Announcement

Collapse
No announcement yet.

kjøpe "lekehelikopter", hvilket?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kjøpe "lekehelikopter", hvilket?

    Jeg og en kompis har tenkt å kjøpe oss et billig el-kopter hver, for å leke oss litt med, og prøve å mestre helikopterkunsten.

    tenkte først på en slik 500kr sak, men har etterhvert kommet frem til at vi vil ha noe som er mest mulig likt et ordentlig helikopter, men som fortsatt ikke koster mer enn at vi ikke føler noe stort tap den dagen vi går lei,evt. blir hekta og vil ha mer.
    Derfor har vi satt grensa til 2000kr.
    De kandidatene vi har kommet frem til nå er walkera 36, og esky cp2. har funnet begge til 1750,-(noen billigere?)
    ser at walkera har dårlig RYKTE på seg, men er det noen som har ERFARINGER her?
    har også hørt at det er "lettest" å lære seg å fly med et heli som er størst/tyngst mulig, og walkeran har vel ca 10cm større rotordiameter, og over dobbel vekt. MEN, eskyen kommer med lipo batteri, som jeg har skjønt er "tingen"?
    Begge ser ut til å ha god reservedelstilgang, men har funnet mer stæsj som børsteløs osv til walkeraen.
    Så nå trenger vi litt tips fra folk som har erfaringer med (en av) de to.

    og ja, vi vet at man må mye opp i pris for å få "skikkelig" utstyr, men vi har de engang satt ei grense på 2000..

    Hvem bør vi velge, og HVORFOR?
    håper på oppklarende svar!

  • #2
    Tror det er svært få her med erfaring med Walkera produktene. Noen er det men få.
    På RCGroups.com finnes langt flere med erfaring med de produktene som kan bekrefte ryktene

    Comment


    • #3
      Jeg ville gått for Esky cp2. Har den selv og har hatt MYE moro med den. Walkera har jeg ikke hatt, men fra et par kopiser som har det har jeg hørt mye negativt om kvalitet på mekanikk og dyre reservedeler. Har hatt en walkera børsteløs motor på mitt cp2, men den var litt i tygste laget. En cd-rom fra GBX blir neste motor i Cp2 for min del.. God deletilgang og super service på elefun, som fører esky, er også argmenter for dette valget.

      Lykke til, mye moro blir det uansett.
      Mvh
      JoE
      Agder Modellflyklubb

      Comment


      • #4
        Ganske dyre deler (ca 3x t-rex) til Cp 2 og den har ikke veldig god rekkevidde. Men er budsjettet begrenset er den vel den beste. Den er dobbelt så bra med 11v lipo 1000mah pakke og mindre pinion.

        Prøvde en loop i hagen i går og det spørs om det lønner seg å reparere den...

        Comment


        • #5
          Originally posted by Pirium
          Jeg og en kompis har tenkt å kjøpe oss et billig el-kopter hver, for å leke oss litt med, og prøve å mestre helikopterkunsten.

          tenkte først på en slik 500kr sak, men har etterhvert kommet frem til at vi vil ha noe som er mest mulig likt et ordentlig helikopter, men som fortsatt ikke koster mer enn at vi ikke føler noe stort tap den dagen vi går lei,evt. blir hekta og vil ha mer.
          Derfor har vi satt grensa til 2000kr.
          De kandidatene vi har kommet frem til nå er walkera 36, og esky cp2. har funnet begge til 1750,-(noen billigere?)
          ser at walkera har dårlig RYKTE på seg, men er det noen som har ERFARINGER her?
          har også hørt at det er "lettest" å lære seg å fly med et heli som er størst/tyngst mulig, og walkeran har vel ca 10cm større rotordiameter, og over dobbel vekt. MEN, eskyen kommer med lipo batteri, som jeg har skjønt er "tingen"?
          Begge ser ut til å ha god reservedelstilgang, men har funnet mer stæsj som børsteløs osv til walkeraen.
          Så nå trenger vi litt tips fra folk som har erfaringer med (en av) de to.

          og ja, vi vet at man må mye opp i pris for å få "skikkelig" utstyr, men vi har de engang satt ei grense på 2000..

