Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flyving ute med Twister CP?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flyving ute med Twister CP?

    Hei dere som har erfaring med Twister CP.

    Hvor greit eller ugreit er det å fly utendørs med Twister CP?
    Er klar over at de ikke må være mye vind, men går det med litt vind (f.eks når det står styrke 5 på værmeldingskartet til NRK 1)?

    Det hadde vært greit med litt mer plass enn det er inne i en gymsal på 10 X 20 m.

    Må jeg bruke idle up bryteren på radioen når helien skal flys ute? Det står i manualen at en må være en erfaren heli pilot før en bruke denne. Tar helien av i en fart når bryteren er innkoplet?

    Fortell meg litt om uteflyvingens kunst med Twister CP.

    Arnfin
    ........................................
    Fly:
    Cessna 177 Cardinal on floats (Magnum 91 4 takt)
    Seamaster (Irvine 53 2-takt)
    Wingo (Phasor 15-3)
    Soarus Sports El.glider (600 børste)
    E-Starter (Axi 2212-24)
    ThreeDee - Scorpio (Himax C2812-1200)
    C-17E Biplane (Himax C2812-1200)
    Formosa (Himax C2812-1200)
    Tiger Moth 400 (Axi 2212-20)
    Cessna Skywagon 185 elektromodell
    Heli:
    Twister Bell 47
    Raptor 50 V2 (TT 50 Pro)
    Radio:
    Graupner/Jr MX-12
    Spektrum DX7

    mail: arntum@broadpark.no

  • #2
    switchen gjør at du får 0 grader pitch, altså utgangspunktet for flygingen din med stikka i midten. det vil i sin tur si at du får negativ pitch ved å dra stikka til deg, noe som gjør at en uerfaren pilot kan med uhell greie å dra stikka helt ned for å lande, men da demolerer helikopteret seg i bakken på full motor isteden. du kan fint fly uten å ha slått over i 3d mode. ang vind så må du prøve deg frem, vil ikke anbefale store pustet i første omgang iallefall, da den lille saken har lett for å bli tatt av vinden.
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no

    Comment


    • #3
      Takk for svaret, Thomas. Jeg hadde nok vært en av de som hadde sust helien i bakken for full musikk med idle up bryteren innkoplet.
      Men betyr dette at gass-stikka skal være i midtposisjon når idle up bryteren koples inn??

      Arnfin
      ........................................
      Fly:
      Cessna 177 Cardinal on floats (Magnum 91 4 takt)
      Seamaster (Irvine 53 2-takt)
      Wingo (Phasor 15-3)
      Soarus Sports El.glider (600 børste)
      E-Starter (Axi 2212-24)
      ThreeDee - Scorpio (Himax C2812-1200)
      C-17E Biplane (Himax C2812-1200)
      Formosa (Himax C2812-1200)
      Tiger Moth 400 (Axi 2212-20)
      Cessna Skywagon 185 elektromodell
      Heli:
      Twister Bell 47
      Raptor 50 V2 (TT 50 Pro)
      Radio:
      Graupner/Jr MX-12
      Spektrum DX7

      mail: arntum@broadpark.no

      Comment


      • #4
        tja. har ikke hatt cp utgaven med ferdigprogrammert radio, men hvis du står på bakken, så gasser du opp turtallet til den NESTEN letter av, så switcher du, eller, du kan switche over bryteren i hover, det gjør vi på de større brødrene med fuel motor. vil anbefale å gjøre dette på bakken til å begynne med.
        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
        www.airheads.no

        Comment


        • #5
          Jeg har en honey bee cp2 som er det samme som Twister cp. I og med at jeg er nybegynner, så flyr jeg ute kun når det er nesten helt vindstille. Jeg har sett at andre mer erfarne har flydd i moderat vind, men husk at det er ikke rare vindstyrken som skal til for at heliet forandrer retning.

          Comment

          Working...
          X