Unconfigured Ad

Collapse

Trenger hjelp til E-sky Honey Bee CP2 (RTF)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mbrems
    • Aug 2006
    • 5

Trenger hjelp til E-sky Honey Bee CP2 (RTF)

Hei der alle erfarne piloter. Jeg har i dag kjøpt meg mitt første heli, Har flydde endel fly og føler at det er på tide med heli. Har oxo flydd endel heli i G3.
    Fant et brukt E-sky Honey Bee CP2 (RTF), det viste seg å være en kar som hade gått lei og han hadde 2 stk. så jeg fikk begge to for en rimelig penge. Har nå et komplett og et ferdig krasjet heli.

MEN når jeg lader batteriene så fungerer alle kontroller men ingen av motorene går? Det var med to ladere sammen med disse heliene. En lite "boks" hvor man kan koble inn 11,1 volt og (tror det var 7,2??) og en kabel for å koble til bil batteri. Det lyste rødt og grønnt hele tiden(dette betyr vel at batteriet lades??) Lot batteriet være på ladning i 30-45 min, ingen forandring i lysene, NOEN SOM HAR NOEN GODE RÅD????

Er begge batterien defekte?? Er begge motorene i begge heliene defekte? Er begge laderene defekte?? Eller har jeg gjort noe galt, er rimelig forsiktige med disse batteriene, da det ikke er helt trygge.

Vennlig hilsen

Marius Bremseth
    Last edited by mbrems; 08-08-06, 21:58.
  • walkera 36#
    • Apr 2006
    • 429

vist den ladet på det 7.2v så virker det ikkje. det med blinkinge trur eg betyr at batte er ferdi det gjor den hos meg. vist batte har vert helt utlada er det ødlagt. prøv vist du ha 2 batte det andre og set ladern på 11.1.

Comment

• mbrems
      • Aug 2006
      • 5

Originally posted by walkera 36#
      vist den ladet på det 7.2v så virker det ikkje. det med blinkinge trur eg betyr at batte er ferdi det gjor den hos meg. vist batte har vert helt utlada er det ødlagt. prøv vist du ha 2 batte det andre og set ladern på 11.1.
      Nei batteriene ble ladete på 11.1 volt, ikke mulig å få disse batteriene inn i 7.2 volt inngangen på laderen. Og alle andre kontroller på begge heliene virket. Det er da vell strøm på batteriene da??
      Men kanskje ikke nok til å drive motorene? slik er det i alle fall på min F-27, hvis det er for lite strøm så virker ikke motor kun servoene.

Hvor lenge er vanlig lade tid på slike batterier?

Takker for alle svar

Hilsen
      Marius Bremseth

Comment

• Lorents
        • Mar 2006
        • 348

Ugh, prøv å finn en bruksanvisning for laderene på nettet. Hvis du har lipo batteri med 3 celler skal den lades på 11,1 volt. Har du lipo batteri med 2 celler skal den lades på 7,4. Lader du 2 cellers lipo på 11,1 volt kan det i værste fall begynne å brenne.

Ladetiden er avhengig av hvor kraftig laderen er. Tipper ett eller annet sted fra 1-3 timer. Hvis du er usikker på hva du gjør så bør du lade på et trygt sted og følge med batteriet hele tiden. Blir den varm må du koble den fra laderen
        Last edited by Lorents; 08-08-06, 22:21.
        Hvor er lipoen din a?

www.airheads.no
        www.bmk-rc.com/

Comment

• mbrems
          • Aug 2006
          • 5

Jeg har lipo 3 cellers som ble ladet på 11,1 . Tror laderen er på 0.8 amp. VAr faktisk såpas forsiktig at batteriet ble ladet mitt på gårdsplassen da jeg føler meg litt usikker på disse batteriene. Men det kan jo kanskje være at jeg ikke ladet lenge nok da, høres jo litt rart ut at begge batteriene skulle være defekte. Prøver litt lengere ladetid i morgen jeg.

