Unconfigured Ad

Collapse

Hvilken Simulator velger jeg

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Holger
    • Feb 2006
    • 734

Hvilken Simulator velger jeg

Hei!

Som fullstendig nybegynner innen denne RC-grenen har jeg innsett behovet for tips underveis!
    Gikk til anskaffelse av et Twister CP i romjula, og har kommet meg på ett noenlunde greit ovre stadie (om enn på en noe kostbar måte). Har vel også innsett at Twister langtfra er noe nybegynner heli....ustabilt på både den ene og den andre måten! Den er nå "kassert" til fordel for en Raptor 30 V2.
    Men tanken min var å gå til anskaffelse av en simulator for trening.
    Jeg har forstått det slik at mange har ytte av dette.....trege derfor non tips rundt dette. Helst av den objektive sorten.
    Anders Bruneberg
    Raufoss
  • sindre_ibis
    • Feb 2006
    • 29

heisann?

fly simulator er kjempe bra for nybegynnere, jeg har kjøpt meg to forskejllige simulatorer, en areofly professional delux og real flight, real fligt er best må jeg si (slepper å kalibrere hel tida. hehe) kjøp deg real flight å velg mellom en rekke av helikopter og fly, smart?
    Sindre Aamodt

Comment

• ehaga
      • Feb 2005
      • 1173

Jeg har brukt RealFlight G3 mye. Denne er kjempebra, men den krever en litt kraftig maskin. Setter i allefall veldig store krav til grafikkortet. Nå kjører jeg med 256 MB RAM på grafikkortet og da går det bra. Tenk på dette før du kjøper simulator.

- Erik -
      - Erik -

------------------------------------------
      Logo 600SX + 6003D
      Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• Holger
        • Feb 2006
        • 734

spec på pc

har en AMD64 2 Ghz med 1GB ram og ett radeon 9800 pro 128MB ram. Holder dette for å kjøre sitnevnte simulator? Inneholer Simulatoren alt jeg trenger av hardware. Har en Hitec optic 6 radio
        Anders Bruneberg
        Raufoss

Comment

• TheBirg
          • Jan 2004
          • 692

Ja, den maskina skal holde... (har samme skjermkort selv, like mye minne, men litt kraftigere prossessor)

Det følger sender med i Realflight, (Dummysender som bare virker på denne simulatoren)
          Så pakken er komplett ja.

Og som nevnt tidligere her, "Realflight G3" er ansett for å være best på helikopter. Helt OK på fly også.
          Last edited by TheBirg; 04-02-06, 17:09.
          Ønsker dere en god dag på feltet !
          Birger Mork

Mine besittelser :
          Flygreier (Massevis)
          Heligreier (En Mini Titan)
          Bilgreier (Et par stk.)

Comment

• TheBirg
            • Jan 2004
            • 692

Lykke til med Raptor 30 forresten, det blir en annen verden (til det bedre )
            Ønsker dere en god dag på feltet !
            Birger Mork

Mine besittelser :
            Flygreier (Massevis)
            Heligreier (En Mini Titan)
            Bilgreier (Et par stk.)

Comment

• Holger
              • Feb 2006
              • 734

Da blir det nok en Realflight G3.....enkelt og greit! Takk for tips
              Anders Bruneberg
              Raufoss

Comment

• Holger
                • Feb 2006
                • 734

vel...da var RF G3 i boks...skal bli spennende å pakke den ut førstkommende fredag!

Takker for tipsene
                Anders Bruneberg
                Raufoss

Comment

• Acro
                  • Nov 2005
                  • 177

Hang

Prøv deg en tur på hang'et i G3 så blir du for alvor hekta.
                  Acro
                  Rolls-Royce Merlin - Pure AirGasm

Comment

• vertigo
                    • Feb 2006
                    • 3

Et spørsmål i forhold til Real Flight: Må man ha en PPM-radio for at simulatoren skal fungere? Det hadde jo vært kjekt å prøve seg litt fram før man som nybegynner går til innkjøp av dyrere utstyr. Alternativt til radioen ser jeg for meg en vanlig USB-joystick, disse med to tommel-kontrollere - akkurat som en radio.

Jeg prøvde en gratisversjon som jeg lastet ned et eller annet sted, husker ikke hva den het, men ble litt forundret over kontrollen når man styrer et radiostyrt helikopter. Jeg hadde da koblet til en slik tommelstyrt joystick.

Kan noen forklare meg hva høyre og venstre tommelstyring på en radio er beregnet for?

Spesielt høyre side, for der får jeg at man gir gass med å legge til venstre, mens det for min del (og jeg har ingen erfaring) vil anta at man presser framover, for å øke hastigheten og høyre og venstre for å svinge rundt. Det ville vel være mest logisk?

Comment

• tyor
                      • Mar 2005
                      • 9757

du må sikkert gå inn i instillingene på programmet og velge rett funksjon til rett bevegelse.

venstre skal jo være gass når du beveger opp og ned, og sideror(hale på heli) når du beveger sideveis

Høyre skal være høyderor opp og ned, og ballanseror sideveis. samme tilsvarende bevegelser på heli.
                      Last edited by tyor; 21-02-06, 08:42.
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

Comment

Working...