Announcement

Collapse
No announcement yet.

Servosetup på tz50

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Servosetup på tz50

    Er servooppsettet likt på raptor 50 og tz50? Forsøker å finne ut hva som er hva. På tz50 ser det ut til at servoen på toppen er elevator, mens en av de på siden er roll. Dette er i så fall motsatt av raptor sin manual. Noen som har noen tanker, er virkelig servoen på toppen elevator? Det virker logisk, for den vipper swashplaten fra side til side, ikke forover og bakover, men jeg synes den drar litt rare retninger når jeg forsøker å få det i luften.

  • #2
    Den servoen i "vugga" på toppen er balanseror. Tips: normale helikopteret beveger seg den samme veien som det swash-plata beveger seg.
    Tom Erik Smedal
    www.artistic3D.net
    www.photopia.no

    Comment


    • #3
      I disse sikkerhetstider syntes jeg ikke det høres særlig trygt ut å prøve å ta ei 50-maskin i lufta uten å være 100% sikker på at alt beveger seg i riktig rettning... men men... Tror ikke jeg ville startet den en gang før jeg var helt sikker...

      Når du står bak heliet og ser på swashplata så skal den bikke mot høyre når du beveger høyre stikke til høyre og omvendt når du tar den til venstre.

      Når du trekker høyre stikke mot deg skal swashplata bikke bakover, dvs. mot deg og omvendt når du dytter den fremover.

      Utover det vil du helt sikkert finne alt du trenger å vite i manualen...
      Espen Melby

      :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

      Comment


      • #4
        Hmm, da er det mulig jeg har misforstått noe grunnleggende. Når swashplaten vippes sidelengs så blir flybaren litt skrå når den er på tvers, og padlene vris når de er langsmed kroppen. Tanken min var at de da gir løft opp/ned foran/bak og dermed blir elevator. Men det er altså ikke slik?

        Comment


        • #5
          Det er slik som beskrevet over, noe større / mer detaljert forklaring får noen andre som føler for det ta seg av
          Espen Melby

          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

          Comment


          • #6
            Takk for svarene. Vil jo helst ikke prøve noe uten å vite, der er derfor jeg spør. Kunne jo alltids ha prøvd meg fram istedet

            Det har kanskje noe med at vippingen av flybaren endrer pitchen på hele rotorhodet, som da skifter balansen til helikopteret og driver det bortover?

            Comment

            Working...
            X