Comment

• ehaga
            • Feb 2005
            • 1173

Originally posted by mbrems
            Er begge batterien defekte?? Er begge motorene i begge heliene defekte? Er begge laderene defekte?? Eller har jeg gjort noe galt, er rimelig forsiktige med disse batteriene, da det ikke er helt trygge.
            Mulig jeg er helt ute å sykle. Men dersom disse har en slik 4-in-1 boksene, så gjør jo den noe form for initialisering. Dette betyr at du må trekke venstre stikka helt tilbake (bunn posisjon). De boksene jeg har vært borti tidligere gir så et grønt lys, og det er først da du kan gi "gass".
            - Erik -

------------------------------------------
            Logo 600SX + 6003D
            Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• mbrems
              • Aug 2006
              • 5

Yepp den har en 4-in-1-boks ja, har prøv både helt i bånn og "full gass" fortsatt ingen ting på hoved eller hale motor. Men alle servoer virker da.
              Men har ikke grønnt lys da, det lyser rødt på boksen, men i bruksanvisning står det bare at det skal lyse. Hvis radio ikke er på så blinker denne dioden i boksen rødt/grønnt

Comment

• Mr_Nils
                • Apr 2003
                • 146

Prøv å trekke ned trimmen til venstre stikka i tillegg til venstre stikka. Det er ikke alltid nok med bare stikka i bånn for at 4i1 boksen skal armere regulatorene. Hvis jeg ikke husker feil skal de blinke noen ganger til gyroen er klar, så skal det lyse fast grønnt.
                Nils

Comment

• TeGe
                  • May 2005
                  • 117

Pass på at trimmen for throttle også er helt nede og se om det skjer noe da...

edit: Var litt for sen der ja

Comment

• sjaa
                    • Feb 2006
                    • 601

Heisan..

Esky laderen lader som det helt riktig blir sagt ved 0,8a og det tar mellom en tine og en time og 20 minutter å lade 3s pakka på 11,1v.
                    Min erfaring fra 4i1 boksen min er at dersom den blinker hurtig mellom rødt og grønt har den ikke kontalt med senderen (sjekk at ikke antennen i heliet ligger inntil carbon), når boksen inititaliseres blinker den sakte grønt (nesten sikker på grønn ) hvis den lyser fast grønt er den armert. Hvis du har for høy innstilling på throttlestikka vil den lyse fast rødt og ikke armeres; som korrekt påpekes her er det bare å dra ned stikke+trim så burde det ordne seg (med mindre throttlekanalen er reversert da). Du vil også se at den lyser fast rødt når du når full gass (er ikke sikker på om det er det den inidkerer eller om det er at den belastes for hardt, men tror det er det første).

Hvis du søker på alle min innleggvil du finne en del linker til småfikser som fikser et par kjente problemer med CP2. Det ene går på å sette skivene rundt lagerene i bladegrips riktig (alltid minste skive eller forhøyningen på stepped washer mot lager for minst mulig motstand). Det andre er å bytte ut de svarte o-ringene rundt spindelen med en liten bit fuelslange av passende størrelse (dette hjelper på pitchvariasjoner i hover).

Håper dette var oppklarende

Lykke til
                    Mvh
                    JoE
                    Agder Modellflyklubb

Comment

• Tintin
                      • Jan 2005
                      • 4631

Kan bekrefte at det tar mer enn 1 time å lade det batteriet. Laderen gir som sagt 0.8 A - batteriet er vel på et sted mellom 800 og 1200 mah dvs at et utladet batteri tar 1 time+
                      Rødt lys = tilkoblet strømforsyning
                      Grønt lys = lader
                      Blinkende grønt = topper opp/balanserer/snart ferdig skjer vel på 12,4 volt++
                      Når det grønne slukker er det ferdig ladet.

Kan også bekrefte oppførselen på 4i1 boksen som beskrives over er korrekt.

Comment

• mbrems
                        • Aug 2006
                        • 5

TAkker for all hjelp, det viste seg å være trim på trottle som ikke var satt helt tilbake, da er det vell bare å sette på canopy og ut å fly da.
                        Marius

Comment

• ehaga
                          • Feb 2005
                          • 1173

Originally posted by mbrems
                          TAkker for all hjelp, det viste seg å være trim på trottle som ikke var satt helt tilbake, da er det vell bare å sette på canopy og ut å fly da.
                          Marius

Lykke til.
                          - Erik -

------------------------------------------
                          Logo 600SX + 6003D
                          Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

Working...