Unconfigured Ad

Collapse

rotor går feilvei

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Perulv
    • Jul 2005
    • 41

rotor går feilvei

Har kjøpt litt småsnask til min esky, men nå går rotoren feilvei (mot klokka) Slik som jeg ser det kan en egentlig bare bytte om på polene på motoren, men vil høre med dere for å slippe evt kortsluttninger osv.
    Min sender er 9c super

Egil

• ThomasB
    • Aug 2004
    • 1305

da har du kobla motor kabelen feil bare. bare å snu om
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no

Comment

• Perulv
      • Jul 2005
      • 41

Takker for svar, ble litt usikker så jeg tenkte det var bedre å spørre.

Det oppstod ett lite problem til :

Jeg bytte om, rotor gikk nå riktig vei, så hørte jeg ett "poff" og etter jeg hadde luftet ut all røyk så jeg til min store forbauselse at kabelen til halemotoren var borte + en stekt halefartsregulator.

Skjønner ikke så mye (ingenting) av dette.Har koblet slik som det burde være med rødt på rødt, sort på sort, gult på gult. Har bla sett på oppskiften hos helihobby- go seperate. Merkelig nok fungerte alt før jeg snudde om, men som jeg skrev i overskiften rotor gikk feilvei.

Hvis noen har noen ideer så tas de imot med takk.

Comment

• Tintin
        • Jan 2005
        • 4631

Børste eller børsteløst oppsett?
        Byttet du polaritet på hovedmotoren som det ble sagt eller batteriet?
        Gikk halemotoren før du byttet? Rett vei?

Comment

• Perulv
          • Jul 2005
          • 41

Orginalt børste oppsett. Jeg byttet bare polariteten på hovedmotoren.Hale mototen gikk fint før jeg byttet om, men den gikk også feilvei.

Egil

Comment

• Tintin
            • Jan 2005
            • 4631

Hm, det høres mest ut som en kortslutning...

Comment

• Perulv
              • Jul 2005
              • 41

Har nå montert ny esc til halen, og ingen svidd kabel/esc så langt.

Har fått justert trottle/pitch, sjekket at alle servoene går riktig vei osv.
              Men jeg sliter med å justere halen riktig. Jeg har montert på en zoom heading hold gyro og GWS ICS-50 esc.
              Problemet er at enten så går halemotoren på full guffe eller så er den av. Synes 9c er noe kronglete for en ny begynner.Tok tid før jeg fant ut at inh var skrudd av og on/off er bryter avhengig.

Egil

Comment

Working...