Announcement

Collapse
No announcement yet.

TRex XL og liten Canopy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TRex XL og liten Canopy

    Hei

    Er det noen som har hatt problemer med canopy og servoarmene til aileron og pitch? Mine går rett og slett i canopyen. Jeg har satt den ene linken til servoen (som står lengst framme) på baksiden, det kan jeg ikke gjøre med den andre da den går inn i ramma.

    Jeg kan eventuelt sette linken litt lengre ned på servoarmen, skal dette ha noe å si på eventuell ytelse eller presisjon? Da vil ikke linkene til servoene stå parallellt med hverandre, men det gjør kanskje ikke noe?


    Lagt med et bilde (dårlig kvalitet fra mobil) hvor de røde linjene viser mine linker nå, den grønne er hvor jeg muligens må flytte den for å få på canopy.
    Attached Files
    Last edited by Lostfields; 25-06-06, 17:44.

  • #2
    Originally posted by Lostfields
    Hei

    Er det noen som har hatt problemer med canopy og servoarmene til aileron og pitch? Mine går rett og slett i canopyen. Jeg har satt den ene linken til servoen (som står lengst framme) på baksiden, det kan jeg ikke gjøre med den andre da den går inn i ramma.

    Jeg kan eventuelt sette linken litt lengre ned på servoarmen, skal dette ha noe å si på eventuell ytelse eller presisjon? Da vil ikke linkene til servoene stå parallellt med hverandre, men det gjør kanskje ikke noe?


    Lagt med et bilde (dårlig kvalitet fra mobil) hvor de røde linjene viser mine linker nå, den grønne er hvor jeg muligens må flytte den for å få på canopy.
    Flere småting du kan gjøre :

    Monter servoen inn fra andre siden. Deretter setter du ballen på baksiden av servohornet. Delen av servohornet som er "for lang" pusset jeg vekk med en dremel.

    Etter at jeg hadde gjort dette skrubbet mine fortsatt i canopyen. Det jeg gjore så var å legge en del "husholdningspapir" inn i canopyen. Deretter tok jeg samboeren sin hårføner og formet canopyen slik at den ble litt større i området.

    Lykke til
    - Erik -

    ------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

    Futaba 18MZ

    Comment


    • #3
      Jeg kan jo montere servoene på den andre siden, men da må jeg også skru inn i det lumske mørke stedet pluss at servoledningene kommer noe i veien.

      Jeg kan forsåvidt lage nye hull bakerst i canopyen for å flytte hele greia noen hakk opp. Er ikke mange millimeterene som skal til tror jeg. Det må hånføneren var en god ide men nå har jeg jo allerede skjært hull for "glassruta".


      Tror jeg rett og slett bare lager nye hull til chassisfestet jeg, for å bli ferdig med det... kommer helt sikkert til å kræsje den en eller annen gang og kan spandere på meg en ny canopy da, he he... nybegynner er en fin ting!

      Comment


      • #4
        Canopy

        Originally posted by Lostfields
        Hei

        Er det noen som har hatt problemer med canopy og servoarmene til aileron og pitch? Mine går rett og slett i canopyen. Jeg har satt den ene linken til servoen (som står lengst framme) på baksiden, det kan jeg ikke gjøre med den andre da den går inn i ramma.

        Jeg kan eventuelt sette linken litt lengre ned på servoarmen, skal dette ha noe å si på eventuell ytelse eller presisjon? Da vil ikke linkene til servoene stå parallellt med hverandre, men det gjør kanskje ikke noe?


        Lagt med et bilde (dårlig kvalitet fra mobil) hvor de røde linjene viser mine linker nå, den grønne er hvor jeg muligens må flytte den for å få på canopy.
        eller bare bytte canopy ??? hehe..
        eller bare bytte om på servo som han sa
        M.V.H
        Kim-Andrè
        Kimvag@hotmail.com

        Alt Flyr.....Det trenger bare stor nok motor

        Comment

        Working...
        X