Unconfigured Ad

Collapse

haleservo for lite utslag (T-rex med futaba 401 gyro)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bit
    • Oct 2003
    • 304

haleservo for lite utslag (T-rex med futaba 401 gyro)

Hei!
    har en T-rex med futaba 401 gyro. Ser at servoen som står på halen har veldig lite utslag, slik at jeg ikke klarer å rotere helikoptret dit jeg vil. når jeg drar throttel helt ned så er det fortsatt lite utslag i noen sekunder, for så å løsne.

Noen som har forslag til hva som er problemet?
    Bjørnar, Trondheim
    bkhans-1@broadpark.no
    Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
    Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM
  • TheBirg
    • Jan 2004
    • 692

Har du sjekket hva limiten på Gyroen står på ?
    Den har en egen justering for hvor stort utslaget er på servoen.
    Ønsker dere en god dag på feltet !
    Birger Mork

Mine besittelser :
    Flygreier (Massevis)
    Heligreier (En Mini Titan)
    Bilgreier (Et par stk.)

Comment

• Bit
      • Oct 2003
      • 304

Hei!
      da har jeg forsøkt å skrudd limit på gyro begge veier, og ingen forskjell.

Jeg starter opp helikoptret, og det står fint med rotorene i gang. prøver så å vri det rundt ved å bruk av halerotoren, men ser at servoen ikke vil bevege seg, verken til høyre eller venstre.
      Tar så throttelen helt i bunn slik at helikoptret stopper helt opp. Tar så stikka til venstre å høyre , men fortsatt tilnærmet null utslag.
      Men etter å ha tatt den til høyre og venstre noen ganger, så gir den fine utslag begge veier igjen!

Hva KAN det være? Tips mottaes med takk, og ønske om et godt nytt år...
      Bjørnar, Trondheim
      bkhans-1@broadpark.no

Comment

• Tintin
        • Jan 2005
        • 4631

Har du noensinne flydd dette ?

Hores ut som om linkene dine ikke gaar som de skal. Om du kobler linken fra servoen og skyver den, loper den da helt uten motstand? Den skal gaa saa lett at om du har den frakolet og blaaser paa halerotorbladene saa vrir de seg. Dvs endrer pitch, ikke at de snurrer. Saann omtrent.

Comment

• ThomasB
          • Aug 2004
          • 1305

skru av rev mix, eller anna tail mix,så går det nok bra skal du se. har sett dette mange ganger.
          Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
          www.airheads.no

Comment

• Bit
            • Oct 2003
            • 304

kjøpt brukt.. tviler på at han har flydd det, for det var ikke akkurat perfekt skrudd sammen...

Ser ut til at problemet er treghet i staget fra servo til hale. Har nå utvidet hullet den går igjennom, og satt de tre punktene (hale, midt hull og servo) på linje.
            Grunnen til at det fungerte uten motor i gang var muligens at spenningen ble for lav for servoen til å klare å bevege seg, men når motoren var slått av , så fikk servoen mere spenning, og ble sterkere, og klarte å vri halen helt.

(har enda ikke testet dette men , har stor tru på det )

Revo mix er slått av ja , men takk for inspill.
            Bjørnar, Trondheim
            bkhans-1@broadpark.no

Comment

• Bit
              • Oct 2003
              • 304

hei!
              da ser det ut til servo utslaget er fikset. Var nok for mye motstand i stagene så servoen var ikke sterk nok med den spenningen den hadde når motoren gikk.

Men har fortsatt et problem med at den bruker nesten max utslag en vei på halen for å holde helikoptret rett. DEt gir lite rom for å rotere nesen den ene veien.....

Kunne typisk vært at halerotor bladene var montert feil vei, men det ser ut som de er riktige. Om jeg legger helikoptret på siden med halerotoren opp, så snnurer halerotoren med sola. er det riktig?
              Bjørnar, Trondheim
              bkhans-1@broadpark.no

Comment

• Tintin
                • Jan 2005
                • 4631

Opp langs bommen.

Comment

Working...