Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rotorbladene - hvor faste??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rotorbladene - hvor faste??

    Hei.
    Har nettopp fått og prøvd Twisteren min - er like hel enda, selv om det var vanskelig nok.
    Når Twisteren ble pakket ut, skulle rotorbladene skyvest på plass. Nå lurer jeg på om de bare skal være slik løst festet, eller om de skal strammest godt til? På butikken sa de at de skulle være like løse som de var da modellen ble tatt ut av esken.

    En ting til, forresten.
    Når Twisteren bli lett på skia (eller helst trainerunderstellet), drar den godt til venstre selv om modellen letter på venstre side først og heller mot høyre. Hva kan grunnen være til dette? Våger ikke å høyretrimme for da legge Twisteren seg enda mer til høyre når den letter.

    Arnfin
    ........................................
    Fly:
    Cessna 177 Cardinal on floats (Magnum 91 4 takt)
    Seamaster (Irvine 53 2-takt)
    Wingo (Phasor 15-3)
    Soarus Sports El.glider (600 børste)
    E-Starter (Axi 2212-24)
    ThreeDee - Scorpio (Himax C2812-1200)
    C-17E Biplane (Himax C2812-1200)
    Formosa (Himax C2812-1200)
    Tiger Moth 400 (Axi 2212-20)
    Cessna Skywagon 185 elektromodell
    Heli:
    Twister Bell 47
    Raptor 50 V2 (TT 50 Pro)
    Radio:
    Graupner/Jr MX-12
    Spektrum DX7

    mail: arntum@broadpark.no

  • #2
    FP eller CP?
    FP skal sitte godt fast CP løsere da de slenger på plass selv.
    FP bladene må sitte så godt at de forflytter seg under oppstart eller bråa gasspådrag/kutt.
    Den drar til venstre fordi halerotoren tryker den veien. Når du får den i lufta vil den lene seg litt til høyre for å oppveie, helt normalt.

    Comment

    Working...
    X