          Hvem bør vi velge, og HVORFOR?
          håper på oppklarende svar!
          Dersom man har ambisjoner om å lære seg å fly, er deleprisene alfa og omega. Det hjelper lite at helikopteret koster 1000 kr og det er så vanskelig å fly at man bruker 10000 kr for å lære å fly det.

          Totalsummen er vel det som er intersant og om man etter læring har et helikopter som man kan videreutvikle seg.
          Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

          Comment


          • #6
            Har selv kjøpt en Walkera fra hobby-japan2000... eller hva det het. Pakken kom innen 5 dager levert som gave.

            valgte oppsett med LI-ion batt, som uppgrade.

            Det fulgte med 1 sett rotorblader i "carbon" som virket ok. generellt er det etterstramming av deler som er trikset på walkera og etter 3-4 rotor blad innkjøp av 149,- pr. par har man fått en ca. kontroll av modellen.

            Uten videre påtrykk, vil jeg anbefale å starte med et CP heli, for leketøy.
            Kjøpte meg et MAGOO`S Honneybee på Schipool flyplass for 50 euro, og dette er utrolig morro å fly inne i stua, ellr lande på håndflater og hoder.

            Honeybee hadde med et li-po 450 mha bat, og 2 små mottorer, samt en bitte-liten en til halerotor, som ligger vannrett.
            morro, men mye hard kjør av modellen har brent den ene motoren.
            Joachim

            Comment


            • #7
              Hei.
              Kjøpte en "ren" Walkera 36 , og satte inn skikkelig elektronikk og børsteløs Walkeramotor/regulator. Har flydd mye med dette helikopteret , men kvaliteten er som tidligere nevnt i forumet , dårlig. De fleste som jeg vet om , har byttet radioutstyr på denne type helikopter. Det vil da koste noe mer ,men en får et helt annet kopter.Etter min mening / erfaring , er orginal elektronikken bare og glemme. Ellers er faktisk Walkera 35/36 samme som Zoom / Zap kopterene. Delene kan faktisk brukes omhverandre.
              mvh
              charlie
              Mvh
              Charles Skar

              www.skalamodellflyklubb.no

              Comment


              • #8
                kjøp en Twister 3D. God kvalitet, og det flyr bedre enn sine ørlitt mindre venner, men har fortsatt en ok pris i forhold til f.eks T-rex.
                Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                www.airheads.no

                Comment


                • #9
                  Originally posted by ThomasB
                  kjøp en Twister 3D. God kvalitet, og det flyr bedre enn sine ørlitt mindre venner, men har fortsatt en ok pris i forhold til f.eks T-rex.
                  Eflite Cp2 = Twister Cp

                  Samme heli. Forskjellig navn og farge. Twister har lipo.

                  Comment


                  • #10
                    Twister 3D er ikke Twister CP. men større.
                    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                    www.airheads.no

                    Comment


                    • #11
                      Kjøpte Honey Bee CP 2 fra NAKshop for noen dager siden. (1750,-)
                      Har bare kjørt heli på simulator tidligere.
                      Den er utrolig stødig å kjøre, og takler vind utrolig bra.(Vindpølsa stod horisontalt). Har ennå ikke prøvd loop eller roll.
                      Bfight 210
                      De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                      De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                      Phoenix RC Club

                      Comment


                      • #12
                        link til twister 3d?

                        takker for hjelpa hittil!

                        Comment


                        • #13
                          Twister 3D er vel rimelig lik enten Esky Cool eller King husker ikke hvilken.
                          Nakshop har en av dem.

                          Comment


                          • #14
                            fant et som heter "twister standard" på nakshopen, men ingen 3d..?
                            fant den på ei engelsk side, og den så jo interessant ut den, om den er av grei kvalitet..?

                            noen som vet av norske butikker som selger twister standard?

                            Comment


                            • #15
                              twister føres iallfall av www.martinsen-hobby.no

                              sto en i hylla da jeg var innom der i går.
                              Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                              www.airheads.no

                              Comment

                              Working...
                              X