Unconfigured Ad

Collapse

Hvor høyt skal man hovre?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spitmk16
    • Oct 2005
    • 1367

Hvor høyt skal man hovre?

Har aldri fløyet helikopter før, men er nybegynner innen fly, og skal nå begynne med heli også

Så spørsmålet mitt er, hvor høyt bør man hovre over bakken som første øvelse?
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

er selv ny begynner men fant ut at. hvis du har på treningsunderstell så er jo poenget at du ikke er høyere en at det tar mot slik at du ikke klarer å legge heliet på hodet. fant snart ut at det var lettere uten fordi det vibrerer en del, på mitt heli i hvertfall. og at det da lønner seg å ta det 1meter opp for å ungå den turbulensen som blir mot bakken av rotoren. og du får det rett forran deg. Bare husk å passe antennen Det er da en liten dragonfly jeg har bare. mener å ha lest at man må like høyt over bakken som diameteren på rotoren for at det skal bli stabilere.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• Hans Idar
      • May 2004
      • 174

Det viktigeste er at du først og fremst tenker sikkerhet. Og ALDRIG så nært at antennen noen gang vil komme så mye som i nærheten av heliet. Om det er en Glow heli du har, anbefales det å stå minimum 12 meter i fra det.
      Når du lærer deg å fly heli, kan det være greit å gjøre det du føler deg 90 prosent trygg på. DVS at kan du ikke fly... ikke gjør det.. Prøv førs med treningsunderstell, og ha det på til du klarer å hovre, og lande trygt. Husk at du hovrer når du letter, og like før du skal lande, så dette må sitte i fingrene før du prøver å fly.
      Ta en titt på Theodor Blastbergets sider, der vil du finne masse nyttig info..
      Lykke til med en kjempe spennende hobby
      Hans Idar Haldorsen
      Alta

Sceadu Evo 50
      T-Rex 450 SE
      E-starter
      U Can Do 3D Elektro
      Great Planes Revolver 50

Comment

• Tintin
        • Jan 2005
        • 4631

Ut av ground effecten er som Tyor sier lettere, blir mer stabilt da, det er en avveining mot mengden skade som kan skje for den er vel omtrent proposjonal med høyde

Comment

• tyor
          • Mar 2005
          • 9757

Originally posted by Tintin
          Ut av ground effecten er som Tyor sier lettere, blir mer stabilt da, det er en avveining mot mengden skade som kan skje for den er vel omtrent proposjonal med høyde
          Yepp derfor flyr jeg dragonflyen ute over 30cm løs snø. for da kan jeg bare så av gassen og dumpe det ned i snen uten at skade er skjedd.

Er sikkert ikke så smart med en raptor eller tilsvarende
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

Comment

Working...