Unconfigured Ad

Collapse

servoer til raptor 50

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest

#1 Unapproved

servoer til raptor 50

Hei!!
    har tenkt å anskaffe meg noen nye servoer til heliet. De som sitter i nå er
    Pitch: hs 525BB
    Hale: futaba S9253
    resterende: hs 422

haleservoen beholder jeg. Lurer også på om hs-525BB holder til throtle(?)
    de 3 andre bør skiftes ut før slarken blir for stor. Dessuten er de i utgangspunktet for upresise
    Noen som har noen fine forslag til hva jeg burde sette på hva?
    Trenger jo da også en ny batteripakke når de digitale servoene trekker mye mer strøm. Noen forslag til batteripakke?

MVH: Hans
  • Christen

#2 Unapproved
    Kommer jo litt an på hvordan du flyr, men jeg vil anbefale som følger...
    cyclic 9252
    pitch 9151 eller bedre 9255
    hale 9254
    akku ni-cad 1700mah

Den hale servoen du har, kan du bruke på throttle. Den er i svakeste laget hvis du flyr litt råe øvelser.

Med dette oppsettet vil heli`n din fungere helt annerledes enn det den gjør i dag, og ikke minst... mye sikkrere.

Comment

• esmel
      • Dec 2004
      • 2830

HS6965 og 6975 bør vel også fungere.
      Har flydd litt med hs525 på cyclic og pitch, satte på en hs6975 på pitch og forskjellen er som natt og dag. Har igjen å bytte de to siste servoene. Regner med at opplevelsen blir en ganske annen.
      Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• Trollet
        • May 2006
        • 48

......................
        Do not feed the internet troll.

Comment

• esmel
          • Dec 2004
          • 2830

Å med det så mener du................................................ ............................. å ja sikkert noe kjempekonstruktivt....eller?
          Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• Heliman
            • Mar 2006
            • 1254

Jeg har bare hitec 6965 servoer, bortsett fra en 6985 på pitch på den ene raptoren. Den andre er bygget om til eccpm, så der har jeg 6965 på alt utenom halen. Det er enkelte som tror at hitec er dårlige greier, men mitt inntrykk er at i hvertfall den nye 69 serien er gode greier. Det er etter hvert ganske mange som bruker disse med godt resultat.
            Håper ikke dette blir en lignende tråd vi hadde tidligere....
            Mvh
            Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• Holger
              • Feb 2006
              • 734

Sitat fra heliman: Håper ikke dette blir en lignende tråd vi hadde tidligere....

Tja....det avhenger vel litt av responsen man gir visse personer, eller?

Hadde Hitec vært så utrolig dårlig som noen vil ha det til, hadde de vel neppes solgt såpass med utstyr som de gjør. Og DET sier jeg ikke fordi jeg ikke har råd til Futaba eller JR......
              Anders Bruneberg
              Raufoss

Comment

• Heliman
                • Mar 2006
                • 1254

Batteripakken bør vel være 2400 mah om en vil ha litt flytid. Jeg bruker Fromeco regulator og Fromeco 4800mah LiIon pakke. Throttleservoen bør også være ganske kjapp, i hvertfall kjappere enn pitchservoen ellers ligger trottlen hele tiden på etterskudd i forhold til belastningen... Skal du fly med governor er det uansett enklere å få det til å funke med en kjapp servo. Jeg har prøvd 6965, futaba 9253 og 9254, og til og med en GWS Park servo som også fungerte overaskende bra på throttle. 475 servoen til Hitec ble for treg, så motoren sank for mye i turtall før governoren kompenserte for belastningen...
                Mvh
                Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• ehaga
                  • Feb 2005
                  • 1173

Originally posted by Heliman
                  Batteripakken bør vel være 2400 mah om en vil ha litt flytid. Jeg bruker Fromeco regulator og Fromeco 4800mah LiIon pakke. ...
                  Liten avsporing, men når du bruker Fromeco regulator og 4800 mah pakke, hvor lenge går det mellom hver lading. Selv har jeg 2400 mah pakke og har vel på en "fly-økt" ikke akkurat brukt opp pakken.
                  - Erik -

------------------------------------------
                  Logo 600SX + 6003D
                  Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• Christen

#10 Unapproved
                    Trodde det ikke var mulig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! NÅ IGJEN!!!!!!!!!!!!!!

Kunne godt ha anbefalt Hi-tec jeg...... siden jeg bruker en del av dem selv.
                    Men nå er det nå engang blitt sånn at hvis man nevner Hi-tec her på forumet så blir det jo bare rør.........

Comment

• Heliman
                      • Mar 2006
                      • 1254

Originally posted by ehaga
                      Liten avsporing, men når du bruker Fromeco regulator og 4800 mah pakke, hvor lenge går det mellom hver lading. Selv har jeg 2400 mah pakke og har vel på en "fly-økt" ikke akkurat brukt opp pakken.
                      Vet ikke, to økter mellom hver lading ca12-15 turer. Bruker 4800 pakken for å få bedre balanse i helikopteret...

Har ikke tømt pakken enda
                      Last edited by Heliman; 16-06-06, 11:49.
                      Mvh
                      Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• Tintin
                        • Jan 2005
                        • 4631

Har bestilt Fromeco 2400 som skal dukke opp i dag sammen med Titanen.
                        Har dere med slikt flydd vinter og er fornøyd?

Var ute og lette etter en verktøykasse i dag til å ha greier til Titanen inn. mye å velge på inntil jeg tittet på merkelappen på det ene alternativet, der sto det rett og slett Titan verktøykasse så da sa det seg jo selv

Comment

• Tintin
                          • Jan 2005
                          • 4631

Nei ikke TT . En i stål som Maxbo hadde bare men det kunne jo ikke bli noe annet. Lang nok til å få 620 blader nedi etterhvert også.

Comment

• Trollet
                            • May 2006
                            • 48

620 blader? Til en raptor 50?

Comment

• Trollet
                              • May 2006
                              • 48

Og hva skal man oppnå med det?

Sliter ikke motoren nok allerede med 600 blader?

Comment

Working...