Announcement

Collapse
No announcement yet.

T-rex, servoer etc (skal kjøpe)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • T-rex, servoer etc (skal kjøpe)

    Jeg driver og sparer til en T-rex 450 SE og lurer på hva slags deler som anbefales til dette helikopteret.

    Jeg vil ha deler som er bra, og som sørger for at de holder, og vil kanskje forhindre en krasj eller to(vet at utstyret fungerer bra).

    Videre er det ett krav at delene ikke krever ingeriør utdannelse for å få dem på plass-)
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

  • #2
    Hitec sine er vel de mest brukte både 50, 55 og 56, den siste er vel den flest bruker på cyclic. En eller flere av disse har 2 hull til festeskruer på hver side, heliet har en så du må borre enten i heli eller servo.
    Waypoint 084 på servo og 060bb på hale funker fint, krever litt filing for å få plass på cyclic på de første cf rammene/plast rammene, 1 mm for stor. De nyere cf skal være tilpasset bla HS56 så det er noe bedre plass..
    Futuba 9650 er det hotteste på hale om man har en GY 401 gyro så man kan utnytte den. En som jeg mener heter HDS877 eller noe er også mye brukt på hale, micro digital.
    Align sine egne servoer har funket helt fint i en av mine Rexer en god stund.
    JR har små digitale som en del bruker på cyclic, 281 tror jeg nummeret er.

    Det finns masse som funker helt fint, mest lommeboka som styrer, lite rapporter om at de slites ut, man knekker gjerne drevene i kræsjer før de slites ut.

    Det er ingenting med dette som krever ingeniør utdannelse, bare les bruksanvisningen eller spør.

    Comment

    Working...
    X