det er billigere å kjøpe og drive enn Rexen er, rent bortsett fra at når jeg kommer dit så er jeg nok blitt en habil søndagspilot i det minste med færre kræsj. Men jeg kan love at de nye manøvrene vil fortsatt bli testet først på sim, så på Rex og så på nitro'n..av økonomiske årsaker, blader til $ 11,50 er fortsatt billigere enn blader til over $ 20,-

Du vet Svein, om du ikke liker tråden så behøver du hverken lese eller svare....

Comment

• Niklas
                • Sep 2003
                • 899

Jeg har en T-rex, den er lett å fly. Hovret på første lading, men må ha et nytt batteri. Jeg regner med at jeg kjøper et fuelheli etter hvert, men jeg må først få råd til å kjøpe det.

Å ThomasB, hvilken sol? Her er det regn å styggevær... Huff... Jeg vil ut å fly!

Comment

• ThomasB
                  • Aug 2004
                  • 1305

På østlandet er det kongevær for flyging. hehe. Men værmelderen påstår at det blir slutt på det fra i morra, så da
                  Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                  www.airheads.no

Comment

• Trondhjem
                    • Dec 2004
                    • 639

Fillern
                    Og jeg som har jobba overtid og greier

får håpe på bra vær i morra :P

Odd Arne
                    OAF
                    Caliber 30FT MiniTitan
                    Div Fly
                    Radio Hitec Aurora 9
                    www.ringerikemfk.com
                    http://modelsport.no/

Comment

• Tintin
                      • Jan 2005
                      • 4631

Naah, for mye vind for oss med lette farkoster

Comment

• Trondhjem
                        • Dec 2004
                        • 639

Hei.
                        Litt off topic.
                        Men det er flott med vind når man skal seile da.
                        Og en 50 size gjør ikke noe av at det blåser.
                        Finn video fra larvik tatt opp av Dr. Phil

Mvh
                        Odd Arne
                        OAF
                        Caliber 30FT MiniTitan
                        Div Fly
                        Radio Hitec Aurora 9
                        www.ringerikemfk.com
                        http://modelsport.no/

Comment

• Jon Roger
                          • Mar 2004
                          • 120

Litt off topic igjen.

Men til dere som har lagt inn linker til filmklipp som viser hvor bra el-helier er: Dere har vist oss feil filmer.

Her er den som viser hvor rått et lite el-heli kan være: http://www.e-heli.net/videos/heliup_vid10.wmv (36MB)

Den kan kanskje bli litt i heftigeste laget for en nybegynner.

Comment

• Tom Erik
                            • Feb 2004
                            • 1601

Hysj JR, nå vekte du tråden igjen....

Den ser utrolig sprek ut, men er litt "off topic"! Spesielt for en nybegynner!
                            Men, for å se det litt kritisk: det er nok å se de første 30 sek, resten er det samme om og om igjen. Det er driiiiiit-sprekt, men jeg savner de flotte manøverkombinasjonene som ofte er vanskelig å få til med små helikopter, oftest grunnet begrenset haleautoritet og generellt upresist oppsett. 8-talls funnel, piro-snake, piro-loop, tic-tak loop, tornado der man skifter retning osv.... Ellers er jo de store Tic-Tac'ene helt rå!
                            Etter å ha flydd liv-skiten av en T-Rex i helgen, så mener jeg fortsatt slike små maskiner mangler alt for mye av den presisjonen og forutsigbarheten man finner i en større maskin, til at iallefall jeg får tenninga. De funker på ett vis, også til avansert 3D-flyving, men personlig går jeg lei lenge før batteriet er tomt. Det er no` som mangler.
                            Du vet, JR, den herlige god- feelingen man får når god-maskina står nesten rett ned med halen i en stor "funnel" der man hører hvordan mekanikken nærmest spiser seg gjennom lufta, eller de enorme overskuddskreftene man har etter å ha stupt noen meter og som man kan bruke til en brutal, stor "snake" med påfølgende inverted baklengs-Tornado... Og ikke minst den nøyaktigheten som gir oss mulighet til å ta nydelige piro-flips i lav høyde, med akkurat det samme stikkeutslaget hver gang. Hver dag, uansett vær og temperatur, så er det akkurat det samme stikkeutslaget som skal til for å ta den piro-flippen,- DET er noe av det som gir flyglede for meg!

Men for all del, videoen viser ett råsprekt helikopter, og jeg gleder meg masse til å få slik power i en godt oppsatt 50 eller 90-maskin!!
                            Tom Erik Smedal
                            www.artistic3D.net
                            www.photopia.no

Comment

• Tintin
                              • Jan 2005
                              • 4631

Spørsmålet lød vel : Micro- eller fuelhelikopter til nybegynnere?
                              Og selv om du/dere begge sikkert skjønte hvor dumt det der ble så er det ganske symptomatisk på hele diskusjonen....og gjør sikkert at nybegynnere søker til klubbmilja med Rappy'en sin....

Comment

• Tom Erik
                                • Feb 2004
                                • 1601

De siste innslagene er off-topic, det skjønner jo alle! Men, det er vel ikke dumme innslag av den grunn?
                                Tom Erik Smedal
                                www.artistic3D.net
                                www.photopia.no

Comment

Working...