Har prøvd meg en del på heli på FMS-simulatoren.Men synes ikke jeg får no særlig greie på det.Har en Twister Bell 47 som jeg synes jeg har grei kontroll på.Vet FMS ikke er noen god simulator,men gjør det det vanskeligere å fly?.Eller er det kanskje ikke håp for meg.Stadig denne Caliber 30 som jeg har veldig lyst å få i lufta,men klarer ikke å ta skrittet videre(foreløpig).
Unconfigured Ad
Collapse
Simulator og Virkelighet
Collapse
X
-
FMS er en ypperlig simulator for stikketrening selv om grafikken ikke er så bra. Ville kanskje skaffet meg Arofly Delux, men det koster jo litt. Tror nok at hvis du begynner å få bra kontroll på FMS er du nok moden til å begynne å fly. Anbefaler en høyvinget elektrotrainer til å begynne med. Finnes mange bra fly å begynne med. Stikketrening er veldig viktig i simulator selv om å fly i virkeligheten er noe helt annet. Da kommer stressfaktoren og redselen for å ødelegge fly inn. Det er i hvertfall slik for meg. Skaff deg et fly og begynn å fly. -
Altså mange av de som flyr helikopter har ikke hatt noen simulator til hjelp.
Selv om en simulator hjelper enn veldig, (jeg har ingen erfaring ifra FMS)
er ikke dette noe must, begynne med basic, altså lære å hovre, og så de små steg videre.
Men før du tar opp et helikopter ute i naturen vil jeg absolutt anbefale at du henvender deg til noen som kan se over maskinen og radioinnstillinger.
Da har ting en tendens til å gå så mye bedre.
(Ikke la deg tro at du ikke fikser det ute, selv om simulatoren ikke går bra. I begynnelsen er man så nervøs at det meste man har sittet og surret med forran PC`n ikke gir så mye input)Ønsker dere en god dag på feltet !
Birger Mork
Mine besittelser :
Flygreier (Massevis)
Heligreier (En Mini Titan)
Bilgreier (Et par stk.)Comment
-
Simulatortrening funker. FMS har jeg aldrig blitt fortrolig med. Den er vel grei til stikketrening men dynamikk og virkelighetsfølelse har et langt stykke igjen.
Jeg har lært meg å fly kun med simulatortrening og det funka kjempebra for meg. Den største utfordringen med simulatorer er å være disiplinert....blir fryktelig mye tøys og klarer sjelden og holde konsentrasjonen spesielt lenge.
Heli-trening er det som funker best på sim....synes det er vanskelig å trene akroøvelser når jeg ikke har beina i bakken (og knekk i nakken)Mvh
Olav LundComment
-
For at Rexen i FMS skal bli litt realistisk må du sette på litt vind og kastevind.
Avanserte øvelser blir for enkelt i FMS men for å lære seg å hovre i alle retninger samt enkel FF, sirkler etc duger det helt fint da dynamikk/virkelighetsfølelse/grafikk etc er rimelig irrelevant for denne treningen. For det handler det bare om å få vane i fingrene og den får du like godt gratis med FMS som noe annet. (Ja jeg har både FMS og RF)Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment