Har brukt en gv-1 fra futaba som gov på throtelen. har vært veldig fornøyd med den helt til jeg begynte med stasjonær thumbel, der henger ikke gassen med i det hele tatt, og throtel mixene mine er til ingen nytte.
Når jeg kobler vekk gov'n så er det kraft i motoren til slike øvelser, og jeg kan lage mixer slik at throtelen ligger godt i forkant av manøveren.men desverre får alt for høyt turtall i stallturns og stup.
Løsningen tror jeg er revmax fra model avionic. Nå finnes det ingen display som sier hvilket turtall den er satt til. så man er avhengig av å stille inn turtallet med travel adjustments på valgt gov kanal.
OK. jeg har en R-50V2 der utvekslingen er 8,5:1, for og få 1550 i idel1, 1700 idel2 og 1850 omdr/min ( tror det er greie hastigheter) så må turtallet på motoren være 13.175 , 14.450 og 15.725 omdr/min.
så til spørsmålet, må throtel servoens epa være +- 100% for at man skulle kunne stille inn hastiheten? Throtel servoen har nå et throw på 70% slik at den skal være raskere i responsen en pitch servoen.
Er det andre erfaringer å ta i betrakning med revmax?
Mvh Ullteppet
Når jeg kobler vekk gov'n så er det kraft i motoren til slike øvelser, og jeg kan lage mixer slik at throtelen ligger godt i forkant av manøveren.men desverre får alt for høyt turtall i stallturns og stup.
Løsningen tror jeg er revmax fra model avionic. Nå finnes det ingen display som sier hvilket turtall den er satt til. så man er avhengig av å stille inn turtallet med travel adjustments på valgt gov kanal.
OK. jeg har en R-50V2 der utvekslingen er 8,5:1, for og få 1550 i idel1, 1700 idel2 og 1850 omdr/min ( tror det er greie hastigheter) så må turtallet på motoren være 13.175 , 14.450 og 15.725 omdr/min.
så til spørsmålet, må throtel servoens epa være +- 100% for at man skulle kunne stille inn hastiheten? Throtel servoen har nå et throw på 70% slik at den skal være raskere i responsen en pitch servoen.
Er det andre erfaringer å ta i betrakning med revmax?
Mvh Ullteppet
Comment