Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan er ånden i de forsjellige flyklubbene?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan er ånden i de forsjellige flyklubbene?

    Jeg har enorme planer om å kjøpe en T-rex snart og i den anledningen ta kontakt med en flyklubb for noen gode tips. Har flydd litt med vanlig fly også, men er ikke akkurat ufattelig dreven, men flere timer har jeg flydd.

    Vil erfarne helikopter piloter yte god hjelp, eller vil de tenke "dette får dusten klare selv"?

    Har selvsagt ikke planer om å forsvinne når jeg har lært å fly heli.
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

  • #2
    min efaring er ta kontakt med nermeste klubb umidelbart er somregel ikke noe problem å masse hjelp
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Her på forumet yter alle god hjelp. I lokal miljøet og.

      Mvh Oly
      Mvh Oly. "I reject the reality, and substitute my own."
      -T-rex 450 HDE
      -E-sky honey bee fp(pulverisert)
      Status: Skulelei

      Comment


      • #4
        Vil erfarne helikopter piloter yte god hjelp, eller vil de tenke "dette får dusten klare selv"?
        Normalt er det god hjelp å få i de aller fleste klubber. Men, det kan være lurt å sette seg litt inn i hvordan utstyret fungerer før kontakten taes. Ingenting er værre en de som ringer å ber om "å få litt hjelp til oppsettet" og når man ankommer stripa får å hjelpe så blir man møtt med ett helikopter der der alle ledninger henger å dingler, gyroen ligger fortsatt i esken og alt er tomt for strøm...
        Tom Erik Smedal
        www.artistic3D.net
        www.photopia.no

        Comment


        • #5
          Normalt er det helt kurrant å få hjelp i en klubb. Slik har det iallefall alltid vært i BMFK. Jeg vil råde deg til å først og fremst ta kontakt med klubbledelsen, evt. gruppeleder for den delen av aktiviteten du trenger hjelp til, feks. Gruppeleder Helikopter om de har en slik. Det er ikke alltid like enkelt å bare dukke opp på stripen en dag og spørre. Da treffer du kanskje på "feil mann".

          Og selvsagt - du må være medlem før du ber om den typen hjelp. Folk er "glade i" klubben sin og føler nok en litt større forpliktelse til å hjelpe medlemmer i klubben, enn "tilfeldig forbipasserende".

          Ellers vil jeg råde deg til å bruke MFN forumet flittig, stille spørsmål her, evt. bruke bilder for å beskrive hva du lurer på. Det er MYE lettere å hjelpe en kar i gang som kommer med en ferdigbygget modell som gjerne trenger en liten gjennomgang og en testflight, enn det er å hjelpe noen som kommer med en kasse deler.

          Trex er jo også et svært utbredt helikopter etterhvert så det burde være bøtter med kompetanse på området både her og på stripa! Jeg holder akkurat på å bygge en Trex SE selv, og har stilt noen spørsmål rundt byggingen her på forumet ( Bygger Trex SE - trenger noen tips - (MFN) ModellflyNytt.no .

          LYKKE TIL!
          Anders Hauge

          www.hang.no - Norges nye HANG-side!

          www.JetsOfBergen.no
          rc.andersh.com

          Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
          Byggeblog FPV SailCam Easyglider
          Byggeblog for Eurosporten
          Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

          There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

          Comment

          Working...
          X