Unconfigured Ad

Collapse

X-UFO - et enkelt sted å begynne?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Norgesannonser
    • May 2006
    • 5

X-UFO - et enkelt sted å begynne?

Hei!
    Jeg lurer på heli, og har så sett på leketøyet X-UFO.

Noen som har erfaring med denne?

Ser ut til at den har samme stikkekontroll som et heli... Stemmer det?
    På vei fra nitro til elektro... (hattehyllefly)
    www.norgesannonser.no
  • oly.jonny
    • Sep 2005
    • 332

Skal du ha helikopter kjøper du helikopter og ikkje ufo sier da eg. tipper at du blir lei den ufoen lett. vet ikkje noe om hvordan den styres. så en video av den en gong og det så ikkje vidare kult ut spør du meg https://gama.no/catalog/images/produkt/XUFO.wmv ....
    Mvh Oly. "I reject the reality, and substitute my own."
    -T-rex 450 HDE
    -E-sky honey bee fp(pulverisert)
    Status: Skulelei

Comment

• Norgesannonser
      • May 2006
      • 5

I fare for dobbelt opp av spørsmål; har egentlig ikke søkt i forumet...

Hva anbefales da, for å komme i gang?

Er de billige pakkene til 1400,- noe å satse på?
      www.norgesannonser.no

Comment

• EspenL
        • Jan 2005
        • 104

Hva med en Twister Bell 47 el.?
        Den har kontraroterende rotorblader og er kjempelett å lære seg å fly... selv for far!
        Det styres tilnærmet likt et vanlig helikopter og er derfor etter min mening fint når man er helt i nybegynnerfasen.
        Har et selv og det er et artig leketøy... flyr det uten problem inni stua... til fruens store "glede"!
        €$p€n £

Her kunne det ha stått en laaang skryteliste....

Comment

• Holger
          • Feb 2006
          • 734

Originally posted by Norgesannonser
          I fare for dobbelt opp av spørsmål; har egentlig ikke søkt i forumet...

Hva anbefales da, for å komme i gang?

Er de billige pakkene til 1400,- noe å satse på?
          Hva er ditt budsjettfor dette da?
          Anders Bruneberg
          Raufoss

Comment

• oly.jonny
            • Sep 2005
            • 332

Les her: http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=11139 Må vel s det at til den prisen så er det ikkje så mye å forvente. Man ka ikkje samanligne den greia med eit skkikeleg heli. Men moro var det ei stund. no er den so herpa at den ikkje funker heilt som den skal. Flere av bladene er revna so det blir lit ulydar. Du kan heller ikkje prøve å fly litt fort meed den da tar bare alle bladene bort i kvarandre og møter møter jord med eit hardt slag. Men viss du bare vill ha det moro med ein leke og ikkje ein hobby er denne veldig kjekk. Bare ikkje krash so mykje sjølv om den tåler det. det går gale til slutt...

Mvh Oly
            Mvh Oly. "I reject the reality, and substitute my own."
            -T-rex 450 HDE
            -E-sky honey bee fp(pulverisert)
            Status: Skulelei

Comment

• sskogen
              • Feb 2005
              • 403

"What you pay, is what you get".

Når det gjelder helikopter blir det nok dyrt uansett hva du velger. Somregel kan du velge mellom disse "artene" av dyrhet.

-Dyrt i innkjøp
              -Dyrt i deler
              -Dyrt i nerveberoligende fordi du river av deg håret fordi modellen ikke oppfører seg som den skal
              -Dyrt i skader på annenmanns eiendom

Eventuellt kombinasjoner av ovennevnte muligheter. Det finnes desverre ingen snarveier. Billigste alternativet (i lengden) er å investere i en skikkelig simulator, og venne seg til å dytte stikkene i riktig retning på denne i første omgang, før man handler helikopteret. Det koster tross alt ikke noe å crashe med simulatoren.

//Svein
              Med forbehold om dårlige dager:

Svein Skogen

Comment

• LIF
                • May 2005
                • 12

Dersom målet er å finne ut om helikopter er tingen, anbefaler jeg også et Twister Bell 47, E-Sky Lama 2 eller lignende. Stabilt, enkelt å fly og lett å fikse, noe som gjør at gleden ikke går over i forbannelse etter et par batteri. Jeg kjøpte et Twister Bell for noen måneder siden, hovret etter 2 batteri, og lander nå stort sett der jeg vil lande innendørs (har flydd litt modellfly tidligere). Etterhvert har jeg også kjøpt et E-Sky CP2 som jeg nå hovret fint med. Dette er imidlertid mye hissigere og mye mer følsomt på stikka, så jeg er glad jeg har noen timer med Twisteren på baken. PS! Det er lett å bli hekta...

