Announcement

Collapse
No announcement yet.

hony bee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hony bee

    hei
    kjøpte et honey bee for ei stund siden og angrer litt på at jeg ikke kjøpte cp2 en. Ser at brapris selger kun helikopteret m/motorer til 699,- så jeg lurer da på om jeg kan flytte elektronikken fra det helikopteret jeg har no over på cp2,
    må vell kjøpe en ekstra servo i tillegg.Har egen sender jr3810.
    Eller bør jeg spare di pengene og heller bruke dem på en t-rex som jeg skal ha etter hvert.

    MVH en nybegynner som trenger råd.
    Last edited by torberg; 31-08-06, 23:01.

  • #2
    jeg stemmer for T-rex

    Jeg kan ikke si noe 100% sikkert om det å flytte elektronikken, men mener denne 4i1 boksen finnes i flere versjoner. Min 4i1 boks røk flere ganger, heldigvis fikk jeg ny på garantien.
    CP2en har lipobatteri på 11,1 volt og litt, og da mener jeg litt, mer futt enn honeybee'en, pass på at ting passer før du bruker penger.
    CP2'en flyr bedre enn din modell, men den skal ikke mer vind til enn et lite host før den blåser avgårde. Det går også å fly en Cp2 inverted, det innebærer et høydetap på 10 meter å få den rundt og det er vanskelig å holde den slik fordi halen jager frem og tilbake, men det går.

    En Trex uansett modell flyr veldig mye bedre enn dette og kan gjøre alle de krumspring du måtte føle for. (+ noen til)

    Jeg lærte meg å hovre med en slik modell du har og gikk rett over på Raptor 50. Raptoren trengte jeg ikke treningsunderstell på (kun første gangen siden jeg er litt feig) fordi den er lettere å hovre enn din modell.

    Mitt råd er:
    Sats på en Trex (eller en r50) hvis du vil fortsette med hobbyen. Cp2 en vokser du uansett fort fra. Du finner mange brukte Trexer på rcmarked, du må ikke ha en SE versjon, og de andre har etterhvert falt kraftig i pris.

    Lykke til!
    Mvh Stig

    Comment


    • #3
      Om du klarer å fly den der som jeg regner med er FP varianten av Honybee så sier jeg også spar til noe bedre enn en CP2.
      Vil anbefale deg å oppsøke et eller annet helimiljø så du får se maskinene i aksjon. Nitro er noe skikkelig søl og det finnes nå gode alternativer. Store maskiner koster skjorta men det gjør også de små i luksusutgave.

      Etter min mening kan ikke en Rex bli feil (sier jeg svært objektivt siden jeg har 2) En godt utstyrt Rex vil du ha glede av selvom du også kjøper en større maskin. Den er fortreffelig å trene på da krasjkostnadene er begrensede, spes når man får gode blader fra en drøy hundrelapp. Til en 50 maskin må du opp i snaut 500 men de aller fleste kjører blader fra 700 og opp så regnestykket er enkelt. Har enda ikke hatt en Rex krasj som har kostet meg ett sett 600mm blader. Joda du har flere for du tar fler sjanser med de små...

      Comment


      • #4
        Takker for svarene. Ser ut som jeg får solgt honey bee no og blir nok å kjøpe t-tex xl.
        Er det noen som vet om vi må betale den danske momsen viss vi bestiller fra rotordisc i danmark.

        Comment


        • #5
          Originally posted by torberg
          Takker for svarene. Ser ut som jeg får solgt honey bee no og blir nok å kjøpe t-tex xl.
          Er det noen som vet om vi må betale den danske momsen viss vi bestiller fra rotordisc i danmark.

          Er vell ikke moms innen norden meg bekjent? ikke skyt meg om jeg tar feil

          Comment


          • #6
            den danske momsen skal trekkesfra da de sender ut av Eu. men så får du den norske momsen som er lik dvs 25%
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment

            Working...
            X