Unconfigured Ad

Collapse

Eclipse 7 & GV1 + gy601

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esmel
    • Dec 2004
    • 2830

Eclipse 7 & GV1 + gy601

Noen korte spørsmål:

1) Hvordan kan jeg enklest mulig sette opp gv1 til å følge de tre flightmodene?
    2) Kan jeg f.eks bruke gyro-justeringen til å styre hastighet på gv1 i de ulike flightmodene? Sitter her å tukler nå, prøvde dette og da får jeg opp ulike rpm i ulike flightmodes i displayet på gv1. Finnes det noen annen måte å gjøre dette på slik at jeg kan beholde jutering av gyroen på senderen?
    3) Må jeg ha justering av gain på radioen eller kan jeg sette dette manuelt på 601 mtp. ulike flightmodes osv.

Driver å leser litt frem og tilbake i manualen men skjønner det rett og slett ikke...

En liten innføring, noen tips eller hint i bruk av både gv1 og 601 i forhold til eclipse 7 mottas med stor takk

Jeg har nå satt gv til å aktiveres av throttelstikka. Såpass har jeg da fått til...hehe
    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D
  • esmel
    • Dec 2004
    • 2830

Om noen har erfaring med oppsett av dette sammen med andre radioer med litt manko på kanaler så gjør sikkert det nytta også...
    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• samen36
      • Nov 2005
      • 147

hei

Jeg har selv eclipse 7, og revlock governor og 401 gyro. Det var en del tukling for å få til governorn, men skjønnte hva jeg måtte gjør til slutt. Det jeg gjorde var at jeg bytta ut Gain'en til gyron som satt i kanal 6 eller no, (gyrokanalen) til en annen ledig kanal. På kontrollen kan du ha mange forskjellige instillinger for gyron for de ulike "modene" (normal, idle up1, idle up2 osv). dette er ment for gyroen men hvis du sette governorn i den kanalen i stedet, kan du ha ulike verdier for de ulike flightmodene. Følsomheten til gyroen stiller du da EPA (endepunktsjustering) for den aktuelle kanalen. Jeg skjønner ikke hvorfor man trenger forskjellig innstilling på gyron på de ulike flightmodene. Du kan bare ha en innstilling nå, og den gjelder på alle flightmodene. Det funker ypperlig på min raptor. Husker nå at jeg satt gyroen i kanal 7. Da kan du bruker den brytern på kanal 7, for å ha 2 forskjellige innstillinger på gyroen. Jeg har feks. heading hold på den ene og den andre gyromuligheten på den andre (husker ikke hva den heter). Dette stiller du bare inn på EPA.

håper dette hjalp litt, hvis ikke får du bare spørre

mvh Gard
      Gard Haug
      T-rex 600n Pro
      DX7, Os Hyper, 9351, 611, jk50 potta, gv1, Fromeco

Comment

• esmel
        • Dec 2004
        • 2830

Takk, var slik jeg gjorde det med gv nå også... satte den opp på kanal 5, som jeg kan justere gain på. Fulgte med på displayet på gv'n så ut til å fungere bra, ville bare være sikker...

Husker nå at jeg satt gyroen i kanal 7. Da kan du bruker den brytern på kanal 7, for å ha 2 forskjellige innstillinger på gyroen. Jeg har feks. heading hold på den ene og den andre gyromuligheten på den andre (husker ikke hva den heter). Dette stiller du bare inn på EPA.
        Takk for tipset. Prøver noe slikt jeg å. Spør hvis jeg ikke får det til jeg...
        Espen Melby

Comment

• samen36
          • Nov 2005
          • 147

kjempefint

mvh
          Gard Haug
          T-rex 600n Pro
          DX7, Os Hyper, 9351, 611, jk50 potta, gv1, Fromeco

Comment

• esmel
            • Dec 2004
            • 2830

Hvordan vet jeg hvor mye gain jeg har når jeg justerer på denne måten?
            Eller er det det jeg ikke vet og bare justerer endepunktene ut i de to innstillingene slik at heliet føles ok ut?

Det er normal og avcs du snakker om eller?
            Var det ikke så at normal skal brukes til å sette opp overføringer osv, mens i avcs så justeres dette automatisk uavhengig av hvordan overføringene står (at det da kan være ganske mye feil i overføringene uten at du merker det). Har jeg forstått det riktig da?
            Espen Melby

Comment

• Holger
              • Feb 2006
              • 734

Var den til meg eller?
              Anders Bruneberg
              Raufoss

Comment

• Tintin
                • Jan 2005
                • 4631

Om endepunktene går fra -100 til 100 så er gain=innstilt verdi.
                -100 til 1 er rate/normal og 1-100 blir HH om du ikke reverserer kanalen, da antar jeg det blir tvert om.
                Dette ser du lett på om det røde lyset er på konstant = HH/AVCS.

Om ep er justerbar fra 0-100 så er 0-49 rate/normal og 51-100 HH/AVCS.

Gain blir da 100-(100-innstilt verdi)*2. f.eks. 100-(100-80)*2= 60%
                Du får snu litt på regnestykket for rate/normal.

Comment

Working...