Unconfigured Ad

Collapse

Raptor 50v2 og Jr 9X, generellt oppsett?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anderre
    • Aug 2006
    • 22

Raptor 50v2 og Jr 9X, generellt oppsett?

Heisann!
    Finnes det ett "generellt" oppsett på radioen for denne maskinen?

Har en Futaba 401 gyro m/medflgende servo, OS 50 Hyper motor

Hvilken annen info trenger en?

Grunnen til at jeg trenger hjelp, er at jeg har Føk*a innstillingene når jeg har lekt meg med Reflex XTR og radioen.... *flau nå...*

Kan en stole på til en hviss grad hvordan radioen oppfører seg på modellen i Reflex-sim'en?

Noen som holder til i Farsund som har lyst til å hjelpe meg litt på søndag kanskje?

Er ikke på internett fra lørdag morgen til mandag kveld, så i mellomtiden treffes jeg bare på mob 99 23 08 43

Roger Andersen
  • Psyko-lefse
    • Feb 2004
    • 1438

Er ikke kjent med 9X (enda ), men de fleste computerradioer har muligheten til å resette modellen. I tillegg har jo 9X 30 modellminner elns, du kan jo bare velge en annen enn den du har satt opp for Reflex.
    Morten Smøraas

Comment

• Pole
      • Aug 2004
      • 225

hei hei... om du ikke finner noen i nærområdet som kan hjelpe deg så er det bare å ta turen til kr.sand.. vi er noen stykker her som driver å flyr ganske aktivit og jeg har selv samme radioen og har selv brukt den på en raptor 50...

jeg vil nå anbefale deg å ha en egen modell på radioen til simulator bruk og en annen til Raptoren din... Om du ønsker å resette en modell så gjør du det i samme meny som der du velger modell...

Ting du MÅ\BØR stille inn på radioen er:

Endepunktsjustering på servoer (ATV)
      Pitch og Throttle kurver
      Throttle hold
      Throttle cut
      Fail Safe
      Reversering av servoer

-Eivind-
      Last edited by Pole; 11-08-06, 14:55.
      Eivind Hansen
      ~T-rex 600N pro 3G FBL |T-Rex 250se Mini V-Bar FBL|HK-250GT| JR DSX9 ~

Comment

• Anderre
        • Aug 2006
        • 22

Da satser jeg...

Da her jeg stillt inn throttel og pitch-kurver ihht til anbefalingene på Raptortechnique.com. Har en GV-1 liggende som fulgte med maskinen jeg tenkte jeg skulle prøve å montere inn nå i helga, så da er vel ikke throttel-kurven viktig mer? Setter RPM til 1650, eller?

- Får bare ta meg god tid og teste, teste og teste før jeg prøver å løfte igjen.

Har tilbrakt endel timer med hover-trening på Reflex'en, så jeg føler meg ganske trygg for å teste litt hovring...

Retning på servoer, endepunkter og punkter for throttel-hold og -cut, får jeg ta når jeg starter opp Raptor'en og tester, tester og tester

- Hva er fornuftige Fail-safe parametere?

Gir tilbakemelding på mandag hvor mye deler jeg må bytte ut etter helga ) ......

Roger

Comment

• Pole
          • Aug 2004
          • 225

endepunkts justeringer og rettning på servoer bør du da gjøre før du starter opp maskinen...

ang fail safe så pleier jeg å sette det opp slik at alle servoer utenom throttle holder siste posisjon de hadde før fail safen slo inn, throttle servoen har jeg programert til å gå ned på tomgang
          Eivind Hansen
          ~T-rex 600N pro 3G FBL |T-Rex 250se Mini V-Bar FBL|HK-250GT| JR DSX9 ~

Comment

• Anderre
            • Aug 2006
            • 22

Originally posted by Pole
            endepunkts justeringer og rettning på servoer bør du da gjøre før du starter opp maskinen...
            Jeg mente selvfølgelig når jeg har justert det mekaniske og er klar til å sette på styrestrømmen ;o)
            Litt vanskelig å justere og følge med når rotoren sviver rundt i drepende hastighet, regner jeg med )

Anyway; Tsen takk for tips, råd og vink sålangt!!
            Regner med at jeg bare har truffet toppen av isfjellet mht spørsmål...

Roger

Comment

Working...