Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fuel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fuel

    Hei!
    Hmmmm lurer litt på fuel kvalitet. Pr i dag bruker jeg MRF/jero glo(aerosave) fuel.
    Blir vel å holde meg til jero glo (aerosave) fuel da den er lettere å få tak i.
    Har lest at cool power også har en bra fuel til heli. Som "søndags flyver" så er vel de nevnte fuel typene gode nok for meg!? Så lenge motoren har det godt, så forlanger jeg ikke mer enn det. Har hørt lovord om alle de tre typene fuel........
    Noen som har synspunkter............
    Vil ha en fuel som er lett tigjengelig, av disse er det da cool power og jero glo som er alternativ.
    40 år og "ROOKIE"
    Raptor 50 SE/Hyper 50

  • #2
    Aerosynt Competition (JeRo) er vel et bra alternativ også...Den rosa fuelen
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment


    • #3
      Den fuelen du nevner, hvor får man kjøpt den?

      Er det noe som du bruker?
      40 år og "ROOKIE"
      Raptor 50 SE/Hyper 50

      Comment


      • #4
        Det er flere som bruker den. Og det går vel for å være en fuel som leverer varene... Om de tar inn annen JeRo fuel der du handler så kan de vel kanskje ta inn den også...?
        Espen Melby

        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

        Comment


        • #5
          Heisan det står ikkje noe om kor du hører hjemme, men visst det skulle være på haugalandet så er mrf fuelen eit topp alternativ som er lett å få tak i.
          Mvh
          Werner
          Werner Gundersen
          500,600esp,600n,Tamiya scania
          Leverandør av fuel og rc utstyr på Karmøy
          mail wg@haugnett.no mob 98234566

          Comment


          • #6
            Hei,

            Etter hva jeg har forstått bør du holde deg til en type fuel. Dvs. at du ikke kjøpre forskjellige typer hver gang du kjøper fuel. Dersom du bytter må du regne med å justere motoren på nytt.

            Her hvor jeg bor har vi hatt god tilgang på Jero, men de lokale butikkene har gått over til CoolPower. Alle jeg har snakket med skryter av CoolPower-fuelen og sier at motoren vil yte bedre. Men grunnen til at jeg ikke har gått over er ganske enkelt at du må igjenom en del justeringer før motoren yter det den skal (helst maksimalt).
            - Erik -

            ------------------------------------------
            Logo 600SX + 6003D
            Logo 400SE

            Futaba 18MZ

            Comment


            • #7
              Wildcat 15% er en grei fuel...
              CY 30% er en enda greiere fuel...

              Helizone har begge deler
              Mvh
              Bjørn Tore Espevik

              Team Visa...

              Comment


              • #8
                Hei igjen!
                Har tatt en beslutning ang. fuel, jeg går for jero-glo-aerosave, da den er den som er best tilgjengelig for meg. OG....! ikke minst en veldig bra fuel.

                Vil ikke starte noe "bråk", men MRF fuelen er vel ikke så bra som man trudde når den kom på markede?
                Den har vel en tynnere olje enn aerosave(vet ikke hva det innebærer), men har oppfattet at motoren har en tendens til å ruste lett??

                Vet det vil komme flere meninger, men det er bra.....
                40 år og "ROOKIE"
                Raptor 50 SE/Hyper 50

                Comment


                • #9
                  Hadde tenkt gå over til den da den er blitt lett tilgjengelig for meg og da den akkurat nå fåes for en svært hyggelig pris, 4 kanner a 4 l for 800,-
                  Tror de sa før at den var bedre på det punktet men det er vel mest et spørsmål om å kjøre motoren tørr og evt bruke after run olje om man vil helgardere..

                  Comment


                  • #10
                    .........Hallo det var litt av en pris, 200 pr kanne........hvor er det?


                    Ang. afterrun-oil så har jeg forstått at det er overflødig ved bruk av aerosave fuel, bare man gjør følgende:

                    Kjøre den tom ved siste tur, deretter sette gløder på og kjører starteren til den ikke tenner mer.

                    Og deretter (igjen) åpne trottle helt og kjøre starteren igjen (uten gløder) i noen minutter, for å få luft gjennomgang og all fuktighet ut. Da skal det kun være olje igjen i motoren.

