Unconfigured Ad

Collapse

Rimelig utlært på Lama, hva neste?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spitmk16
    • Oct 2005
    • 1367

Rimelig utlært på Lama, hva neste?

Jeg hadde en uheldig krasj og med pensjonerte Esky sin Lama.

Jeg akter ikke å kjøpe lama igjen, men har tenkt å ta neste steg. Hva slags heli er neste på listen. Vil ha ordenlig heli denne gangen, ikke kontraroterende rotorer (som på lama).

Viktig at deleprisene er billig kontra at helien er billig, og at det er godt å fly.
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
  • Tintin
    • Jan 2005
    • 4631

Antar du mener baade heli og deler skal vaere billige....

Naa er det stort sett slik at jo mere penger jo bedre blir det s[ det letteste er vel om du sier hva det skal koste omtrent...

Comment

• spitmk16
      • Oct 2005
      • 1367

Originally posted by Tintin
      Antar du mener baade heli og deler skal vaere billige....

Naa er det stort sett slik at jo mere penger jo bedre blir det s[ det letteste er vel om du sier hva det skal koste omtrent...
      Poenget mitt er at dersom jeg kjøper et for billig helikopter, vil deleprisene bli skyhøye fordi det er vanskelig å fly

Men har jeg ett godt fly, som er lettere å fly, så blir det billigere.

Antar at det er slik
      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• Tintin
        • Jan 2005
        • 4631

Om du kjoeper noe for simpelt saa kan det bli mange deler aa kjoepe ja men delene i seg er billigst for de billige heliene

Men naa faar man morsomme saker fra rund 2 lapper og oppover. Det blir `lettere` aa fly jo stoerre det er. En HB CP2 faar du vel for rundt 2`
        En R90 kan koste 25` saa det er litt lettere om du sier hvor mye det faar koste som sagt...

Men aa si det er lett er aa overdrive ganske sterkt. Forskjellen paa aa fly en Lama og en Rex f.eks er omtrent som forskjellen mellom 3 hjulssykkel og vanlig sykkel..

Comment

Working...