Unconfigured Ad

Collapse

Valg av utstyr til T-Rex 450

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skycam
    • Jun 2006
    • 28

Valg av utstyr til T-Rex 450

Hei alle sammen, har browset forumet i det siste og sett mye bra informasjon. Selv er jeg helt fersk i gamet, men har bestemt meg for å kjøpe et T-rex 450se helikopter. Det jeg er usikker på er valg av tillegs utsyr for å komme i luften, eller rettere sakt hvilken radio jeg skal velge og hvor kjøpe det fra. Har sett litt på følgende sendere fra Futaba:

Har noen noen tips/erfaring med disse og evt. en anbefaling. Hva med å velge en sender med synth?

Samme problem med valg av Mottaker og servo. bør jeg velge Futaba motaker/servo eller er det andre kombinasjoner som er bedre egnet?

Og til slutt, lest mye bra om elefunk.no men de har ikke t-rexen på lager så da blir det vel å kjøpe ifra et annet sted. Noen som kjenner til denne forhandleren http://www.avionic.dk/ eller har andre tips til forhandlere med bra sider. har sett på rotordisck.dk, men syns de har for lite info om varene til å føle meg trygg på hva jeg egentlig bestiller.

Takk, for hjelpen.

John
    Last edited by Skycam; 19-06-06, 20:25.
  • filtvet
    • Apr 2006
    • 90

Originally posted by Skycam
    Hei alle sammen, har browset forumet i det siste og sett mye bra informasjon. Selv er jeg helt fersk i gamet, men har bestemt meg for å kjøpe et T-rex 450se helikopter. Det jeg er usikker på er valg av tillegs utsyr for å komme i luften, eller rettere sakt hvilken radio jeg skal velge og hvor kjøpe det fra. Har sett litt på følgende sendere fra Futaba:

Har noen noen tips/erfaring med disse og evt. en anbefaling. Hva med å velge en sender med synth?

Samme problem med valg av Mottaker og servo. bør jeg velge Futaba motaker/servo eller er det andre kombinasjoner som er bedre egnet?

Og til slutt, lest mye bra om elefunk.no men de har ikke t-rexen på lager så da blir det vel å kjøpe ifra et annet sted. Noen som kjenner til denne forhandleren http://www.avionic.dk/ eller har andre tips til forhandlere med bra sider. har sett på rotordisck.dk, men syns de har for lite info om varene til å føle meg trygg på hva jeg egentlig bestiller.

Takk, for hjelpen.

John
    Jr 9x2 med pcm mottager, eller En Hitec (den eneste Hitec-mottakeren som fungerer ok for meg er Electron 6).

Futaba med pcm går selv. også bra. Bra tilbud på Futaba hos rotordisc denne mnd! 2500,-! uten mottaker. Råbillig!

3 x Hitec (hater å si det Hs 65 carbonite
    Futaba 401 gyro + en servo til halen, evt den som følger med.
    Flightpower 3S 1800 mah
    Swallow computer lader

PS! rotordisc er veldig gode på deler til trex. Har ALT på lager og ligger ca 60% under norske priser.

Comment

• Skycam
      • Jun 2006
      • 28

Takk for svar,

Prøvde å se etter tilbudet på rotordisc.dk, men fant ikke tilbudet. Kun Futuba FF9 til 2900dkk

Comment

• sjaa
        • Feb 2006
        • 601

Jeg bruker en graupner mx-12 med hyperion 6ch mottaker og er strålende fornøyd. Dette er en relativt rimelig kombinasjon som har alle de funksjoner jeg foreløpig har hatt behov for.
        Jeg hadde en del glitch med graupner r700 mottakeren som fulgte med senderen, så hvis du velger mx-12 kjøp kun sender og dra til med hyperion ved siden av.
        Mvh
        JoE
        Agder Modellflyklubb

Comment

• Psyko-lefse
          • Feb 2004
          • 1438

En stemme for Hyperion-mottakeren fra meg også, tror ikke jeg klarer å skryte den så høyt opp i skyene som den fortjener

Den servoen som følger med GY401 er alt for stor til å bruke på halen. Kjøp deg heller en Hitec HS-81 eller en Futaba S9650.
          Morten Smøraas

Comment

• sjaa
            • Feb 2006
            • 601

Enig med Psyko-lefse angående servo; jeg snakket med Elefun om denne 401 pakken for en tid siden, og de bytter ut den oppgitte servoen med 9650 dersom du ønsker det. Mener å huske det var samme pris, men dette må du evt sjekke med dem. Ser at de er utsolgt for 9650, men de pleier å ha god kontroll på når varen kommer inn igjen.
            Last edited by sjaa; 21-06-06, 12:20.
            Mvh
            JoE
            Agder Modellflyklubb

Comment

• Skycam
              • Jun 2006
              • 28

Tusen takk til de av dere som har svart,
              Har vært mye grubbling siste kveldene, men nå har valget falt. Jeg valgte å gå for Futaba'en, en FF9 Super fra rotordisc til 2500,- pluss en Webra DS6 motaker, hitec HS-56HB og en HS-81. Ble jo litt dyrere en en MX-12, men får heller spare litt på Cola inntaket i løpet av sommeren

Å som jeg gleder meg til å få T-rexen i huset og å gjøre den klar til min første flight/krash

Et lite spørsmål til, Er det noen som har noen web- butikker Treningsunderstell til T-rexen evt. hvis jeg lager det selv noen tips?

John

Comment

• Tintin
                • Jan 2005
                • 4631

2 karbonstenger fra noen som selger drager + 4 pingpong baller funker utmerket.

Comment

Working...