Announcement

Collapse
No announcement yet.

Throttle og Pitch kurver til en Raptor 50

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Throttle og Pitch kurver til en Raptor 50

    Nå har jeg sittet her og lett for jeg er sikker på at jeg har sett forslag på dette her men finner dem ikke.

    Kurvene i manualen var for meg en smule ulogiske.
    Throttle i Idle 2 ligger f.eks. under Idle 1 og er ikke symmetrisk rundt senter, er det noen grunn til dette?

    Pitch kurvene er i prinsipp rette linjer.

    Noen som gidder sette opp sine med en kort kort begrunnelse?

    Er til en R50 med OS Hyper.

  • #2
    Jeg kjøpte en Revmax men tenkte lære meg motoren litt før jeg setter den inn.

    Jeg la inn en pitch kurve for normal der jeg kun får noen grader negativ med stikka nede og null grader i senter, tilsvarende det man kan bruke i hold. (La samme kurve for hold)
    Idle har jeg da lagt som rett linje med null grader midt stick

    Er vant til å ha null grader i senter fra Rexene slik at heliet ikke hopper når man bytter fra normal til idle, pleier å gjøre dette på bakken etter å ha fått fart på rotoren så jeg prøver det samme.

    Så slang jeg inn litt dual rates + en aning expo for å gjøre den litt mindre følsom rundt senter så får vi se om det funker til litt hovring.

    Comment


    • #3
      Mulig det var denne tråden du hadde sett Thintin: Idle up fra start? - (MFN) ModellflyNytt.no
      Runar Isaksen
      risaksen@bluezone.no

      Comment


      • #4
        Nei, jeg er sikker på at det finns/fantes en tråd her med flere forslag til kurver men det kan ha vært et annet forum.

        Comment

        Working...
        X