Unconfigured Ad

Collapse

tt 50 pro

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • murius
    • Dec 2005
    • 113

tt 50 pro

spørsmål til de som har litt peil på ttproen.
    Når jeg flyr å motor enten er varm eller kald så er det litt sånn småfusk under flyging. Ikke mye, men nok til at det er litt irriterende.
    står stille i hover. gir raskt gass for å slakke av igjen.. småfusk. Dette er mest synelig på at halen gjør noen rykk.. bruker bra fuel. og plugg i orden.. justering på hovednål er etter mitt skjønn bra.
    Lyden er litt sånn skrapelyd. Høres ut som klikkelyder. prøvd å gi rikere eller magrere, ingen effekt.

noen som har noen tips?
    3 raptor 50 os50h
    2 tz 50 os50h
    4 elktro 3d twister cp2
    trainer cessna 52 firetakt
    ++
    ++
  • ThomasB
    • Aug 2004
    • 1305

lavnåla inni gass armen justerer de 80 nedre prosentene av gass registeret, denne er antagelig for rik, den du kaller hovednål er kun til fullt turtall.
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no

Comment

• murius
      • Dec 2005
      • 113

nåla

joda denne er justert. problemet er dersom jeg justerer denne lenger inn, så blir den vanskelig å starte. prøvde å justere den inn 5 grader, da er det ikke rå å få liv i motoren. da stanser den hele tiden. han virker ikke mager på tomgang heller. rask respons uten å gi seg.
      3 raptor 50 os50h
      2 tz 50 os50h
      4 elktro 3d twister cp2
      ++
      ++

Comment

• Morten
        • Apr 2002
        • 386

Hei
        sjekk her:

Hei

Jeg har justert mange TT 50 motorer, og har følgende anbefaling:

-kjør motoren noen tanker til med rik blanding, jeg ville tro en 2-3 stk før du begynner å leane.
        -juster hovednålen til 2 1/4 turn ut
        -juster tomgangsnålen ut hvis motoren virker for lean.

Når en TT 50 motor går for lean får du en urolig gange som høres ut som feiltenning, du kan lette se at halen ligger å slår hvis den ikke går rett, som Thomas skriver er tomgangsnåla med helt opp til ca. 80% av trottlingen.

De TT 50 motorene jeg har vært borti har vi alltid måtte justert ut (rike den ) tomgangsnålen i forhold til slik den var levert fra fabrikk.

Det som ofte er er litt misforstående når du er "fersk" er når motoren går fint i det flight modet du flyr, så kan den virke kanskje litt rik på lavere turtall, spesielt merker du dette når du starter motoren og den går på tomgang og før du får turtall på motoren. (det skal du selvsagt se bort fra, det er når motoren går med 15-17000 at den skal være rett justert

TT 50 motoren fungerer helt glimrende, men har ikke helt samme poweren som bla. Os hyper og YS
        Lykke til!!

Morten
        - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
        - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
        - Krill Avanti S m/ATJ220SV
        - Eurofighter m/Behotec 180 Gold

Comment

• murius
          • Dec 2005
          • 113

tt50pro.

ok, ttproen har vært flydd ca 40 tanker.
          nåla i forgasserarmen er ca 2-2,5 ut,
          hoveednål er ca 3 + litt.
          Dersom jeg gir han mer på tomgangsnål blir den helt treg. Gir sen respons på spinn up. å vanskelig å starte.
          gir jeg den mindre på tomgangsnål så vil den ikke gå.
          3 raptor 50 os50h
          2 tz 50 os50h
          4 elktro 3d twister cp2
          ++
          ++

Comment

• ThomasB
            • Aug 2004
            • 1305

bytt plugg også

Enya 3 eller OS 8 er gode heli plugger, holdbare og gir motoren god hjlp ved tenning.
            www.airheads.no

Comment

• sskogen
              • Feb 2005
              • 403

Lite spørsmål: Har denne motoren tilfeldigvis vært kjørt ALT for mager en gang (ergo vært overopphetet)?.

