Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Kjenner ikke til Twister i det hele tatt, men har flydd en Esky cp2 siden oktober.
Eskyen fungerer fint, og de som selger deler til den er stort sett svært ekspeditte når det gjelder å få sendt pakkene. Hvis heliene ellers er relativt like ville jeg sett på pris og tilgjengelighet på reservedeler..
Er godt fornøyd med eskyen min, selv om det vel ikke er stort annet enn hovedramme og 4i1 boks som er igjen av det som kom i den store eska
Kjører med moddet 4i1 så jeg kan bruke min Graupner MX-12, kjører børsteløs hovedmotor (ikke gjort noe med hale enda), med Carbonblader. Har veldig lyst på litt metalldeler til rotorhodet, for de originale delene er noe slarkete.
Elefun.no - brapris.no har deler til Esky.
NAKshop selger visst helipakken noe rimeligere enn de andre tror jeg..
Føres av J Perkins og URL er : www.jperkinsdistribution.co.uk .
Vet at Nortrading kan skaffe en del ting derfra, har vært inne på flere ganger å skaffe meg en slik fin Viper70 eller Viper90, men det blir så dyrt og kjøpe bare en...
Kan bare si at Honey Bee og Twister'n er kliss like, bare forskjellige klistremerker på canopyen. Resten er E-Sky.
Prisene varierer ganske mye uansett og det er ikke alle som selger Twister som leverer med 2 batterier så pass på å sjekke der du tenker på å kjøpe at de evt har den dealen om det skal forklare en høyere pris.
Nakshop har vel ellers vært billigst på CP2, trolig finns det så store prisforskjeller at du glatt kjøper med et ekstra batteri.
Du vil har flere batterier, og det kan være en fordel med en ekstra lader..
Esky laderen lader via balanseringspluggen, men balanserer ikke spesielt godt; om noe i det hele tatt.
Funker fint med Hyperion balansereren til Elefun, men må lage en kabel selv..
Powerplugg fra en gammel diskettstasjon passer utmerket..
Nå er det faktisk slik at så lenge man lader via den balanseringspluggen så lader man celle for celle så det spiller egentlig ingen rolle lengre om cellene er i ubalanse. En spenningsforskjell er kun et problem så lenge man lader i serie (eller lader ut i serie og lader ut til for lav spenning selvsagt)
Det beste med en lader som Esky laderen er at det ikke finnes en risiko for overlading så lenge laderen i seg selv er i orden.
Hovedpoenget er sikkerhet og ikke balanse, risikoen ved å bruke en slik lader ligger på mobiltelefonnivå så lenge laderen og battriene ikke skades.
I den lokale RC-butikken koster Twister CP V2 ca 2500 kr inkludert 2 li-po batteri, karbonblader og batteri til senderen. (Denne utgaven: http://www.jperkinsdistribution.co.u...20-%20Twister).
Nakshop selger Honey Bee CP 2 til 1750 kr, men vet ikke om det er med 2 batteri. Hovedrotorbladene er av tre.
Det er klart at om en av cellene skulle få en mye lavere spenning enn de andre så vil man få dårligere ytelse men da snakker vi om så store forskjeller at pakken i seg kan anses som ferdig.
Problemet med ubalanse og utlading i serie er større med nicd/nimh som mange kjører til de er mer eller mindre fullstendig døde, om en celle da har merkbart lavere spenning enn de øvrige så vil poalriteten på denne cellen reverseres og da får de som regel uopprettelig skade. Lipo utlader man aldri så mye om man vil bruke dem mer enn noen få ganger. Om man da stopper på en fornuftig spenning, f.eks. det som tilsvarer 3.2-3.3 volt per celle så vil neppe noen celle falle under 3 volts grensen som for mange anses være den magiske grensen.
Man bør måle pakkene sine regelmessig både i ladet og utladet tilstand for å holde et øye med hvordan de utvikler seg, syns jeg. Jeg fører selv en logg der jeg skriver opp hvilken lader jeg bruker, hvor mye ah de tar - hver gang + at jeg regelmessig måler spenning på pakken og hver celle for å kunne se når de har tenkt å dø..
Beklager at jeg går litt off-topic her, men jeg må komme med et tips: Bruk Locktite også på disse småmodellene..
Hadde en interessant flytur i går med masse krumspring, og når jeg roet ned flyginga for å gjøre klar for landingen i ca 20+ meters høyde var det 2 stk rotorblader som forsvant i hver sin retning. Jeg er veldig glad jeg ikke hovret rett foran meg! I dette tilfelle var det skruene som fester bladegrips til spindel som løsnet....
Det var morsomt å se på, men vil ikke anbefale å prøve det...
ALLE pakker med Twister cp v2 leveres med lipo lader, 2 lipo pakker og karbon blader fortalte de meg i lokal sjappa iallefall. min kom med det. morsom sak når mar flytter inn vektene på flybaren
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment