Announcement

Collapse
No announcement yet.

Justere motor i heli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Justere motor i heli

    Hvordan får man justert en motor i et helikopter før flyturen? Man må jo ofte vri noen knepp ut eller inn for å få den til å gå optimalt, men man hører vel ikke det før man når full spiker? Hvordan får man til dette? (Kanskje ikke kjempegodt formulert :-/ )

  • #2
    Opp å prøve, ned å justere, opp å prøve, ned og justere, osv osv...
    Do not feed the internet troll.

    Comment


    • #3
      Det er løsningen som har slått meg også, håpet på at det fantes noe lurere. Og med motoren på full spiker med normale pitchkurver forsvinnere jo dyret før man får hørt noe. Ikke er det gjort på et øyeblikk å koble motordrevet fra hovedakslingen heller.

      Comment


      • #4
        Hei,

        Det finnes noe som heter "Head loaders" som kan brukes til dette. Det er et par stenger med en ball på hver som de setter på isteden for blader og spooler opp. Disse skal vel etter det jeg har skjønt da lage ca. like mye motstand som blader og lar deg komme tett på motoren for å justere. Hvor stilig det er å stå en halvmeter unna to sånne baller som flyr i 1800 rpm vet jeg ikke... Det er stort sett bare i England du får kjøpt disse.

        En annen mulighet er å koble på en flypropell og skrudd den fast i en benk for å tune/kjøre inn. Du må for all del ikke fyre opp motoren uten noen som helst motstand.

        Tror det aller enkleste og beste er å justere motoren i helikopteret med vanlige blader innimellom flygingen
        Last edited by Lorents; 03-06-06, 12:56.
        Hvor er lipoen din a?

        www.airheads.no
        www.bmk-rc.com/

        Comment


        • #5
          IMPX hobby

          Hei

          Tror Geir på Impx kan skaffe "Head loaders"

          www.impx.no

          MVH
          Ståle
          Ståle H Roterud
          Lillehammer mfk
          www.srsiden.com


          SebArt Katana 50 E
          Raptor 50 Titan
          T-Rex 450 SE
          T-Rex 600 N Pro
          Micron FP, Selges (PM)
          Div depron
          Futaba 9C m/Spectrum modul

          Comment

          Working...
          X