Unconfigured Ad

Collapse

Nybegynners synspunkt på Esky Lama

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spitmk16
    • Oct 2005
    • 1367

Nybegynners synspunkt på Esky Lama

Hadde aldri rørt ett helikopter før, og dette var det første jeg prøvde. Allerede etter andre lading hadde jeg en rimelig kontroll over det. Tredje lading som akkurat er ferdig nå, gikk enda bedre. Klarte å hovre bra.

Når det gjelder selve hvor lett det går i stykker, så må jeg si at helikopteret er relativt robust. På første lading så slapp jeg gassen fra 2 meter høyde og gikk rett i bakken, ingen skade på helien, senest idag så gikk helien overende pga for stor fart forover, men fortsatt ingen skade. (10 cm med snø hjalp sikkert endel)

Reservedelene er veldig billige, Ca 13 kr for ett rotorblad, og det er forbruksvare.

Hvor mye lettere dette er å fly i forhold til vanlig helikopter, skal jeg ikke uttalle meg om, men man får i alle fall trening
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
  • Psyko-lefse
    • Feb 2004
    • 1438

Har ikke erfaringer med helikopteret, men etter det jeg har lest er det MYE lettere å fly enn ett vanlig helikopter. Men, du får inn stikkebevegelsene, noe som hjelper stort på hvis du vil kjøpe f.eks en Trex senere
    Morten Smøraas

Comment

• spitmk16
      • Oct 2005
      • 1367

Jeg vet det, for ellers hadde jeg vært utrolig talent-)

Men jeg tror at dersom man trener endel med dette, så blir ikke spranget så stort når jeg skal teste det andre helien mitt, som er vanlig helikopter.
      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• murius
        • Dec 2005
        • 113

hmm

sprenget kan jeg love deg blir stort uansett. Det hellien som du har nå kan man gå på dass å tisse mens det hovrer videre, vil ikke annbefale det med et større fuel eller el. Har hatt et slikt selv, artig sak. enkelt å fly,stabilt nok til å plasserer det enkelt overalt i stua. har nå kjøpt meg raptor 50. Det er som å lære seg å gå på nytt. Så skal du fly større ting burde du trene sim. Tror ikke at det gir deg særlig mye fordel det du har nå. Men morro er det ihvertfall.. å det er vel det som er meningen.
        3 raptor 50 os50h
        2 tz 50 os50h
        4 elktro 3d twister cp2
        trainer cessna 52 firetakt
        ++
        ++

Comment

• Snowman
          • Jun 2004
          • 78

Har selv lurt på det helikoptret, har finni ut at NAK shop er billigst kun 1250,-
          Petter Jensen. KMFK

CMPro Cessna 182, Skywalker EPO, Eflite Beaver, Parkzone F-27C Stryker, Kyosho J-3 Cub SQS.
          Futaba 10CAG 2,4

Comment

Working...