Unconfigured Ad

Collapse

Gyro og Revo. Mix.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TEK
    • Aug 2006
    • 5

Gyro og Revo. Mix.

Heisann

Har en Hirobo GPH 346.
    Pga. barn, jobb, flytting++ har denne fått stått pent på hylla en del år nå, men nå har jeg fått tørket støvet av den.

Gyroen jeg har på denne er en Futaba G301 om dette sier noen.

Det jeg lurer på er angående Revolution Mixing. Såvidt jeg har fått med meg så styrer dette hvor mye pich halerotoren skal ha etterhvert som en gir trottel slik at halen skal holde seg rolig under flyvning.
    Radioen foreslår standard verdi på 50%, og samme innstilling over og under 50% trottel.

Jeg er litt forvirret her. Skal gyroen "selv" fikse det slik at heli'et ikke vrir seg under gasspådrag, eller skal revo. mix. være satt slik som beskrevet på radioens bruksanvisning?
    Dersom denne er satt vil vel den sende signaler til halorotorservoen og ettersom gyroen er koplet til denne kan vel den da tror at heli'et faktisk skal svinge, eller?

I bruksanvisningen står det:
    (men dette står under "Adjustment during flight")
    Revolution Mixing Adjustment
    "Make the mixing amount small. If the mixing amount is large, control is in the reverse direction. (About 1/3 of normal).

Noen som kan gi en stakkars noen råd eller?
  • Christen

#2 Unapproved
    Det er gyroen som bestemmer om det skal være revo eller ikke, har du bruksanvisningen til den?

Comment

• TEK
      • Aug 2006
      • 5

Ja, men blir liksom ikke helt klok på det.
      http://www.rchelibase.com/gyro/g301.pdf

Comment

• Christen

#4 Unapproved
        Det må prøves ute med helien i gang, hvis jeg husker riktig så skal gyroen være avslått når man justerer revo. Dette er nervepirrende for en som ikke har holdt på med dette lenge, for man skal stå i hover og gi gass rett opp for å finjustere revo. Hva med å kjøpe en 401?

Comment

• TEK
          • Aug 2006
          • 5

Originally posted by Christen
          Det må prøves ute med helien i gang, hvis jeg husker riktig så skal gyroen være avslått når man justerer revo. Dette er nervepirrende for en som ikke har holdt på med dette lenge, for man skal stå i hover og gi gass rett opp for å finjustere revo. Hva med å kjøpe en 401?
          Tolker dette som at 301 krever at Rev mix stilles inn, men at 401 ikke gjør det?

Comment

• Christen

#6 Unapproved
            Helt riktig, 401 er vel en av de enkleste gyroene på markedet i dag, og som i tillegg funker bra. Den tilater både analog og digital servo og er kjempe lett og sette opp. De fleste som starter med dette i dag ender opp med den.
            Gyroen du har virker den, men 401 blir noe helt annet. Bare det å slippe revo er en ting, som mange har sakt før meg.....401=plug and play.

Comment

• TEK
              • Aug 2006
              • 5

Originally posted by Christen
              Helt riktig, 401 er vel en av de enkleste gyroene på markedet i dag, og som i tillegg funker bra. Den tilater både analog og digital servo og er kjempe lett og sette opp. De fleste som starter med dette i dag ender opp med den.
              Gyroen du har virker den, men 401 blir noe helt annet. Bare det å slippe revo er en ting, som mange har sakt før meg.....401=plug and play.
              Hmm, da er det vel kanskje en ide å bytte ut.
              Ser ut til at den bør være mulig å få tak i til en brukbart rimelig penge. Får spare den andre til et fly eller noe slikt da...

Takk for hjelpen!

mvh, TEK

Comment

Working...