Comment

• Norgesannonser
                  • May 2006
                  • 5

Jeg har en Graupner MC 10 med trainerutgang, og lurer på hvor jeg kan få tak i en bra simulator (gratis). - Har brukt FMS en gang i fjern fortid - hva anbefales nå?

Eller finnes det noen små pakker for helikopter som også innehar slik simulator?

Vet du/ dere om noen nettbutikker som tilbyr ferdige pakker m/ simulator og "hele fjøla"?
                  www.norgesannonser.no

Comment

• galmania
                    • Jul 2005
                    • 604

Skal du ha det gratis (lovlig) så er det vel fortsatt bare fms som gjelder. brapris.no og elefun.no selger en simulator (dummy radio) med fms på en cd. Koster 295kr. Men det beste er vel å kjøpe en kabel til radioen din og bruke den.Ellers er det jo reflex, G3, aerofly osv her: http://www.elefun.no/webshop/aspx/ka...36&itemref=333 der følger det vel med interface til de fleste radioer. Ikke kjøp interface løst der (dyrt)
                    Geir Amund Lindberget

Comment

• Joakim
                      • Mar 2004
                      • 20

X-Ufo

Jeg har hatt X-Ufo i lengre tid.
                      Drømmen har alltid vært å kunne fly innendørs. Dette er "tingen" som endelig lever opp til drømmen. Den styres som et helikopter. Den innebygde gyroen hindrer at man tilter mer enn ca 30 grader (eller mindre?) og den går tilbake til nøytral/level når man slipper stikka. Derfor begrenser flygingen seg til "hovring". Den er også mindre presis enn et helikopter. Men billig og enkel å trene "nose-in" hovring. Og kjekk for en rask rundtur i stua. Eller fly fra rom til rom gjennom døråpningene.

X-Ufo takler rom med lite luftvolum bedre enn microhelikopter uten å bli plaget med turbulens. Og propellene er beskyttet slik at man ikke skader møbler og interiør, eller selve ufoen. I tillegg er den veldig stabil. Eneste som gjør den litt vrien å fly er at den mangler gyro på "sideroret". Men det er en tilvendingsak. Behovet for reservedeler er omtrent ikke-eksisterende.

Til min bruker jeg Etec 3s1250 Lipo.

Bli med på en flytur hjemme i stua hos meg: http://www.nedenomoghjem.org/Downloa...ptak/X-Ufo.avi

Min X-Ufo har gitt meg masse flyglede. Den er ikke noe jeg flyr i timesvis sammenhengende, men det blir gjerne en liten rask runde i stua før den lander pent på høyttaleren hvor den har fast parkeringsplass.

I forhold til helikopter er X-Ufo primitiv. Men i positivt retning så er X-Ufo så stabil at den enkelt kan håndteres inne i små rom, og det er plankekjøring å f.eks fly gjennom døråpningene fra rom til rom. Og den tåler "alt".

Jeg har aldri testet "to-rotors" micro-helikopter så jeg kan ikke sammenligne den med disse.

Comment

• Norgesannonser
                        • May 2006
                        • 5

Etec 3s1250 Lipo = batteri (?) - Hvor får man kjøpt det? + lader...

Har du prøvd X-UFO ute?

Når du sier presis som heli - mener du da at den "svirrer" mer - eller hva?
                        Last edited by Norgesannonser; 04-05-06, 22:14.
                        www.norgesannonser.no

Comment

• galmania
                          • Jul 2005
                          • 604

Det er et batteri ja, som du MÅ ha lithium lader for å lade opp. Samme typen batteri som brukes i de aller aller fleste elektro fly og helier hvis du ikke visste det. elefun.no f.eks. har nok et passende lipo batteri og lader. Skal du ha et billig oppsett med bra kapasitet kjøper du f.eks http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...kategoriID=117 (også lipo) og http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...A&kategoriID=3 (lithium lader)
                          Geir Amund Lindberget

Comment

• Norgesannonser
                            • May 2006
                            • 5

Takk for svar

Takk for svaret!

Mine el.fly bruker per i dag NiMh batteri - da de var det "hotte" når jeg kjøpe dem. Dvs. LiPo hadde kommet - men var skrekkelig dyre. Ser jo ut til at de har falt i pris...
                            www.norgesannonser.no

Comment

Working...