Announcement

Collapse
No announcement yet.

Brutal lyd under starting av Raptor 50

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Brutal lyd under starting av Raptor 50

    Under starting av min Raptor 50 kommer det en slags høy tikkelyd. Det kan høres ut som om noe som ikke tar skikkelig tak. Jeg får startet, men det høres veldig brutalt ut. Er det noen som vet hva dette kan være eventuellt vet hvordan det kan fikses? Jeg regner ikke med at det skal være sånn lyd.
    Fredrik Jenssen

    Raptor 50
    Minititan
    Futaba 12FG 2,4 Ghz

  • #2
    Det er vel et enveislager i startakslingen på Raptorn så det kan være det som glipper. Det vil gjøre det når det begynner å bli slitt eller hvis det er olje/fett på akslingen.

    Comment


    • #3
      Jeg plukket ut motoren i stad. Kunne ikke se noen spesiell slitasje, men jeg har vel ikke akkurat noe trent øye for det enda.

      Hvis jeg ønsker å bytte alt som har med startingen å gjøre, holder det da og bytte Starter Shaft (BK0592) og Clutch Shoe (BV0589)?
      Fredrik Jenssen

      Raptor 50
      Minititan
      Futaba 12FG 2,4 Ghz

      Comment


      • #4
        "Clutch shoe" sitter på motoren. Det er inne i "clutch shoe" enveislageret for startakslingen sitter.
        En ting som kan lage lyd ved oppstart er lagrene i rammen som holder startakslingen, da må du dele hele helien i småbiter.
        Do not feed the internet troll.

        Comment


        • #5
          Ok. For å slippe og plukke hele heliet fra hverandre er det vel best at jeg starter med å bytte clutch shoe. Hvis ulyden fortsatt skulle være der får jeg heller ta jobben da.

          Bør man bytte starter shaft sammtidig som man bytter cluch shoe eller spiller det liten rolle?
          Fredrik Jenssen

          Raptor 50
          Minititan
          Futaba 12FG 2,4 Ghz

          Comment


          • #6
            Sånn. Da var cluchen byttet og den fæle lyden forsvant. Den gamle cluchen går i søpla.

            Takk for hjelpen folkens!
            Fredrik Jenssen

            Raptor 50
            Minititan
            Futaba 12FG 2,4 Ghz

            Comment

            Working...
            X