Announcement

Collapse
No announcement yet.

CSM RevLock

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • CSM RevLock

    Vurderer å kjøpe en Slik liten RevLock sak fra CSM til min Raptor30. Noen vil kanskje si unødvendig....ok, ja...men tanken er å bringe den videre til 50 maskin mot høsten....så slipper noen å kommentere at det er unødvendig for en rookie som meg å ha det i en 30 maskin. SKAL ha, men har ikke helt sett poenget med dyr futaba hvis CSM sin holder stikk.
    Noen som har erfaringer å dele i forhold til denne og til sammenligning med Futaba sin sak. Tenker da først og fremst på hva man får for dobbelt så mye penger hos Futaba.
    Anders Bruneberg
    Raufoss

  • #2
    Futabaen er vel litt lettere å sette opp, den er større og tyngre... og den er gammal... vurderer selv å bytte ut min Gv-1 med en revlock i min R50 pga. vekt og størrelse...

    Revlocken er etter hva jeg har hørt minst like god som futaba sin Gv-1, men til halve prisen..

    Nå har jeg ikke prøvd en RevLock selv, men flyr med en som bruker den.. å den funker supert..
    Last edited by Pole; 21-04-06, 15:14.
    Eivind Hansen
    ~T-rex 600N pro 3G FBL |T-Rex 250se Mini V-Bar FBL|HK-250GT| JR DSX9 ~

    Comment


    • #3
      Det var vel igrunn litt av det jeg tenkte også...det med vekt og at vi snakker om halve prisen for noe som flere steder er omtalt som like godt!
      Noen liker kanskje Futaba'en bedre og vil kanskje "kjøre" samme fabrikat over hele "linja". KANSKJE er Futabaen enklere å sette opp...utfra det jeg har lest meg til, frem til nå, så tror jeg egentlig ikke det heller.

      Som ett tillegsspørsmål: Trengs det noen spes servo for Revlocken eller funker den med f.eks Hitec servo (standard servo som følger med Optic6 radioen)?
      Anders Bruneberg
      Raufoss

      Comment


      • #4
        en revlock funker med alle servoer, men jo raskere, jo bedre. ang futaba vs CSM må jeg og legge til at csm ikke har samme forbruket på sensorer som GV 1 har. de har nemlig en lei tendens til å klikke i løpet av kort tid. i fjor brukte jeg 3 stk på sommeren, mot ingen i den andre helien med rev lock.
        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
        www.airheads.no

        Comment


        • #5
          Originally posted by ThomasB
          en revlock funker med alle servoer, men jo raskere, jo bedre. ang futaba vs CSM må jeg og legge til at csm ikke har samme forbruket på sensorer som GV 1 har. de har nemlig en lei tendens til å klikke i løpet av kort tid. i fjor brukte jeg 3 stk på sommeren, mot ingen i den andre helien med rev lock.

          Da er Revlock beStillt...får den i morgen forhåpentlig! Om noe skulle krølle seg for en stakkars nybegynner....er det lov å kontakte deg på PM ThomASb?
          Anders Bruneberg
          Raufoss

          Comment


          • #6
            det er lov
            Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
            www.airheads.no

            Comment


            • #7
              Revlocken er kresen på motorjustering.
              Rik blanding liker den ihvertfall ikke.

              Men som med de andre, still inn motor 100% før du setter i gang revlocken.
              Philip
              www.airheads.no
              Hobby24.no

              Comment

              Working...
              X