Isåfall kan det være at du har ødelagt metallbelegget i sylinderforingen i prosessen. Det vil gi deg en motor som er mildt sagt vanskelig å ha med å gjøre (og som blir VELDIG hårsår på nålestillingene).

//Svein
              Med forbehold om dårlige dager:

Svein Skogen

Comment

• murius
                • Dec 2005
                • 113

magert...

joda, denne har vært kjørt litt magert en gang ja, men det har du vel lest fra tidligere innlegg
                Ttproen er nå 100%, var desverre enda litt mager på tomgang. justerte denne slik at den lugger litt når den er kald. Når temp er på topp, maler den som en katt..(nesten da)
                litt lite power i den da, men men, os er bestillt.
                Merker kun powermangel i rask desend..må planlegge litt da slik at jeg har nok karft til å stige raskt igjen..Idle up tenker du sikkert da... ja ja,, vet det.. men tør ikke helt enda.
                Har forøvrig foretatt min første roll og loop.. (det var da jeg merket at kanskje idle 1 burde kanskje vært på) men gikk fint.
                3 raptor 50 os50h
                2 tz 50 os50h
                4 elktro 3d twister cp2
                ++
                ++

Comment

• ThomasB
                  • Aug 2004
                  • 1305

jeg var veldig nærvøs første tur i idleup1, men, etter det har jeg ikke flydd uten
                  www.airheads.no

Comment

• sskogen
                    • Feb 2005
                    • 403

Uten å si noe mer om tt50 vs os50hyper (OS ER bedre motorer, men de bruker MYE mer fuel), vil jeg nok også anbefale en god governor. Sparer deg MYE huepine med throttlekurver og swash->throttle/rudder->throttle mixing. Siden du (såvidt jeg vet) flyr med Eclipse, vil mixing av swash til throttle bruke opp begge pmixene du har ledige, og rudder->throttle er ferdig definert i senderen. 1200kroner for en GV1 er "verdt det" (i mine øyne).

Hvis du skal hooke opp en governor på eclipse'en, kan det være verdt å bruke 5 minutter på å lese her. (lite dokumentutkast jeg begynte på før jeg skiftet ut eclipsen med en t9chps)

//Svein
                    Med forbehold om dårlige dager:

Svein Skogen

Comment

• Morten
                      • Apr 2002
                      • 386

Hei
                      OS ER bedre motorer
                      Det er vi alle enige om

men de bruker MYE mer fuel
                      Litt uenig her, jeg har 2 stk. R50v2, en med TT50pro og en med OS hyper m/MP2 . Med TT motoren flyr jeg på 2100 omdr. da får jeg mellom 11 og 13 min. avhenger litt av flystil, på Hyper motoren flyr jeg med 2040 omdr. her får jeg mellom 9,5-11 min. flytid.

Min konklusjon er at flyr du TT motoren på max, så drikker den fuel den og.
                      ( jeg har forresten hovret en hel tank på 1600 omdr. på TT motoren, da holder jeg på i 20 min. og da er jeg lei

Ellers er jeg enig med sskogen, GV-1 Governor er utrolig kjekt og nyttig å bruke, det gjør hele justeringsjobben mye lettere. Verdt hver eneste krone.

Morten
                      - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
                      - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
                      - Krill Avanti S m/ATJ220SV
                      - Eurofighter m/Behotec 180 Gold

Comment

• murius
                        • Dec 2005
                        • 113

eclipse

grei beskrivelse av oppsett av gouvenor i eclipse.
                        Har funnet ut at tt skal kjøres en stund til før os settes inn.
                        Skal bestille meg en jr9x eller futaba 9ch snart. Tror ett bytte uansett er fornuftig. Dette er vel noe som jeg kommer til å drive med så den investeringa der er vel på sin plass.
                        Første som skal på plass er noe option til rotohode. Skal montere sax armer i metall. pinne bolter der er en svakhet som jeg ikke har lyst å utforske mere.
                        3 raptor 50 os50h
                        2 tz 50 os50h
                        4 elktro 3d twister cp2
                        ++
                        ++

Comment

Working...