Announcement

Collapse
No announcement yet.

TRex og haleutslag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TRex og haleutslag

    Hei

    Jeg holder på å montere en TREX XL (ccpm) og lurte på en ting vedr. halemotoren. Det virker som jeg har mye større skyv (kraft) når jeg svinger til høyre (snuten til høyre) enn til venstre.

    Er det bare trimminga som er gal (at den ikke går nok den ene veien)?


    Jeg bruker en spektrum servo (er vel fra JR) og en 401 gyro til halen, men hvordan skal jeg egentlig fininstille denne på nullnivå. Når jeg slår på senderen så ser jeg at gyroen vil finjustere utslaget hele tiden og da blir det vanskelig for meg å se nullpunktet hvertfall.

    Mulig jeg må justere limit på gyro litt også for at utslaget ikke går lengre enn mulig.

  • #2
    Servoen trenger ikke å gi "skyv" mot venstre i det hele tatt for dette tar rotasjonsenergien i rotoren seg av.

    Halerotoren gir skyv mot høyre for å overvinne kraften som virker på den. Når du vil sette nesa mot venstre reduserer du bare skyvet slik at rotasjonskraften blir større enn "halerotorkraften".

    Comment


    • #3
      Har du sett videoene til Bob (finless) på helifreak?
      http://www.helifreak.com/viewtopic.php?t=12455 ( Man må registrere seg for å se videoene) Meget bra beskrivelse av oppsett til 401.
      Nils

      Comment

      Working...
      X