Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min fallende TRex450 XL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Min fallende TRex450 XL

    Hei

    Nybegynner, og flyr med TRex'en min. Går nogenlunde greit uten en eneste skade hittil. Er snart klar for åttetall så snart jeg får stikkekontrollen i hundre her.

    Jeg fløy omtrentlig 3-4m høyt, og merket at motoren mistet noe effekt og ventet på at den fuskinga til regulatoren skulle slå inn (periodevis av og på) som skal gi et varsel om at du må lande :P jeg synes denne varselen er noe hard, for min faller som en stein hvertfall. Neste gang tror jeg at jeg må ta full positiv pitch for at den ikke skal falle så fort.

    Er dette normalt?

  • #2
    Det normale er vel å ikke kjøre batteriene så langt ned....
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment


    • #3
      Hei
      Det kan lønne seg å fly på tid istedefor å stole på lipocut'n i regulatoren.
      For å finne ut hvor lenge du skal fly på hver batteripakke kan du begynne pent, f.eks 4 min, når du lader pakken ser du hvor mye strøm som går på (dette er da forutsatt at du har en lader som viser dette). Dersom du flyr med en 1800 mAh pakke og det går på 1100mAh vet du at du kan prøve å fly 5 min neste gang. Du bør ikke fly batteriene så tomme at det går på mer enn ca 1500mAh.
      Det finnes sikkert andre måter å gjøre dette på, men dette er slik jeg gjør det med T-rex'n min.
      Lykke til
      mvh
      Tor Anker

      Comment


      • #4
        Om det ikke er en av de nyeste Align regulatorene du har og den er satt på high protection så kutter den under 9 volt = kort batterilevetid så det er ikke en god ting å fly til lvc slår inn som du gjør.

        Comment


        • #5
          Hei

          Takk for svar, godt at dere sier ifra Har lagt merke til at jeg putter inn 1730 mAh på mitt 1800 mAh - så jeg bør nok gjøre slik som toranker sier om tidtakning osv.

          Har vel gjort dette 12 ganger nå, har lada gjennom balanserer hver gang. Satse på at batteriet ikke har tatt altfor mye skade da

          Comment


          • #6
            Har flere 1800 mah pakker jeg har gjort tilsvarende med og kapasiteten har falt fra 1800 til mellom 1200 og 1500 på 15-30 ladinger....har aldri ladet på annen måte enn med balanser.

            Om du putter tilbake mer enn 1440 mah (80%) så presser du nok for mye ut av dem. Det er de siste 10dels voltene som er verst og skaper mest varme.

            Comment

            Working...
            X