Unconfigured Ad

Collapse

T-Rex 450 SE

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kemo
    • Jan 2006
    • 18

Sveiver en tur nedom der når det blir finvær.
    Thx
    KEMO

Ketil Møller
    -Eller grønningen om du vil

Comment

• kemo
      • Jan 2006
      • 18

Noen som vet hvor jeg kan laste ned brukarveileiing til JR 9X2 på Engelsk/Norsk?
      Last edited by kemo; 10-01-06, 20:30.
      KEMO

Ketil Møller

Comment

• ThomasB
        • Aug 2004
        • 1305

murius; det har ikke med at det er en merkelig regel, det har med antall medlemmer du kan ha innrullert i NAK forsikringen til klubben, og det har og med tilgangen på flyplassen å gjøre, med hensyn til andre ting rundt klubben. hvem som helst kan bli medlem, men det krever at man står en stund på liste, beklagelig, men mange vil være medlem.
        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
        www.airheads.no

Comment

• murius
          • Dec 2005
          • 113

medlemmer

Etter hva jeg har forstått så er dette noe som er bestemt av styret i klubben.
          Vil egentlig nødig inngå en diskusjon med dere vedrørende interne regler eller forutsettninger for å bli medlem.
          Men en forening eller klubb som baserer seg på eller i så måte har laget et system som eskluderer muligheten for nye medlemmer pga forsikringer eller licenser som i realiteten ikke er virksomme, er nok en klubb etter min mening uten mulighet for nødvendig fornyelse. At medlemmer som IKKE flyr skal inneha rettigheter til stripa, virker bare for meg helt urimelig å gir meg en følelse av golfklubb tendenser.
          At det er krefter i sving som påvirker og ønsker en slik ordning er helt sikkert. Så kan man sikkert finne masse gode argumenter for at det skal være akkurat slik.
          Med 60-70 licenser, og 3-4 som flyr.... ja da sier det seg vel nesten selv..

Men kan med all selvfølglighet si at jeg er glad at majoriteten av norske rc klubber eller alle klubber i så måte er åpne for de som ønsker, med kanskje en annen måte å regulere bruk.
          Er nok sikker på også at dersom klubben virkelig hadde ønsket en anderledes ordning, hadde man fint fått til det.. Vi snakker ikke akkurat fred i verden problemer..
          har vært i styret i mange klubber å foreninger, problemet er stort sett sjelden antall medlemmer.., men rett og slett dårlige reguleringer.
          Ofte oppstår det at noen som da har ett hypperige bruk av medlemsfordelene, og samtidig vært i klubben en stund, vil ønske at ting reguleres litt etter ens egen fordel.. Uten at jeg skal påstå at at så er tilfelle hos Oslo hellikopterklubb.
          Jo større jo bedre etter mitt skjønn ihvertfall..
          3 raptor 50 os50h
          2 tz 50 os50h
          4 elktro 3d twister cp2
          trainer cessna 52 firetakt
          ++
          ++

Comment

• Tintin
            • Jan 2005
            • 4631

Originally posted by kemo
            Noen som vet hvor jeg kan laste ned brukarveileiing til JR 9X2 på Engelsk/Norsk?
            Engelsk, tror neppe du finner den på norsk.

Comment

• kemo
              • Jan 2006
              • 18

Tusen takk, da er den her
              KEMO

Ketil Møller

Comment

• Litespeed
                • Jun 2005
                • 1064

Stripe

Originally posted by murius
                Bor du på skedsmokorset så må du melde deg inn i skedsmo modellklubb.
                Vi flyr på andre siden av exporama. Flydd over 50 tanker med raptor 50 der de siste ukene, så det hender det er folk der. På stripa henger det et oppslag dersom du vil bli enig.
                Er det fint vær, ikke for kaldt og litt vindstille er det alltids noen som flyr der.
                Flere blir det fremover også, så der er du hjertelig velkommen.
                Det koster 500,- å bli medlem.. Vi er ganske mange også som er medlemmer.
                Oslo hellikopterklubb kan du bare egentlig glemme før de legger om reglene for nye medlemmer helt.
                Det er stort sett bare noen få som flyr, men de har ikke lov ( selv vedtatt) at det ikke skal være mange medlemmer..Merkelig holdning, men bare å innfinne seg med det..
                Hei murius
                Er dette en regulert modellflystripe dere har her ved Exporama og hvor ligger den i forhold til Exporama? Kunne tenkt meg og tatt en tur og flydd veit du ...
                Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• kemo
                  • Jan 2006
                  • 18