                    Trur dette er riktig............bare rett meg
                    40 år og "ROOKIE"
                    Raptor 50 SE/Hyper 50

                    Comment


                    • #11
                      jeg veleger heller å bare kjøre tom og så ha i after run olje. å drive å kjøre motoren tørr i flere minutter med starter tror jeg gir unødvendig slitasje. bruker forresten syntetisk 2t olje som after run olje. og det har fungert upåklagelig. bruker forresten aerosave fuel jeg også. og den fungerer utmerket.
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Tintin
                        Hadde tenkt gå over til den da den er blitt lett tilgjengelig for meg og da den akkurat nå fåes for en svært hyggelig pris, 4 kanner a 4 l for 800,-
                        Tror de sa før at den var bedre på det punktet men det er vel mest et spørsmål om å kjøre motoren tørr og evt bruke after run olje om man vil helgardere..



                        misforstod litt, det var MRF fuel du mente................
                        40 år og "ROOKIE"
                        Raptor 50 SE/Hyper 50

                        Comment


                        • #13
                          Noen minutter?????

                          Hørtes ut som litt overkill, noen sekunder må jo duge godt.
                          Ja det er MRF som er på "tilbud" om man kjøper 4 kanner.

                          Foretrekker egentlig å bruke ARO jeg også, er vant til det fra bil meg godt resultat men det er betydelig mer plundrete på et heli...

                          Comment


                          • #14
                            Jeg har fløyet fly og helikopter i ca 6 år, i disse 6 årene har det pga. av pris og tilgang på fuel blitt til at jeg har forsøkt en del forskjellige merker.

                            Har brukt følgende:
                            Techno fuel med synth olje fungerer helt supert.
                            Jero Aerosave ( den grønne) fungerer helt supert
                            Jero Aerosynth (den rosa) fungerer helt supert
                            MRF 15/15 fungerer helt supert
                            Coolpower 15/18 skal over på denne nå så får vi se.

                            Min oppfattning er at all fuel funger fint uansett merke, men man må bruke tid på å få justert inn motoren ved bytte av fuel.

                            Jeg har aldri brukt after run olje i mine motorer (bortsett fra hvis de skal lagres over lengre tid ) og har heller aldri vært plaget med rust. jeg kjører alltid motoren tørr på siste tur. Er motoren lagret på et tørt sted og motoren brukes jevnlig tror jeg ikke du har brukt for after run olje.


                            Morten
                            - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
                            - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
                            - Krill Avanti S m/ATJ220SV
                            - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


                            Comment


                            • #15
                              Siden jeg blandet meg i denne tråden (også!) og den handler om fuel så kan jeg vel slenge inn et fuelrelatert spørsmål eller 2 her.

                              Jeg begynner så vidt å få dreisen på Raptoren, syns jeg nå sjøl da. Har aldri vært noen nitro fantast, men var en tur i Valdres i helgen og fikk litt tid til å fly. Jeg har skrudd og skrudd hovednåla inn fra innkjøringspunktet og lørdag kom jeg endelig til et punkt der Hypern gikk merkbart bedre. Har så vidt mer enn 1.5 omdreining og nå klarern snart holde følge med Trexen i en climbout. Fikk renere lyd og mye bedre respons.

                              Søndag snek jeg meg avgårde igjen mens fruen fyrte opp badstua. Svei av siste rest av den røde Jeroen og gikk over til kanna med MRF (lilla 15/15).

                              Det første jeg merket er at motoren ikke gikk like pent på hoverturtall. Magret den et klikk eller to men det var ikke nok til å få samme spruten som jeg hadde hatt med Jeroen. Er det noen av dere som har brukt begge og som husker om dere måtte justere mye ved overgang?
                              Er det normalt at den går en del magrere på MRF fuelen?
                              Tempen på motoren var omtrent den samme med et par klikk magrere for MRF.
                              Det høres for meg ut som den går "renere" når jeg "drar på" skikkelig.

                              Så en tråd her der det stod at dn røde Jeroen ga mer futt enn MRF så regner med at noe kanskje ligger der men er litt nysgjerrig på evt justering da jeg rett og slett ble litt skuffa over MRFen.

                              Comment

                              Working...
                              X