Unconfigured Ad

Collapse

Raptor 30 - hvilken servo til CSM HLG 200 Gyro?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Atrox
    • Jan 2006
    • 7

Raptor 30 - hvilken servo til CSM HLG 200 Gyro?

Hei
    Har noen av dere erfaringer med hvilken servo som fungerer godt med nevnte gyro? Kom over denne gyroen til en fornuftig pris og har tenkt å bruke den til å lære meg basicen på en R30, men har ingen fornuftig servo å bruke med den - gode forslag mottas med takk
    Undertegnede er en happy amatør med Raptor i drift, Raptor på skrubenken og Raptor på samvittigheten
  • Isak
    • Apr 2004
    • 680

Vel, de jeg har sett som har brukt csm gyroer ( vet ikke modellen eksakt ), har brukt standar servoer. Du vil ikke få en dønn stabil hale på noen måte med du vil klare å fly basic manøvre og lære deg det mest grunnleggende med en slik løsning. Det kan jo faktisk hende at det ikke er så dumt å lære seg å fly med en litt ustø hale - slik at man er bedre forberedt til senere flyving i forhold til å ha dønn stabil hale fra starten av.
    Runar Isaksen
    risaksen@bluezone.no

Comment

• Holger
      • Feb 2006
      • 734

Jeg hadde nevnte gyro selv, til og begynne med. Jeg kjøpte en rask hitec servo, type HS-525BB, men fikk aldri denne gyroen til fungere...du kan lese tråden jeg startet http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=11128. Der står det litt om hva jeg opplevde rundt denne gyroen!
      Mail meg gjerne PM om du vil spørre mer rundt gyroen
      Last edited by Holger; 02-05-06, 12:08.
      Anders Bruneberg
      Raufoss

Comment

• Guest

#4 Unapproved
        Hei!!!

Kan det være meg du kjøpte den av???
        Jeg kan i hvertfall gå god for den, fungerte helt fint på mitt caliber 30. den nevnte hitec servoen er faktisk veldig treg (0.17 ved 4,8 volt) hadde den først men da logra halen uansett gain. Satt over til en Futaba s9253 (0,06 ved 4,8v)og da holdt halen dønn, men pass på at gainen er veldig følsom så still forsiktig

Comment

• Holger
          • Feb 2006
          • 734

Originally posted by Hans-Oddvar Bentzen
          Kan det være meg du kjøpte den av???
          Jeg kan i hvertfall gå god for den, fungerte helt fint på mitt caliber 30. den nevnte hitec servoen er faktisk veldig treg (0.17 ved 4,8 volt) hadde den først men da logra halen uansett gain. Satt over til en Futaba s9253 (0,06 ved 4,8v)og da holdt halen dønn, men pass på at gainen er veldig følsom så still forsiktig
          hei.....om du siktet til meg, så var det ikke jeg som kjøpte den. Handlet min ny i butikk jeg. Når det gjelder servo valget mitt, var det anbefalingen jeg fikk fra butikken...noe som i ettertid kanskje var en dårlg anbefaling!? Uansett så har butikken hatt en upåklagelig serviceinnstilling til meg, så jeg føler ikke at jeg har blitt lurt....(litt off topic)
          Anders Bruneberg
          Raufoss

Comment

• Atrox
            • Jan 2006
            • 7

Stemmer Hans - det er nok din gamle. Greit å vite at en kjapp servo er tingen. Har bestilt en Futaba 9254 nå, så får vi se om det spiller. Hørt flere som har slitt med logring med denne gyroen og blant annet lest tester på nett der det anbefales standard "treige" servoer - synes det høres rart ut siden jeg alltid har fortstått det slik at gyroservo er den virkelig kritiske i heli hva gjelder hastighet. Tusen takk for konstruktive svar uansett.
            (Og skulle det ikke funke så har jeg en Raptor 50 med 401-gyro stående klar i bakhånd - fly skal jeg uansett )
            Undertegnede er en happy amatør med Raptor i drift, Raptor på skrubenken og Raptor på samvittigheten

Comment

• Guest

#7 Unapproved
              Hei

Til Holger: Tviler ikke på servicen i butikken, jeg brukte også hs 525bb i starten når det var denne som var anbefalt også i manualen, men det virka rett og slett ikke på denne gyroen.

Til Atrox: Det bør i hvertfall fungere. Ville selv yntes det var litt rart å sette en servo til 800kr i en gyro jeg fikk for 400. . Du var den eneste som meldte deg intressert så da spilte ikke prisen så stor rolle. (dessuten var jeg i ganske desperat jakt etter akkurat 400 kr til en ny zippo )

Comment

• Atrox
                • Jan 2006
                • 7

Om det er det som skal til for å slippe unna logring så er det verdt et forsøk Funker det ikke så flytter jeg over 401-gyroen fra det andre kopteret. (HLG 200 gyroen er jo faktisk ganske dyr om en kjøper den ny, litt morro å teste ut litt andre ting enn det alle andre har, skulle det ikke funke så er det uansett ikke mange kronene som har gått tapt (forutsatt at ikke kopteret går i bakken pga gyroen).

Skal poste en oppfølger så snart jeg har fått sammen resten og tatt første prøvetur .

Atrox

Comment

• Guest

#9 Unapproved
                  hei

fint gjør det, ble nysjerrig nå

Comment

• Atrox
                    • Jan 2006
                    • 7

Sånn ca. et år etter at jeg startet tråden så er det vel på tide å avslutte den. Har (av ymse årsaker) ikke fått raptoren i lufta før nå i det siste. Nevnte oppsett er fortsatt gjeldende (CSM 200 HLG). Gyroen fungerer faktisk helt ok, ser ut til at trikset er å bruke en vesentlig kjappere servo enn hva brukerveiledninga tilsier. Halen står helt greit i ro.
                    Så i 30`en for å lære seg basicen er denne grei nok, selv om jeg sikkert ikke ville anbefalt andre å kjøpe den (som alle andre også sier - 401 bare funker

Er vel kanskje dumt å vekke en årsgammal post, men tenkte som så at om andre søker på gyronavnet så har de i alle fall litt mer info om hva dette er for noe

Mvh
                    Atrox

Comment

Working...