Unconfigured Ad

Collapse

nysjerrig ser etter godt start heli

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stein Arne
    • Jun 2006
    • 213

nysjerrig ser etter godt start heli

Heisann folkens!

Jeg ble så overaska når jeg endelig fant denne hjemmesia med forum og greier at jeg har lest litt over alt og funnet mange kule bilder og alt, BRA SIDE!!

Men...

Jeg har lyst å starte med Heli selv nå, har spart lenge og vel til å starte opp en slik god og sosial hobby som RC egentlig er, og fant ut at heli er vel det jeg vil begynne med. Jeg ser det er mange som har raptor 50 og lignende her, men er det det beste for en ferskis? jeg har hørt så mye rart om hva som er viktig og ikke....så jeg spør dere da

1. Beste heli for en nybegynner?

2. god radio for dette her? jeg har tenkt å kjøpe noe som er godt med engang, så kvalitet fremfor en "god pris" greie som funker i 2år eller noe...

3. Lurt å fixe seg en simulator pakke? har tilgang til klubb og folk som gjerne stiller seg et par timer til disposisjon til å sette opp radio'en og stille inn helien og gi meg litt små vink med trainer kabel....

Jeg har tenkt meg en total slutt pakke sum på rundt 10-12k kr, men trenger for all del å ikke bli så dyrt!! men det er smerte grensa

Takker igjen for genial side og tips som kommer inn!

Stein Arne
    Stein Arne Kjøraas

Fly:

1,6m trainer
    Graupner cherokee 1,6m "Brick"
    Multiplex Gemini
    Seagull Edge 540 2m /w 3w 28i "3d trainer"

Hitec Aurora 9

På vei inn:

Pilot Sbach 29% w/Hacker A60 + + +

Medlem av innherred modellflyklubb
    www.innherredmodellflyklubb.ning.no
  • Tintin
    • Jan 2005
    • 4631

I den prisklassen vil nok de fleste si at en R50 er tingen ja om det skal være nitro.
    Jeg sier kjøpt god radio med en gang, min 7 kanaler, personlig favoritt er selvsagt den jeg har en JR 9XII, holder vel til det meste innen heli og etter min mening verdt pengene.

Ja sim er et must i en eller annen form og det er vel der som med det meste annet, gratis er hyggelig men jo mer det koster jo mer gir det.

Comment

• Sondre Aabø
      • Aug 2005
      • 165

Hei

Vil komme med noen tips.

1. Jeg ville valgt Raptor 50, men det går å begynne med 30 og så oppgradere til 50 senere. Den måten har jeg gjort det på. Når du nå skal kjøpe deg en Raptor så kjøp en uten motor. Kjøp OS50 SX Hyper ved siden av. Da får du en motor som er stabil og som går veldig bra.

2. En radio som er veldig bra og som mange helikopterfolk bruker er JR 9XII. Når du bestiller den så husk på å si i fra at du vil ha den med JR8301 servoer. Det er litt dyrere, men da de servoene er veldig gode i helikopteret. Husk også å si i fra hvilken frekvens du ønsker.

3. Simulator koster litt penger, men de sparer du fort inn igjen. Du kommer til å få brukt for den så lenge du flyr helikopter. Du bruker den til å trene på nye ting med før du gjør det på ekte. Dette er effektiv stikketrening!
      Med Vennligst Hilsen
      Sondre Aabø
      www.aircam.no

Comment

• william123
        • May 2005
        • 2330

FMS-flying model simulator er en god og helt grei sim. det er ikke den mest realistiske simmen, men gir en god og fin stikketrening.

http://n.ethz.ch/student/mmoeller/fms/index_e.html
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• Stein Arne
          • Jun 2006
          • 213

Okey, oppfølgings spm, om jeg da kjøper meg den JR 9x2 og begynner med en sim... hva sim som er god da? er alle dagens simmer som koster 2000kr+++ med på å støtte en såpass stor radio?

noe forskjell egentlig på glow og el, foruten dette med batterier?
          Stein Arne Kjøraas

Fly:

1,6m trainer
          Multiplex Gemini

Hitec Aurora 9

På vei inn:

Comment

• Sondre Aabø
            • Aug 2005
            • 165

Hei

Ut i fra egene erfaringer så startet jeg opp med FMS simulatoren som er hennvist til tidligere i tråden, men nå har jeg en RealFlight G2 som jeg synes fungerer helt greit. Det går ann å få kjøpt den brukt nå. Jeg kjøpte min for 500,- m/ intrerlink cotroller.

Når du flyr sim så får du egentlig bare stikketrening, nervene kommer først når du flyr på ekte. Det er det eneste ulempen med simulator, men det er jo mange fordeler som stikketrenig. Nytig verktøy.
            Med Vennligst Hilsen
            Sondre Aabø
            www.aircam.no

Comment

• Stein Arne
              • Jun 2006
              • 213

aha, okey, hmmm....da tror jeg at det blir radio først og rave rundt litt i FMS , så sim etterpå,G2/3 så kjøpe en raptor til høsten.

Takker for alle fine tips!!
              Stein Arne Kjøraas

Fly:

1,6m trainer
              Multiplex Gemini

Hitec Aurora 9

På vei inn:

Comment

• Tintin
                • Jan 2005
                • 4631

G2 og 9XII går helt fint med rett kabel men virker ikke G3 bare med egen controller?

Bør nok kanskje ta med Reflex sim om det er målet å holde på med helier.

For å bruke en 9XII med FMs så trenger du bare en slik:

Selger kan anbefales.

Comment

• samen36
                  • Nov 2005
                  • 147

jeg ville klart kjøpt g3! den er overlegen på heli fra alt annet. Radioen som følger med er jo ikke så illle. du kan koble til din egen sender også (følger hvertfall med kabel til det) billigst fra www.elefun.net tror jeg

mvh
                  Gard Haug
                  T-rex 600n Pro
                  DX7, Os Hyper, 9351, 611, jk50 potta, gv1, Fromeco

Comment

Working...