Unconfigured Ad

Collapse

Raptor 50 fra en nybegynners perspektiv

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sskogen
    • Feb 2005
    • 403

Raptor 50 fra en nybegynners perspektiv

Holder på å samle litt tråder for å lage en liten NORSK håndbok i bygging av raptor50, som skal hjelpe nybegynneren å ungå de vanligste nybegynnerfeilene på bygging av denne.

Er mer eller mindre ferdig med teksten, mangler å ta noen bilder å supplere med, og vil ha tilbakemeldinger.

Derfor poster jeg den likegjerne her:

---

Hva er nå dette for noe, da? Skal en nybegynner skrive om oppsett av helikopter? Burde han ikke mye heller la de som har drevet flere år gjøre dette?

Kanskje det, men jeg velger nå alikevel å prøve meg. Blandt annet fordi jeg er en slik nybegynner. Det gjør at jeg har et helt greit utgangspunkt for å skrive litt om de punktene som nybegynnere kan finne vanskelig, og om de tingene en nybegynner kan tabbe seg ut på fordi de er uklart forklart i bruksanvisningen.

La oss derfor starte med nybegynnerfeil nummer én: Bruksanvisningen. Bruksanvisningen som følger med Raptor 50 V2 er faktisk veldig godt laget, men det er én nybegynner-felle i den. Dersom man bare studerer bildene, og ikke også leser teksten, er det endel ting som lett blir satt feil sammen. Disse skal jeg komme tilbake til etterhvert.