Unconfigured Ad

Collapse

fersk som bare fy!!!!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BARDUBOY
    • Mar 2006
    • 249

fersk som bare fy!!!!!

Har for ei tid tilbake kjøpt meg et dragonfly4(v2), og egentilg gitt opp for eg får det ikke til! Som sagt er eg HELT grønn på dette(vel, vet hvordan fjernkontroll, opp, ned rundt og det virker),men ord og uttrykk er det værre med, da f.eks swashplate hvor er den? Men problemet er at idet kopteret begynner å lette drar det tvert til venstre, har vridd på paddlerne? de som står ilag med rotorbladene slik at eg klarer å lette nesten rett opp,men de står da langt ifra plant, men da må eg ta det opp ca 1meter ellers blir det veldig ustabilt, og når eg da tar det opp er det veldig nervøst, mister egentlig kontrollen med en gang. Får brukbart til på simulator, men bare ræ... i virkeligheten. Er det noen tips om grunnjusteringer eller er det bare et for dårlig helikopter??
    Tips mottaes med stooor takk, siden eg egentlig hadde lagt dette på hylla men har jo lyst til å prøve!
    Børge G Hansen

Futaba 10C 2.4FASST
    Optic6
    C17E
    Dassler
    T-Rex
    T-Rex 600 N Pro
    U-CAN-DO 46
    Cessna Cardinal
    Cessna 182 skyline
    cap 232 27% alitalia
    edge 540 vince
  • Tom Erik
    • Feb 2004
    • 1601

1) Om du gjør ett Google-søk på "model helicopter" så får du over 12.000 treff og noen av disse burde gi deg litt info.
    Feks: http://www.heliguy.com/nexus/glossary.html
    A story told with Adobe Express

2) Kontakt din lokale modellfly-klubb. Det er kanskje noen som kan kunsten der?

3) Hvorfor skal alle prøve først, for så å lese etterpå...??
    Tom Erik Smedal
    www.artistic3D.net
    www.photopia.no

Comment

• tyor
      • Mar 2005
      • 9757

har selv samme heli og hadde egentlig samme problem i starten med at det gikk til venstre. for det første så stod linkene ned til servoene på ytterste hull på servo armene på mitt. så jeg flyttet dem nesten innerst for å få mindre utslag. så må tu se at når alle trimmer på radioen er i null (midtstilling) så skal swashplate (det er den runde som servoarmene går til) stå i vater alle veier. juster så padlerene slik at de er i vater uansett hvilken stilling rotoren er i. så kan du prøve det igjen. har selv erfaring med at det er lettest å gi litt ekstra gass idet du tar det opp for å få det av bakken. og du skriver at du må ta det opp 1meter det er normalt pga. lufttrykket som rotoren skaper mot bakken.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

Comment

• Tintin
        • Jan 2005
        • 4631

Og det skal dra venstre rett før/i det du letter om du ikke kompenserer med stikka pga kraften fra halerotoren. Når du har fått det i lufta og trimmet det rett så vil det "lene" seg svakt mot høyre for å kompensere presset fra halerorotoren.

Comment

• BARDUBOY
          • Mar 2006
          • 249

Det snurrer ikke til venstre som ved bruk av mere/mindre fart på halerotor, men fyker mot venstre, dette enda det ikke er lettet, hvis eg ikke reduserer farten på rotoren vil det tippe og i de værste tilfellene klarer eg ikke å kompensere enda med fult utslag til høyre på stikka! En annen ting,kor hardt skal rotorbladene skrues fast på disse kopterne??
          Prøvde på ny tur i dag, resultat:knekt rotorhode, må bare få tak i noen nye!!
          Børge G Hansen

Futaba 10C 2.4FASST
          Optic6
          C17E
          Dassler
          T-Rex
          T-Rex 600 N Pro
          U-CAN-DO 46
          Cessna Cardinal
          Cessna 182 skyline
          cap 232 27% alitalia
          edge 540 vince

Comment

• BARDUBOY
            • Mar 2006
            • 249

men du får til å flyge med ditt?? bare for å høre om det er håp!!! går ut ifra at padlerne skal stå i vater når rotoren er ca i vater den også?
            Børge G Hansen

Futaba 10C 2.4FASST
            Optic6
            C17E
            Dassler
            T-Rex
            T-Rex 600 N Pro
            U-CAN-DO 46
            Cessna Cardinal
            Cessna 182 skyline
            cap 232 27% alitalia
            edge 540 vince

Comment

• galmania
              • Jul 2005
              • 604

Det skal ikke rotere mot venstre det skal "velte" mot venstre, gå sidelengs mot venstre. Det er helt normalt når du er i ferd med å lette. Bladene skal gå fritt, de skal ikke strammes hardt.
              Geir Amund Lindberget

Comment

• BARDUBOY
                • Mar 2006
                • 249

Originally posted by tyor
                har selv samme heli og hadde egentlig samme problem i starten med at det gikk til venstre. for det første så stod linkene ned til servoene på ytterste hull på servo armene på mitt. så jeg flyttet dem nesten innerst for å få mindre utslag. så må tu se at når alle trimmer på radioen er i null (midtstilling) så skal swashplate (det er den runde som servoarmene går til) stå i vater alle veier. juster så padlerene slik at de er i vater uansett hvilken stilling rotoren er i. så kan du prøve det igjen. har selv erfaring med at det er lettest å gi litt ekstra gass idet du tar det opp for å få det av bakken. og du skriver at du må ta det opp 1meter det er normalt pga. lufttrykket som rotoren skaper mot bakken.

men du får til å flyge med det?, bare så eg vet om det er håp!

går ut ifra at padlerne skal være i vater når rotoren er ca i vater den og?, er det ikke de som påvirker rotoren, eller tar eg helt feil?
                Børge G Hansen

Futaba 10C 2.4FASST
                Optic6
                C17E
                Dassler
                T-Rex
                T-Rex 600 N Pro
                U-CAN-DO 46
                Cessna Cardinal
                Cessna 182 skyline
                cap 232 27% alitalia
                edge 540 vince

Comment

• tyor
                  • Mar 2005
                  • 9757

ja mitt flyr bra nå. har byttet servoer til waypoint60 for de orginale hadde en utrolig stor slakke. og nå flyr det ganske bra. hovrer helt stabilt dvs så stabilt man kan forvente. må små korigere litt hele tiden men mest på halen. har bare prøvd litt å fly rundt omkring. klarte å brenne opp mottakeren så jeg har akuratt fått ny og da gikk hale motoren. (kan vel kanskje være den som tok mottakerboksen også først) Når det gjelder bladene så skal de være ganske stramme på en slik fp helei for st de ikke skal vri seg når du gir på. jeg har skrudd mine så hardt at det går ordentelig treigt å svinge de ut. også pleier jeg å legge en liten rett carbonstang ove hodet i linje med skruene og sette bladene så likt som jeg får dem da da flyr det stabilt. hvis helikopteret begynner å vibrere i lufta (snakker da om store og ikke så raske vibrasjoner) så er min erfaring at bladene er for løse.
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

Comment

Working...