Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-Sky Honey Bee King for nybegynnere?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E-Sky Honey Bee King for nybegynnere?

    Hei

    Jeg er helt ny når det kommer til modellfy og helikopter. Jeg ønsker ikke å kjøpe en billig billig dritt helokipter som jeg etter bare 1-2 måneder ønsker å bytte ut med noe tøffere.

    Så det jeg spør om, vil en E-sky være for avansert å starte med?

    Hvilke nettsider selger (billig/bra) utstyr? OG noen som kjenner til butikker i nærheten av GJøvik (lillehammer/hamar) ?

    Håper på svar

    -Martin

  • #2
    Dersom du skal ha noe du kan vokse i ville jeg nok ha valgt en Trex. Den kan settes opp veldig snillt, og siden kan du gjøre den mer og mer avansert. En trex 450 XL koster ca 2200 (elefun.no). Så kommer servoer, gyro, og radioutstyr i tillegg. Det blir helt sikkert dyrere enn en E-sky - men da har du noe som du kan ha lenge.
    Last edited by ehaga; 12-08-06, 20:16.
    - Erik -

    ------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

    Futaba 18MZ

    Comment


    • #3
      Originally posted by ehaga
      Dersom du skal ha noe du kan vokse i ville jeg nok ha valgt en Trex. Den kan settes opp veldig snillt, og siden kan du gjøre den mer og mer avansert. En trex 450 XL koster ca 2200 (elefun.no). Så kommer servoer, gyro, og radioutstyr i tillegg. Det blir helt sikkert dyrere enn en E-sky - men da har du noe som du kan ha lenge.
      E enig..
      E-sky synes æ e litt for spe. Egentlig greit å ha som suplement til ett større heli..
      Men ett T-rex e adskillig mere stabilt.
      Har hatt begge.
      For meg virker E-sky som en leke (hadde ikke konstant driv på halen, men en egen liten motor.)
      T-rex var det første el elheli som jeg syntes haddenoe med heli å gjøre..
      Hans Idar Haldorsen
      Alta

      Sceadu Evo 50
      T-Rex 450 SE
      E-starter
      U Can Do 3D Elektro
      Great Planes Revolver 50

      Comment


      • #4
        Kjekt om man vet hva det er snakk om nå man svarer.
        Esky King har ikke egen halemotor, kom med aksling, regner med at den har det fortsatt + at den er vel en bit større enn en CP2 f.eks., mer ala ZOOM/Zap skulle jeg si, bortsett fra det kan jeg dessverre ikke si noe om Eksy annet enn at det er en billig inngangsbillett. Delene som vel styrer etterhvert er vel ikke noe billigere enn Rex f.eks. personlig hade jeg tatt et heli med remdrift på halen. Både tidligere modeller + Esky har hatt problemer med at akslingen vibrerer.

        Comment


        • #5
          Litt hijack av tråden men, jeg bestilte nå et Honey bee new King II

          The new King V2 now incorporates belt drive technology, which drives the tail rotor via belt.

          Så håper det funker bra
          Jon T Vatn
          http://www.fg-racing.net
          Norway Oslo Romsås.

          Comment


          • #6
            King2 har beltedrift. Ikke så enkel å kontrollere gennerelt sett. Samt at du må gå over alt av stag og linger å forsikre deg at dette har rett oppsett. Den orginale motoren kan du skifte ut ed en gang da den har begrenset levetid. Gyroen på den er ikke noe bra, min tok kvelden i går. Egentlig skulle dette være en billig inngang til rc heli men for å få den til å fungere ordentlig så må du oppgradere og da ender du opp på samme pris som feks T-rex 450.

            Men hva kan man forvente til 16-1800 kr i dag.
            E-sky king 2/Spectrum DX6i
            Sjm 430 cf/Spectrum DX7
            Walker 4#3b
            +div fly
            Kjetil E. O.

            Comment


            • #7
              Ja hva en kan forvente til en slik pris er jo ganske selvforklarende.

              Skal sette meg ned og lese forum og finne ut div ting før jeg forsøker og sende den i lufta "egen og andres" sikkerhet.

              Samt tok med sim kabel til pcen så skal trene litt med den orginale radioen samt bli kjent med den.

              balansering av blader og tips for rotasjon er funnet og er lagret på favoritter.

              Jeg har kjørt noe fly fra før samt mye bil og båt så dette blir spennende
              Jon T Vatn
              http://www.fg-racing.net
              Norway Oslo Romsås.

              Comment


              • #8
                Uansett hva du velger så er det utrolig spennende, men for all del styr unna de uten beltedrift
                Honeybee CP 2

                Comment


                • #9
                  Grattis med nytt heli.
                  Anbefaler deg å ta en titt her: Belt CP - HeliFreak

                  Comment


                  • #10
                    Noen som vet hvor det går å få tak i større batteri ?

                    Forestiller meg at et 1000Mah batteri holder i 10 til 15 minutter.
                    Har og lest at batteriet kan falle endel i spenning etter ca 5min flyving.
                    Jon T Vatn
                    http://www.fg-racing.net
                    Norway Oslo Romsås.

                    Comment

                    Working...
                    X