Unconfigured Ad

Collapse

Hva ryker oftest på helikoptre?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joakimrk
    • Apr 2006
    • 2

    #1

    Hva ryker oftest på helikoptre?

    Hei!

    Nettopp fått meg helikopter (Walkera #60), men tenkte å bestille en haug med reservedeler slik at jeg har dette liggende. Har aldri flydd helikopter før og vil tro at et reservedelslager vil komme til nytte. Men hvilke deler pleier å ryke ved et "vanlig" kræsj? Har allerede sendt det i bakken en gang (tok meg to sekunder!), og da knakk ene rotorbladet + hovedrotorfestet.

    Svar mottas med hjertelig takk!
  • Lostfields
    • Oct 2004
    • 98

    #2
    spindel? ryker for ferskingen meg... varierer riktignok mye fra fabrikant til fabrikant også skulle jeg tro - men jeg er newbie så vet egentlig ikke

    Comment

    • filtvet
      • Apr 2006
      • 90

      #3
      Tja, spindel, hovedrotoraksel, flybar, rotorblader og halebom for et middels krasj. Muligens kan halerotoraksel bende seg. Og et drevsett til servoer er greit å ha.

      Comment

      • kim_andre
        • Jan 2006
        • 144

        #4
        Det kommer helt ann på hvodan du detfinerer en vanlig krasj..

        Bare husk å pakk utstyret ditt godt inn du...
        SÅ ordner det seg nok..

        Bruk lit tid forand simulator og oppsettet på heli, så sparer du mye..
        Snakker om efaring, vi har alle vært nybegynnere..!
        M.V.H
        Kim-Andrè
        Kimvag@hotmail.com

        Alt Flyr.....Det trenger bare stor nok motor

        Comment

        • Nils Olav
          • Mar 2002
          • 152

          #5
          det ryker som oftest ut av eksospotta mi..
          Nils Olav Moe

          Elefun
          www.artistic3d.net
          www.3dpilot.net

          Comment

          • Christen

            #6 Unapproved
            Originally posted by Nils Olav
            det ryker som oftest ut av eksospotta mi..
            Njaaa.....skeptisk.....

            Comment

            • northwood
              • Nov 2005
              • 588

              #7
              Originally posted by Nils Olav
              det ryker som oftest ut av eksospotta mi..
              Dagens! :P

              Også så ekstremt saklig!

              Comment

              • Lorents
                • Mar 2006
                • 348

                #8
                Hehe, pottemeldinga er jo helt konge!!

                Joakim, du kan sikker kjøpe inn de delene som oftest ryker (spindel, hovedmast, blader, landingsunderstell, halebom, flybar, ...) men det er nesten garantert at det ryker en ekstra del du ikke har når du krasjer. Bedre å vente til det skjer og bestille da - etter noen krasj har du sikkert et brukbart lager av deler liggende
                Hvor er lipoen din a?

                www.airheads.no
                www.bmk-rc.com/

                Comment

                • joakimrk
                  • Apr 2006
                  • 2

                  #9
                  Nå har jeg fått bestilt deler, ble en hel haug.. så får jeg heller ha liggende hvis det skjer noe. Ble for det meste reserve rotorblader, bladholdere og den pinnen mellom bladholderne.. pluss endel deler som ligger i rotorhodet. Regner med at det blir flere bestillinger, så ser jeg hva som trengs mest.

                  Nå har det gått mer over til nybegynnertips når det gjelder kalibrering av heli. Når jeg startet det så hadde det en tendens til å trekke (ganske kraftig) framover og til venstresiden. Har skjønt at jeg burde være litt tålmodig til å kalibrere og finjustere rotorblader og pitch og slik... how to? Elektro-heli, om det er av betydning..

                  Comment

                  • Jan_Petter
                    • Jan 2006
                    • 900

                    #10
                    Enkel filosofi

                    Jeg har samme filosofi for innkjøp av reservedeler som for innkjøp av vin. Når en del og/eller en vinflaske må erstattes, kjøper jeg 2 av samme merke.

                    Men, vinen har best holdbarhet. . .

                    PS: Har ikke potte.
                    http://www.phoenix-rc.org/
                    http://www.glamdalrck.net
                    http://www.scalewarbird.org/
                    ---------------------------------------------------
                    Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                    Comment

                    • Perulv
                      • Jul 2005
                      • 41

                      #11
                      Nå har det gått mer over til nybegynnertips når det gjelder kalibrering av heli. Når jeg startet det så hadde det en tendens til å trekke (ganske kraftig) framover og til venstresiden. Har skjønt at jeg burde være litt tålmodig til å kalibrere og finjustere rotorblader og pitch og slik... how to? Elektro-heli, om det er av betydning..


                      Legger med et vedlegg, står litt om hvordan man "Balancing your Heli" Håper det hjelper litt.
                      Attached Files

                      Comment

                      Working...