Noe helt annet........
                  Har gjort som det er 100% enighet om i forumet anskaffet simulator.
                  Aerofly Prof......, har JR 9X2.... Hvordan skal denne settes opp for å virke på sim'n? Jada jeg har 82 sider med brukarveileiing

Ketil, ring gjerne 93462803
                  Last edited by kemo; 12-01-06, 10:48.
                  KEMO

Ketil Møller

Comment

• tfagermoen
                    • Feb 2005
                    • 315

Litespeed se innlegg #4
                    Terje Fagermoen
                    Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
                    Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

Comment

• Hanzo
                      • Nov 2005
                      • 845

Originally posted by Tintin
                      En del har problemer med plutselige tap av kraft, som om motoren stopper et sek eller et halvt. Teorien er utlading av statisk elektrisitet fra halebom som forstyrrer radio/esc.

Jeg hadde også dette, sto og hova, så plutselig fikk den et hikk, stoppa og dalt et lite sekund. Så hoste motoren igang igjen og alt var som normalt. Jeg konkluderte med at dette var pga. løs halerotor kjede, og etter at jeg strammet opp denne har jeg ikke hatt dette problemet en eneste gang.

Comment

• Tintin
                        • Jan 2005
                        • 4631

Det er klart haleremmen kan ha vært så slakk at den hopper men det stopper jo ikke motoren, bare halerotoren, så du skulle bar ha fått en vridning.

Men det kan virke som et slakt belte kanskje gir flere utladninger, kanskje det er borti bommen..?

Jeg har i allefall koblet sammen bommen og cf ramma med en liten kabelbit i håp om å slippe at det bygger seg opp forskjeller i potensiale

Comment

• bfjermestad
                          • May 2005
                          • 4

Originally posted by Tintin
                          Det er klart haleremmen kan ha vært så slakk at den hopper men det stopper jo ikke motoren, bare halerotoren, så du skulle bar ha fått en vridning.

Men det kan virke som et slakt belte kanskje gir flere utladninger, kanskje det er borti bommen..?

Jeg har i allefall koblet sammen bommen og cf ramma med en liten kabelbit i håp om å slippe at det bygger seg opp forskjeller i potensiale
                          Dette minner veldig om problemene jeg hadde med mottakeren i mon Zoom 400. Viste seg å være en enkel løsning: Rettet ut antenne, uten å kveile den som det var gjort i manualen.

Børge
                          Børge

Comment

• murius
                            • Dec 2005
                            • 113

medlem

Originally posted by Litespeed
                            Hei murius
                            Er dette en regulert modellflystripe dere har her ved Exporama og hvor ligger den i forhold til Exporama? Kunne tenkt meg og tatt en tur og flydd veit du ...

Til alle: Det er flystripe på skedsmo modellflyklubb.
                            Vi flyr både helli og fly der. Men til våren er det planlagt ny stipe, da blir det stas.
                            Håper også at det settes opp en brakke der, slik at man kan varme seg litt også.
                            Stripa er det mange som flyr på idag.. Den ligger rett på andre siden av innkjøring til exporama, Man kjører en grusvei ca 100m, der ser man en tilhenger og noen høyballer. Det er satt opp et postkasse stativ for frekvensklyper.
                            3 raptor 50 os50h
                            2 tz 50 os50h
                            4 elktro 3d twister cp2
                            trainer cessna 52 firetakt
                            ++
                            ++

Comment

• lipo
                              • Aug 2006
                              • 491

Originally posted by murius
                              Bor du på skedsmokorset så må du melde deg inn i skedsmo modellklubb.
                              Har klubben noen hjemmeside?

Comment

Working...