Jeg var ute og fløy med min nye Caliber 30 i går. Plutselig begynte motoren og hoste. Som følge av turtallsendringen, ble noen av tennene på hovedtannhjulet spist opp. Kan jeg unngå at dette skjer igjen ved å installere en header tank? Hvor bør jeg bestille nye deler?
Unconfigured Ad
Collapse
Main gear
Collapse
X
-
Tags: None
-
Høres ut som om du har et annet problem hvis hoveddrevet ryker fordi motoren hosterVet ikke om det er mulig å justere avstanden mellom pinjong og hoveddrev på Caliber, men hvis det er mulig bør du sette tannhjulene ganske tett sammen samtidig som de skal spinne lett uten å binde hverandre.
Den hostingen i motoren kan jo være hull i slanger, hull i tanken, rusk i forgasseren, dårlig plugg osv osv. Hvis det er lenge siden du har byttet slangen inni tanken kan du jo ta en titt på den. -
Originally posted by leif_pilotJeg var ute og fløy med min nye Caliber 30 i går. Plutselig begynte motoren og hoste. Som følge av turtallsendringen, ble noen av tennene på hovedtannhjulet spist opp. Kan jeg unngå at dette skjer igjen ved å installere en header tank?Comment
-
Skum
Tanken var nesten tom for fuel da uhellet skjedde og det var en del skum i den. Jeg tror dette var årsaken til uhellet. Hvor får jeg tak i billige deler?Comment
-
Ja... hvis du kjører tanken tom vil jo en header tank hjelpe veldig
Header tanken vil også hjelpe mot skumming siden den ikke skal ha noe luft i seg, men det beste er å gjøre noe med grunnen til at det skummer. Skumming kommer av vibrasjoner i helikopteret, og da kanskje mest sansynlig fra motoren?
Kyosho er desverre ikke kjent for billige deler. De har en butikk i Oslo men kanskje noen andre har noen tips der.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment