Heisan folkens.
Jeg har nå fått tak i en brukt raptor 50 som det meste var i metal av på rotorhodet og diverse andre ster karbon.
Første jeg gjorde var å bytte ut til plast alt uten om rotorhodet.
Bommen ser ut til å være aliminium.
Stilte om helliet fra 3d til nybegynner etter alle kunstens regler(by the book)
Satt så mange timer foran min Reflex simulator og fly der Raptor 50.
Etter noen dager og uker gikk det helt bra på simulator og tenkte at nå kunne man jo tenke på å prøve vidunderet ute på jordet.
Som sagt så gjort, fyrte opp raptoren og letta litt over bakken, justerte og justerte til var så noe lunde snill.
Snill var den borsett fra at den ikke ville holde halen helt i to, og at når jeg tok den over mot høyre, gikk den samtidig lett fremover. Det skal den vel ikke?
Hva kan årsaken være?
Så inntok den en høyde av sikkert 2meter, da fikk den plutselig og kort fortalt et innfall av at den skulle leke JORDFRESER.
Noe den helt klart ikke duger til.
Som nybegynner sitter man jo etterpå å lurer på hva i svarteste var det som gikk galt?
Den bare la seg over på siden og traff bakken med rotoren sidelengs 90 grader.
Noe man glemte å stille inn?
Trenger gode råd om innstilling og fininsstilling av Raptor 50.
Hale servo sitter på halebomen.
Har 401 gyro.
Hitec 475BB servoer på dei andre plassene.
Gode råd veiledning og tips mottas med stor takk.
PS.Man ønsker jo å kunne fly denne raptoren, og ikke bare kunne fly modelfly
Jeg har nå fått tak i en brukt raptor 50 som det meste var i metal av på rotorhodet og diverse andre ster karbon.
Første jeg gjorde var å bytte ut til plast alt uten om rotorhodet.
Bommen ser ut til å være aliminium.
Stilte om helliet fra 3d til nybegynner etter alle kunstens regler(by the book)
Satt så mange timer foran min Reflex simulator og fly der Raptor 50.
Etter noen dager og uker gikk det helt bra på simulator og tenkte at nå kunne man jo tenke på å prøve vidunderet ute på jordet.
Som sagt så gjort, fyrte opp raptoren og letta litt over bakken, justerte og justerte til var så noe lunde snill.
Snill var den borsett fra at den ikke ville holde halen helt i to, og at når jeg tok den over mot høyre, gikk den samtidig lett fremover. Det skal den vel ikke?
Hva kan årsaken være?
Så inntok den en høyde av sikkert 2meter, da fikk den plutselig og kort fortalt et innfall av at den skulle leke JORDFRESER.
Noe den helt klart ikke duger til.
Som nybegynner sitter man jo etterpå å lurer på hva i svarteste var det som gikk galt?
Den bare la seg over på siden og traff bakken med rotoren sidelengs 90 grader.
Noe man glemte å stille inn?
Trenger gode råd om innstilling og fininsstilling av Raptor 50.
Hale servo sitter på halebomen.
Har 401 gyro.
Hitec 475BB servoer på dei andre plassene.
Gode råd veiledning og tips mottas med stor takk.
PS.Man ønsker jo å kunne fly denne raptoren, og ikke bare kunne fly modelfly

Comment