Unconfigured Ad

Collapse

Main gear

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • leif_pilot
    • Aug 2006
    • 5

Main gear

Jeg var ute og fløy med min nye Caliber 30 i går. Plutselig begynte motoren og hoste. Som følge av turtallsendringen, ble noen av tennene på hovedtannhjulet spist opp. Kan jeg unngå at dette skjer igjen ved å installere en header tank? Hvor bør jeg bestille nye deler?
  • Lorents
    • Mar 2006
    • 348

Høres ut som om du har et annet problem hvis hoveddrevet ryker fordi motoren hoster Vet ikke om det er mulig å justere avstanden mellom pinjong og hoveddrev på Caliber, men hvis det er mulig bør du sette tannhjulene ganske tett sammen samtidig som de skal spinne lett uten å binde hverandre.

Den hostingen i motoren kan jo være hull i slanger, hull i tanken, rusk i forgasseren, dårlig plugg osv osv. Hvis det er lenge siden du har byttet slangen inni tanken kan du jo ta en titt på den.
    Hvor er lipoen din a?

www.airheads.no
    www.bmk-rc.com/

Comment

• Tom Erik
      • Feb 2004
      • 1601

Originally posted by leif_pilot
      Jeg var ute og fløy med min nye Caliber 30 i går. Plutselig begynte motoren og hoste. Som følge av turtallsendringen, ble noen av tennene på hovedtannhjulet spist opp. Kan jeg unngå at dette skjer igjen ved å installere en header tank?
      Tja, i den grad det var en luftboble som lagde hostingen. Headertankens oppgave er å hindre luftbobler i fuelsystemet. De fleste gangene en motor hoster så skyldes det for mye fuel og da hjelper det lite med headertank. Om du ødelegger drevet pga. litt motorfusking så vil jeg anbefale deg å se nærmere på klaringen mellom pinjong og hoveddrev. Jeg tror du har for stor avstand her. Normalt skal det være så trangt mellom slike drev (ett i plast og ett i metall) at du kun får imellom 1-2 lag med normalt husholdningspapir mellom drevene.
      Tom Erik Smedal
      www.artistic3D.net
      www.photopia.no

Comment

• leif_pilot
        • Aug 2006
        • 5

Skum

Tanken var nesten tom for fuel da uhellet skjedde og det var en del skum i den. Jeg tror dette var årsaken til uhellet. Hvor får jeg tak i billige deler?

Comment

• Lorents
          • Mar 2006
          • 348

Ja... hvis du kjører tanken tom vil jo en header tank hjelpe veldig

Header tanken vil også hjelpe mot skumming siden den ikke skal ha noe luft i seg, men det beste er å gjøre noe med grunnen til at det skummer. Skumming kommer av vibrasjoner i helikopteret, og da kanskje mest sansynlig fra motoren?

Kyosho er desverre ikke kjent for billige deler. De har en butikk i Oslo men kanskje noen andre har noen tips der.
          Hvor er lipoen din a?

www.airheads.no
          www.bmk-rc.com/

Comment

Working...