Announcement

Collapse
No announcement yet.

grunninnstillinger på thunder pro 50h i raptor 30?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • grunninnstillinger på thunder pro 50h i raptor 30?

    hei...hva er ca grunninnstillingene på en thunder pro 50?....jeg har kjøpt meg en raptor 30 og jeg får ikke no mye liv i den,det har vært start på den men den stoppet etter ca 3-4 sec...noen som kan hjelpe en ny begynner litt??..

    alle gode råd mottas med stor takk!::

  • #2
    2,5 omdreininger på skruen du må bruke skrujern på, 5 - 5,5 omdreininger på skruen du kan skru med fingrene.
    Do not feed the internet troll.

    Comment


    • #3
      Er det så mye som 5 runder på hovednålen ?? Startet opp en helt ny TT50 motor i kveld og den var grundinnstilt på 2 runder mens jeg justerte den ut til tre runder for innkjøring. Går ganske feit da også..

      Har ikke sett i boka jeg da men..
      Runar Isaksen
      risaksen@bluezone.no

      Comment


      • #4
        På de TT-50 Pro motorene jeg har vært borte i har nåla som sitter inne i forgassertønna vært altfor magert stillt fra fabrikken - hvis det er snakk om en ny motor da...

        Ville forsøkt å skru denne utover..

        Comment


        • #5
          Hehe, husker litt dårlig. Men fikk flasback nå.
          Det var motsatt av det jeg sa.
          5 - 5,5 omdreininger på skruen du må bruke skrujern på, 2,5 omdreininger på skruen du kan skru med fingrene.
          Last edited by Trollet; 14-06-06, 22:16.
          Do not feed the internet troll.

          Comment


          • #6
            Tomgangsnåla ( den som sitter inni gasstønna ) var justert helt topp på min motor i kveld. Justerte bare på hovednåla. Så prøv å start motoren ved å bare justere hovednåla først. Dumt å justere på to ting samtidig. Hvis ikke skaden allerede har skjedd da.
            Runar Isaksen
            risaksen@bluezone.no

            Comment


            • #7
              to still skruer??

              ehhh?....to stillskruer?.....finner bare 1 jeg,den som kan justeres med figrene...hvor er den andre??...sikkert bare jeg som er blind=).....

              Comment


              • #8
                Den andre skruen, den som justerer bensinblandingen på tomgang står midt i sentrum av selv gasshåndtaket. Der du koblet til støtstangen som kommer fra servoen som styrer gassen. Men ikke juster den før du har fått start nå da. Den er helt sikkert justert ganske rett fra fabrikk, bare juster hovednålen i første omgang.
                Runar Isaksen
                risaksen@bluezone.no

                Comment


                • #9
                  ja,da var den lille still skruen funnet=)

                  problemet er at hellin er en v1 og den er kjøpt brukt så jeg vet ikke hvordan den er stilt,jeg syns det er litt vanskelig å justere denne motoren jeg=(...
                  jeg har oxo en os61fx(i et fly) og den har jeg stilt så den går perfekt.hadde ingen problemer med å stille den....

                  men TUSEN takk for alle hjelpsome svar

                  jeg kommer sikkert til å stille flere teite spørsmål,hehehe=)

                  Comment


                  • #10
                    hvis du synes tt 50 er vanskelig bør du kanskje få litt hjelp, den er faktisk ganske tilgivende med tanke på justeringa. bytt uansett plugg før du prøver igjen.
                    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                    www.airheads.no

                    Comment


                    • #11
                      det er ingen som jeg vet om som driver med rc heli her jeg bor,bor i alvdal i nord hedmark og det nærmeste er vel på rena tror jeg!.ca 13-15 mil fra der jeg bor....pluggen var det første jeg byttet=)

                      Comment


                      • #12
                        ikke no liv i motoren nå heller!....=(

                        jeg har nå stilt motoren så den står i grunninstillingene som nevnt før i denne tråden,men motoren starter fremdeles ikke...jeg har oxo prøvd å koble utenom hedder tanken og det hjalp ikke..skal ikke motoren suge bensin selv når den blir kjørt men starter??...for det gjør den ikke!....

                        pliiiis kom med noen gode råd!.....

                        Comment


                        • #13
                          Med ikke starter så mener du at den ikke tenner en gang eller at den tenner, går noen sekunder for så å stoppe?
                          Espen Melby

                          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by esmel
                            Med ikke starter så mener du at den ikke tenner en gang eller at den tenner, går noen sekunder for så å stoppe?

                            motoren tenner av og til men den skyter i potta,jeg har nå tatt ut motoren av helliet for å se på den og toppen(skruene var veldig løse,tror den har trekt falsk luft pga toppen var så løs...

                            noe mere jeg burde sjekke nå når motoren er ute av helien?

                            kom med alle gode råd!=)

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by bull7
                              motoren tenner av og til men den skyter i potta,jeg har nå tatt ut motoren av helliet for å se på den og toppen(skruene var veldig løse,tror den har trekt falsk luft pga toppen var så løs...

                              noe mere jeg burde sjekke nå når motoren er ute av helien?

                              kom med alle gode råd!=)
                              tror akkurat du har funnet feilen jeg...

                              Comment

                              Working...
                              X