Announcement

Collapse
No announcement yet.

Treningsunderstell

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Treningsunderstell

    Har en caliber 30 som jeg nå får til å hovre skikkelig med Har laget meg et treningsunderstell av to bambuspinner og fire isoporkuler, men har ennå ikke turt å ta det av. Så nå jeg lurer på hvor mye et slikt understell påvirker flyegenskapene?
    T-Rex 600 Nitro x2

  • #2
    Det påvirker bare egenskapene positivt hvis du tar det av
    Hvis du føler du ikke har bruk for understellet lengre ville jeg tatt det av ihvertfall. Synes helikopteret blir lettere og kontrollere/mer stabilt når trainerunderstellet forsvinner....
    Morten Smøraas

    Comment


    • #3
      Sannsynligvis ikke på et så stort helikopter, hadde en liten Twister som fikk helt andre egenskaper når man brukte treningsunderstell.

      Du vil kanskje oppleve landingene som litt annerledes uten treningsunderstell, men når du blir vant og trygg uten setter du dem aldri på igjen!

      Comment


      • #4
        caliberen har jo ett meget smalt landings understell. jeg har sett noen caliber piloter montere på understell fra raptor, noe som gir deg ett mye stødigere understell siden det er mye bredere. men, hovrer du bra med understell, så hovrer du bedre uten. det er jo der kun for å hjelpe til med stødighet under landing.
        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
        www.airheads.no

        Comment

        Working...
        X