Unconfigured Ad

Collapse

opptur,opptur

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • murius
    • Dec 2005
    • 113

opptur,opptur

tjohoo!! har idag løftet raptoren for første gang! fantastisk kult...
    Reiste opp til oslo hellikopterklubb på skedsmo korset, der traff jeg en formann med navn... ett eller annet. Etter litt startproblemer fyret vidunderet.. litt.. eller endel justering på nullpunkt hale.. deretter litt problemer med halelogring som ikke kunne fjernes fra sender... å tilslutt litt justering av lavregister fløy den som en fugl..
    Så etter 1 uke med montering..justeringer og feilsøking kunne jeg med tåre i øyekroken se raptoren oppføre seg som hellikoptere kan.. Fantastisk..
    Fikk utolig bra hjelp med den første turen. Formann, som de kalte han, tok den ut på en flyvetur den ikke vil få oppleve igjen på enstund enda. Da de ikke har lisencer ledige og ikke tillater ikke medlemmer å fly, bar det rett hjem i hagen.. på med treningsunderstell..

Må innrømme at det ikke ble like grasiøst som det jeg så tidligere på dagen.. men stod i stødig hover ihvertfall..
    Så i dag er jeg en meget lykkelig mann..Man sier at julaften er noe helt spesielt når man er barn.. men man kan være godt voksen å oppleve den følelsen igjen..
    Så til alle dere som er under montering eller skal ut å fyre for føste gang.. GLED DERE!!
    Attached Files
    Last edited by murius; 17-12-05, 15:42.
    3 raptor 50 os50h
    2 tz 50 os50h
    4 elktro 3d twister cp2
    trainer cessna 52 firetakt
    ++
    ++
  • Cessnaknuseren
    • Mar 2005
    • 561

Artig å høre att det går bra.
    Mange av de som driver med denne hobbyen er "modne" ungdommer.
    Jeg begynte selv med fly når jeg var 38 år gamm.....nei jeg mener ung
    Har passer 40 nå, og synes det er minst like morsomt å få nye leker nå som det var når jeg ung.
    RC er en hyggelig og sosial hobby som samler folk i alle aldre.
    Håper du får mye glede av koptert ditt.

Cessnaknuseren
    Bjørn Sandbæk
    Cessnaknuseren
    Bjørn Sandbæk

Dæ går litt mindre lim nå.

Comment

• murius
      • Dec 2005
      • 113

lykkelig.

En ting er sikkert, man blir ikke eldre enn man gjør det til selv.. Men noen tanker har slått meg.. uten hjelp fra noen som virkelig har peiling tror jeg det hadde vært lett å gi opp.. Dette er rett å slett skikkelig vanskelig å få bra. man vet ikke hvilket kopter man har før man har prøvd et som er helt riktig.. Glad jeg har lagt mye energi og tid i å få ting til å fungere skikkelig..med fantastisk hjelp fra et par eksperter..
      3 raptor 50 os50h
      2 tz 50 os50h
      4 elktro 3d twister cp2
      ++
      ++

Comment

• TheBirg
        • Jan 2004
        • 692

Kjempebra !
        Er fersk selv og vet allt hva det vil si å få erfaren hjelp !
        (de radioinnstillingene jeg hadde gjort på egenhånd, dog uten bruksanvisning var så på trynet at det antagelig ikke hadde gått så bra)

Håper formen blir bra i morgen så det blir en bråtur ut for å prøve en tank i nabolaget. Godt vær er ikke og forakte heller

Tar det pent og gjør nye steg når jeg føler meg klar for det og har til nå ikke vraka kjerra, så jeg flyr på lånt tid
        Ønsker dere en god dag på feltet !
        Birger Mork

Mine besittelser :
        Flygreier (Massevis)
        Heligreier (En Mini Titan)
        Bilgreier (Et par stk.)

Comment

• murius
          • Dec 2005
          • 113

på lånt tid.

Ja godt å høre at alt har godt bra til nå.. satser på tidlig ut i morgen.. alt er til lading nå.
          men tror jeg skal gjøre bra mye galt for å havarere kjerra som jeg flyr. Med det treningsunderstellet som sitter på så må jeg vel nesten i inverted hover for å hele tatt tippen. Men deilig med et slik. da kan man trene forward,sirkel,åttetall langs bakken uten å tenke på at jeg skal drite meg ut.. men når jeg er moden for å fjerne støttehjula.. da er det ikke fritt frem at det blir et vrak eller 2.
          3 raptor 50 os50h
          2 tz 50 os50h
          4 elktro 3d twister cp2
          ++
          ++

Comment

• TheBirg
            • Jan 2004
            • 692

Vrak blir det ikke før man tøyer grensene eller satser for hardt (og antar vel at på et eller annet tidspunkt så kommer man dit.....

Men jeg anser at det ofte er selv-valgt. (når man trekker ifra teknisk svikt da) Eller setter opp for aggressiv lærekurve.

Men uansett, lykke til videre !
            Jeg er på nivået: 8-tall uten treningsunderstell i "normal" flyhøyde og fart. (Vel gjorde det i høst ihvertfall) Så får vi se igjen når plikten kaller.

(er passe sikker på 8-tal, så driver og hisser meg opp til en roll eller loop....)
            Veldig grei unnskyldning at man ikke har bestemmt seg enda
            Ønsker dere en god dag på feltet !
            Birger Mork

Mine besittelser :
            Flygreier (Massevis)
            Heligreier (En Mini Titan)
            Bilgreier (Et par stk.)

Comment

• Arild Johansen
              • Jan 2004
              • 426

Loop og roll er en bariere men mer nyttig er det å få tak på side-in (høyre og venstre) deretter nose-in hovring. Det er ikke kanskje ikke like ”hot”, men det bringer en raskere til sikker kontroll over helikopteret med rotoren mot himmelhvelvet.

Åttetall begge veier er et veldig godt treningsmoment hvor en får litt av elementene nevnt ovenfor. Takler en å hovre åttetallene så er nose-in ikke langt unna

Stå på…. Fly mens det er lyst
              Arild Johansen

Modell-Helikoptersport
              Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
              AHMHK

Comment

• ThomasB
                • Aug 2004
                • 1305

Eirik er en meget hyggelig og hjelpsom kar. glad du er fornøyd
                Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                www.airheads.no

Comment

• Arild Johansen
                  • Jan 2004
                  • 426

Originally posted by ThomasB
                  Eirik er en meget hyggelig og hjelpsom kar. glad du er fornøyd
                  Kanskje det er snakk om Eigil
                  Arild Johansen

Modell-Helikoptersport
                  Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
                  AHMHK

Comment

• ThomasB
                    • Aug 2004
                    • 1305

rare greier.... tenkte eigil, og skrev eirik. jaja.....
                    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                    www.airheads.no

Comment

Working...